سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/2/3 16:21:23
امام جمعه بهار:

برخی مطالبه گری‌ها در نطفه خفه می‌‌شود

صبح امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار در سال جدید و ۱۴۷ همین جلسه متوالی، با حضور امام جمعه شهرستان بهار ،فرماندار شهرستان بهار ،فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهار ،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضا شورا و شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

شناسه خبر: 14596

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار در سال جدید و ۱۴۷ همین جلسه متوالی، با حضور امام جمعه شهرستان بهار ،فرماندار شهرستان بهار ،فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهار ،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضا شورا و شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

تریج فرهنگ مشارکت مردم لزوم تحقق شعار سال

برخی مطالبه گری‌ها در نطفه خفه می‌‌شود

 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مصباح هدف از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی را ارائه راهکارهایی جهت تحقق شعار سال دانست و گفت: شعار امسال با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» عجین شده است که در دو بحث «جهش تولید» و «مشارکت مردم» مورد توجه و بررسی می‌باشد.

 

وی با تاکید بر تقسیم بندی وظایف بین دولت و مردم گفت: در تقسیم کار، بحث «جهش تولید» مربوط به دولت و مدیران اجرایی است که در این راستا انتظار می‌رود دولتمردان برنامه هایی جهت افزایش تولید، رفع موانع تولید و...‌ داشته باشند.

 

وی ادامه داد: بحث دوم «مشارکت مردمی» را می‌توان در چند بند مورد بررسی قرار داد؛ بعد اول مربوط به فرهنگ سازی است، ترویج فرهنگ مشارکت مردم در کارها و تصمیمات کشور لزوم تحقق این شعار است.

 

وی تشریح کرد: مردم بارها با مشارکت خود در عرصه‌های مختلف و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله تشکیل سپاه جهاد سازندگی و دفاع مقدس حضور تاثیر گذار خود را اثبات کردند.

 

امام جمعه بهار با اشاره به مشارکت مردم در ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد:  دفاع مقدس درس اقتصاد مقاومتی، مصرف بهینه، از بین رفتن نظام کاست طبقاتی و اشرافی‌گری و از بین رفتن فساد اقتصادی را به مردم آموخت.

 

وی یکی از راهکارهای مشارکت مردم را مطالبه‌گری دانست و بیان داشت: متاسفانه یکی از چیزهایی که در نطفه خفه می‌شود مطالبه‌گری است؛ در جامعه مطالبه‌گری درست باید در راس امور باشد و به آن بها داد البته باید کسی که با مطالبه گری قصد تخریب داد با فردی که قصد کمک دارد جدا کرد.

 

وی لازمه تحقق شعار سال را ارزش دادن به ایده و نظرات مردم و نسل جوان عنوان کرد و افزود: بهترین راهکار فرصت دادن و استفاده از فکر و تصمیمات مردم است چرا که مشارکت دادن اقشار مختلف در رونق تولید بسیار تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام مصباح یکی از مشکلات در تحقق شعار سال را عدم توجه به بومی‌سازی بیان کرد و افزود: ما باید با توجه به ظرفیت‌های شهرستان از مشارکت مردم در بحث تولید ،عرضه و بازاریابی استفاده کنیم.

 

 وظیفه دستگاه های اجرایی تسهیل راه برای ورود مردم است 

 

در ادامه دکتر فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار گفت: شعار امسال از جنس اقتصاد و با تاکید مقام معظم رهبری بر حل مسائل و مشکلات اقتصادی است که این اقتصاد به سوی مردمی سازی در حال حرکت است.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال‌های گذشته  گفت: این  نامگذاری‌ها نشان از جود کاستی‌ها و مشکلات در بخش اقتصاد و تولید دارد و امسال مردمی کردن اقتصاد و مشارکت دادن مردم برای رونق جهش تولید میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

فرماندار شهرستان بهار ادامه داد: وظیفه ما و دستگاه‌های اجرایی تسهیل راه برای ورود مردم است، اگر مسئله و مشکلی در هر یک از دستگاه‌ها ایجاد شود راه درست پاک کردن صورت جلسه نیست بلکه ارائه راه حل و رفع موانع است.

 

وی یکی دیگر از وظایف و مصادیق تحقق شعار را بررسی و شناسایی مزیت نسبی در سطح شهرستان دانست و تشریح کرد: در سطح شهرستان ظرفیت‌های فراوانی از جمله مجتمع تریلی سازان، واحد های صنعتی بهاران و... هم به جهت تولید اقتصادی و هم مشارکت مردم وجود دارد که باید در راستای اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

 

عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی با جوانان پا به کار 

 

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهار با یادآوری چرخه اقتصادی ضعیف در زمان رئیس جمهور پیشین گفت: هر باوری زمینه ساز عمل است و یک باورز غلط خروجی غلط به دنبال دارد،برای مثال تفکر و اندیشه اقتصادی ضعیف حسن روحانی خروجی جز نقدینگی بالا، بالا رفتن بدهی، پایین آمدن ارزش پول، خالی شدن خزانه و ضربه اقتصادی سنگین به کشور نداشت.

 

وی ادامه داد: کسی که اندیشه کار دارد کار را عار نمی‌داند و فرهنگ و فرهنگ سازی در این خصوص وظیفه ماست.

 

وی با اشاره به توانمندی‌های جوانان شهرستان در عرصه‌های مختلف اذعان داشت: یکی از مشکلات ‌جوانان در زمینه مشارکت در چرخه تولید و اقتصاد عدم همکاری در عرضه ی محصول تولید کنندگان، عدم پرداخت وام و تسهیلات و توزیع ناعادلانه و....دستگاه های اجرایی با آنهاست.

 

حاج آقا کریمی امام جمعه محترم شهر مهاجران گفت : در عرصه ولید و مشارکت باید مزیت‌های مطلق نسبی و رقابتی را در نظر بگیریم‌.

 

وی ادامه داد: هدف ما تسهیلگری است نه تصدیگری، اتاق بازرگانی باید در این بحث مشارکت کند و زمینه صادرات محصولات شهرستان را فراهم کند.

 

 

 

تحقق شعار سال با اهمیت به بعد فرهنگی کار و تلاش

 

در ادامه دکتر ویژه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۸ جلسه شورای فرهنگی در سطح شهرستان بهار برگزار شده است گفت: با توجه به برگزاری این جلسات در کل استان ، در شهرستان بهار در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها مصوبات بیشتری اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت در  جهت تحقق شعار سال توجه این شورا به فرهنگ کار و بعد فرهنگی شعار«جهش تولید با مشارکت مردم» است.

 

وی افزود: چهار نکته که در جهت افزایش مشارکت مردم با آن روبرو هستیم عدم استفاده درست از سرمایه در ایجاد اشتغال ،عدم استفاده از نیروی انسانی و و عدم کسب مهارت نیروهای جوان ،عدم همکاری مردم در کارهای جمعی مشارکتی و صندوق‌های تعاونی و خرید مسکن به عنوان سرمایه و اندوخته است.

 

دکتر ویژه از برگزاری جشنواره‌ فرهنگی در شهرستان خبر داد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی میزبانی یکی از جشنواره‌های فرهنگی شهرستان با محوریت شعار سال را دارد.

 

در این جلسه به سه نفر از برندگان پویش خوانش کتاب به جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی که در فضای مجازی منتشر شد جوایزی اهدا شد.

  

هانیه عبدی 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی