سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/10/12 09:53:48
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

هنرمندان صنایع دستی همدان صاحب زمین می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۱۸۶ قطعه ۵۰ متری در جوار شهرک صنفی شماره ۲ همدان با همکاری شرکت شهرک ها و انجمن صنایع‌دستی استان با قیمت مناسب در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

شناسه خبر: 13960

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، محسن معصوم علیزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قطعات در سه طبقه برای فروش، استقرار کارگاه و نمایشگاه دائمی پیش بینی شده است که ۹۰ قطعه از این زمین ها طبق دستور و حمایت استاندار همدان در آیین نکوداشت پیشکسوتان صنایع‌دستی استان همدان مصوب شده است.

وی ادامه داد: بنابه دستور رییس جمهور ایجاد یک بازارچه صنایع‌دستی در ورودی هر شهری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: در بازنگری طرح های تفصیلی که مورد بررسی قرار می‌گیرد تاکید بر ایجاد و مشخص کردن بخشی از فضا برای بازارچه دائمی صنایع دستی در دستور کار قرار دارد که باید تملک و توسط سرمایه گذار احداث شود.

دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج هنرمندان همدان

معصوم علیزاده گفت: همزمان با هفته بصیرت دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی هنر ایرانی با همکاری بسیج سازندگی سپاه، در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲۵ نفر از هنرمندان مشاغل خانگی همدان در ۱۲ رشته آثار صنایع‌دستی خود را در دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج هنرمندان همدان از فردا یکشنبه به مدت هفت روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در در فرهنگسرای آوینی شهر همدان به نمایش می گذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، هدف از برپایی این جشنواره را حمایت از صنایع دستی و هنرمندان مشاغل خانگی همدان اعلام کرد و ادامه داد: گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره برای حضور در نمایشگاه است.

معصوم علیزاده گفت: جشنواره صنایع دستی بسیج زمینه را برای هنردوستان فراهم می کند تا هنر خود را در سطح ملی جهانی به نمایش بگذارند و با هنرهای خود باعث سربلندی کشور شوند.

وی ادامه داد: طبق تفاهمنامه کشوری با بسیج سازندگی اقدامات مطلوبی در حال اجرا است و با تمام تلاش بسیجی وار گام های مثبتی در زمینه اشتغال استان بر می داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: سه هزار کارگاه صنایع‌دستی در سال گذشته با حمایت بسیج افتتاح شد که ۴۰۰ کارگاه مربوط به شهرستان ملایر بود.

معصوم علیزاده ادامه داد: در سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت به فعالان صنایع دستی در بسیج پرداخت شد و امسال نیز به کسانی که در نمایشگاه حضور دارند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: با کمک بسیج سازندگی سپاه، کارگاه‌های خانگی تبدیل به شغل دائمی برای افراد شده و دیگر دغدغه درآمد را ندارند.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی