سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فرهاد بختیاری فر: هنوز ذائقه مردم در بهار و همدان به این آب عادت نکرده است و مجبور به اختلاط آب تالوار با چاه‌ها و چشمه‌ها در همدان هستیم تا رضایت‌مندی آن بیشتر بشود.

شناسه خبر: 14663

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، جلسه بررسی انتقال آب تالوار به شهر بهار با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان بهار، مدیر کل آبفای استان همدان، دادستان، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

 

 

فرهاد بختیاری فر مدیر اداره کل آب‌ و فاضلاب استان همدان دراین جلسه به بیان وضعیت ذخایر آبی بهار پرداخت و وضعیت فعلی را نامطلوب عنوان کرد و گفت: تالوار از نظرحجم آبی بسیار مطمئن است که سال گذشته باتلاش‌های فراوان آب تالوار به همدان رسید و ما چاره‌ای جز استفاده از آب تالوار نداریم.

 

وی انتقادات نسبت به آب را بی‌عدالتی در حق تلاش‌های بسیار برای انتقال آن به همدان دانست و گفت: آب تالوا رطبق استانداردها تسویه می‌شود و خروجی خوبی دارد و موضوع طعم و مزه آب انکارناپذیر است؛ اما باید گفت: آب تالوار آرسنیک ندارد و با دستگاه آرسناتور دائماً آرسنیک آن اندازه‌گیری می‌شود که آرسنیک نداشته باشد.

 

بختیاری فر آب تالوار را برای مردم بهار امتیاز خوبی برشمرد و گفت: هنوز ذائقه مردم در بهار و همدان به این آب عادت نکرده است و مجبور به اختلاط آب تالوار با چاه‌ها و چشمه‌ها در همدان هستیم تا رضایت‌مندی آن بیشتر بشود.

 

مدیر اداره کل آب و فاضلاب استان همدان اختلاط آب در بهار را به‌علت وجود نیترات بالا در آب بهار راه‌کار همیشگی عنوان کرد و افزود: میزان نیترات در آب‌های دشت بهار بسیار بالا است و آن‌هم به‌علت کشت بی رویه و کم شدن منابع آبی است.

 

وی خروجی آب دشت بهار در سال‌های گذشته را یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: در گذشته میزان خروجی آب خیلی بالا بود و الان در مجموعه چاه‌های بهار ۳ تا ۴ لیتر در ثانیه آب خروجی دارد که تابستان منجر به قطعی آب می‌شود، و آبی که الان در بهار مصرف می‌شود همان آب شُربی است که در همدان از آن استفاده می‌شود و آبی از سمت بهار به همدان انتقال داده نمی شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# آب#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی