سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان بهار با هدف بررسی و رفع موانع و مشکلات جوانان ، فرهنگ سازی افزایش جمعیت و تسهیل سازی فرزند آوری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

شناسه خبر: 14667

 

به گزارش نشاط شهر، جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان بهار با هدف بررسی و رفع موانع و مشکلات جوانان ، فرهنگ سازی افزایش جمعیت و تسهیل سازی فرزند آوری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

در این جلسه فاطمه ستاری نوید  مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: در آستانه دهه کرامت و هفته جوانی جمعیت بحث جوانی جمعیت را با ذکر «یا علی اصغر علیه السلام» شروع می‌کنیم چرا که ایشان با دستان کوچکشان گره‌های بزرگی را گشودند و امیدواریم بحران جمعیت جوانی هم با یاد ائمه معصومین همراه با عمل و اقدامات موثر مسئولین حل شود.

 

وی به کاهش فرزندآوری در استان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی در فرزندآوری به خصوص خانواده‌های تک فرزند باید در اولویت حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

 

وی پیگیری اعمال مشوق‌ها را دلیلی بر تحقق قانون جوانی جمعیت دانست و افزود: پرداخت تسهیلات و قانونگذاری در خصوص جوانی جمعیت شیب تند کاهش جمعیت را کند کرده است.

 

ستاری نوید از مشوق‌های طرح «فتحان» خبر داد و گفت: این طرح شامل خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات آموزشی و خدمات اقتصادی است که ارائه آن به خانوار میتواند در طرح افزایش جمعیت موثر باشد.

 

وی با تاکید بر مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولین در این امر گفت: با اولویت بندی برنامه‌ها و بررسی نقطه به نقطه شهر و روستا به صورت منظم و فعال می‌توان خروجی مطلوبی در طرح جوانی جمعیت به دست آورد.

 

در ادامه مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار گفت: نیروی مولد و جوان یکی از اصلی‌ترین پایه های قدرت،امنیت و اقتصاد کشور است و پیشرفت یک کشور در گرو جمعیت جوان آن کشور است.

 

وی ادامه داد :علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در راستای حمایت از خانواده و جمعیت جوانی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و باید تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهیم.

 

دکتر مجتبی فیض اللهی خطاب به رؤسا حاضر در جلسه گفت: با بررسی برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته باید نقاط ضعف و قوت شناسایی و در اجرای برنامه‌های سال جاری از نقاط قوت الگو گرفت.

 

وی ادامه داد: یکی از تاثیرگذارترین اقدامات سال گذشته در حوزه حمایت از خانواده موضوع مسکن ملی بود که با کمک استاندار به جد پیگیری شد.

 

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات جوانان تامین شرایط ازدواج است که باید همه حوزه‌های اداری و مردمی برای اجرای سیاست‌های قانون خانواده و جوانی جمعیت هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا اقدامات موثری را در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت انجام دهیم.

 

در این جلسه به بیان برخی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخته شد.

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی