سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار به همراه معاون عمرانی و بخشدار لالجین و دیگر مسیولین شهرستانی پنج پروژه شاخص بخش لالجین افتتاح شد.

شناسه خبر: 14180

 

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار در آیین افتتاح پروژه های لالجین گفت: امسال همزمان با آغاز دهه فجر ۱۱۶ پروژه در شهرستان بهار با اعتباری بیش از ۴۳۵ میلیارد تومان افتتاح شده است.

 

وی ادامه داد : در بخش لالجین درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مبلغ ۵۳.۸ میلیارد تومان در راه اندازی سایت ایرانسل،همراه اول و مخابرات در دستور کار قرار گرفته است که میتوان به ارتقاء سایت ایرانسل در روستای راهموار و سایت همراه اول در روستای حسین آباد،گنده جین، بهادربیگ،صالح آباد،فسیجان ،هارون آباد، حسن ابدال و  دربند اشاره کرد.

 

عباس صادقی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان در افتتاحیه سایت تلفن همراه ایرانسل در روستای راهموار گفت: در حوزه اطلاعات و ارتباطات در شهرستان بهار ۱۶ پروژه با ۵۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است ،که از این مبلغ ۱۲.۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولت در قالب پروژه uso (خدمات الزامی عمومی) برای رسیدگی به روستاها اختصاص یافته است و باقی مبلغ از محل اپراتور ها تامین میشود.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ پروژه  uso در شهرستان بهار اجرا شده که ۹ پروژه  بهره‌برداری رسیده و باقی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی از اجرای پروژه فیبر نوری در شهرستان خبر داد و گفت: جهت اجرای این پروژه لازم است شهرداری‌های نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

 

وی افزود: دولت به ازای هر خانوار یارانه نیم میلیون تومانی جهت اتصال به شبکه فیبرنوری برای اپراتور ها در نظر گرفته است، و برای مشترکین متصل مبلغ ۲ میلیون تومان وام جهت ایجاد شبکه تا درب خانه ارائه میشود.

 

صادقی افزود: با اجرای پروژه‌های شهرستان تا پایان سال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نیست که اینترنت پهن باند نداشته باشد.

 

در ادامه  ۱۰ پروژه شاخص شهرداری مهاجران در بخش های تملک، بازگشایی، تصحیح و زیرسازی و جدول کشی با ۴ هزار تن آسفالت ریزی،۲ هزار متر جدولکشی و ۲ کیلومتر دال بتنی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان افتتاح شد‌.

 

در ادامه بوستان صنایع دستی لالجین با حضور فرماندار، شهردار، بخشدار، رئیس شورای اسلامی شهر لالجین با مساحت ۵ هزار مترمربع و اعتباری  ۳۰میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری لالجین به بهره‌برداری رسید.

 

به دنبال افتتاح پروژه‌های بخش لالجین کارگاه تولید سفال فرآرا به مدیریت محمد فرآرا در شهرک صنعتی لالجین افتتاح شد.

 

این تولیدی با ۱۸ نفر اشتغال و با ظرفیت ۳۰ درصد در حال حاضر ۲ هزار قطعه ظروف مصرفی تولید میکند که پس از تزریق ۳ میلیارد تومان تسهیلات یه جهت تجهیز این واحد تولیدی به ظرفیت ۸۰ درصد با تولید ۱۰ هزار قطعه در روز خواهد رسید.

 

در انتها مجتمع گردشگری، اقامتی و تفریحی دُر مرجان  با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به مساحت زیر بنا ۱۶۶۵ تغییر کاربری ۳۰۲۸ متر کل زمین ۹۵۴۰ متر در شهر لالجین کلنگ زنی شد.

 

این مجتمع گردشگری شامل ۱۰ واحد اقامتی،سفره خانه ،نمایشگاه صنایع دستی ،کارگاه سفال ،فضای ورزشی و فضای تفریحی توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

 

هانیه عبدی

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی