سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بهار با حضور خیرین و برخی مدیران مدارس و مسئولین استانی و شهرستانی در تالار پذیرایی بهاران برگزار شد.

شناسه خبر: 14058

 

به گزارش نشاط شهر، بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بهار با حضور خیرین و برخی مدیران مدارس و مسئولین استانی و شهرستانی در تالار پذیرایی بهاران برگزار شد.

 

در این مراسم حسین فيض اللهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج زکریا اسدی، خیر بزرگ بهاری و تشکر از زحمات اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز عنوان کرد: خروجی کمک های بسیار خوب و پسندیده ای که خیرین نیکوکار در امر تعلیم و تربیت انجام می‌دهند شکوفایی انسان های فرهیخته و جامع است.

 

فیض الهی از انجام اقدامات بسیار خوب و شایسته ای در بحث توسعه و تجهیز مدارس در مدت یکساله خود در امر مدیریت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در زمان دولت آيت الله رئیسی توجه ویژه ای در امر آموزش و پرورش و مدارس شده و نیز افتخارات خوبی را در طی یکسال گذشته تا کنون نصیب شهرستان بهار با همت و پیگیری مسؤلین شده است.

 

وی تصریح کرد: در امر مدرسه سازی نزدیک به ۱۲۰ کلاس در شهرستان بهار نیاز به تخریب و بازسازی دارد که از محل اعتبارات ملی و استانی و خیرین پیگیری می‌شود و خیرین نیز مارا یاری میکنند.

 

حسین فیض الهی توسعه و تجهیزات مدارس را بسیار ضروری دانست و گفت: بسیاری از مدارس از نجهیزات بسیار کمی برخوردارند ؛وجود دستگاه و سیستمی مانند دیتا بازدهی آموزش را دوچندان می‌کند، در حد توان نزدیک ۵ ميليارد تومان تجهیزات کمک آموزشی در مدارس توزیع کردیم و مجدد کمک خیرین را مطلبد. 

 

وی اذعان داشت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرک فرهنگیان ،پروژه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان آغاز شده که به صورت نیمه کاره مانده بود پیشرفت فیزیکی خوبی را به دنبال داشته است .

 

وی از افزایش چشمگیر اعتبارات آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در سال جاری اعتبارات آموزش و پرورش از محل کمیته برنامه ریزی و اعتبارات استانی افزایش چشمگیری را داشته است.

 

فیض الهی به اقدامات دیگر آموزش و پرورش از جمله آسفالت ریزی در ده آموزشگاه و تجهیز ۹ آموزشگاه به پیکج و چهار زمین چمن مصنوعی اشاره کرد . 

 

در ادامه دکتر فیض اللهي فرماندار شهرستان بهار گفت: خیرین مدرسه ساز انسان های آگاه تربیت می‌کنند و به جامعه تحویل می‌دهند و با توجه به سیاست دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و در سطح شهرستان، این پروژه‌ها با استفاده از منابع مختلف استانی، سفر ریاست جمهوری و اعتبارات ملی با سرعت انجام می‌شود و گفتنی است که منابع نیز بسیار محدود میباشد.

 

مجتبی فیض الهی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز که آموزش و پرورش را همواره یاری میکنند اذعان کرد: خیرین باید توجه بیشتری به مسائل علمی و توسعه آنها داشته باشند و قدم بردارند و در توسعه و تجهیزات آموزشی نیز کمک کنند.

 

همچنین حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: خیرین جایگاه والایی در پیشگاه خدای متعال دارند و با هر قدم آنها در این مسیر، لطف و احسان خدا شامل آنها می‌شود؛ ثروت نیز مایه خیر و برکت  است و نیز در سوره بقره مال به خیر تعبیر شده و باید از این ثروت به نحوه احسن و کارهای خیر از جمله مدرسه سازی استفاده کرد.

 

حجت‌الاسلام فاضلیان همچنین اشاره ای به سنت پیامبر کرد و بر هزینه کردن در راه خدا تاکید کرد .

 

همچنین به مرام معاون اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه "شهرستان بهار در امر مدرسه سازی از شهرستان های پیشرو است" افزود: شهرستان بهار اولین شهرستانی در استان است که در ساخت مدرسه با همیاری و کمک سایر اهالی گام برداشته و این نیز به صورت الگو نیز مطرح گردیده است.

 

وی شروع کار نیک را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: همچنین در ساخت مدرسه به صورت جمعی و شورایی در روستا های راهموار،کریم آباد و پهنه بر نیز ادامه داد و سپس به بقیه شهرستان ملایر و نهاوند و.. رسید که این نشان دهنده اهتمامی که به کارگرفته شده بود و چراغ اول را شهرستان بهار روشن کرد

 

به مرام تصریح کرد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز سال قبل ۱۴۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد و خیرین ۹ میلیارد تومان برای  مدرسه سازی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آسفالت، ایزوگام، دیوار کشی و تجهیزات مدارس کمک کرده‌اند.

 

گفتنی است که این جشنواره با اجرای گروه سرود مدرسه شاهد شهید سلیمانی و نمایش و دکلمه خوانی همراه بود و خیرین مبالغی را جهت تجهیز و ساخت مدارس اهدا کردند .

 

 

فاطمه بدرلو

 

برای مشاهده گزارش تصویری(قسمت اول) کلیک نمایید.

 

برای مشاهده گزارش تصویری(قسمت دوم) کلیک نمایید.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی