سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/2/24 23:34:30
فرماندار بهار در حاشیه بازدید از روستای دهنو بخش مرکزی:

در مسیر توسعه و توانمندسازی روستاهای شهرستان حرکت می‌کنیم

دکتر فیض الهی فرماندار شهرستان بهار همراه با مهندس حسینی بخشدار مرکزي و سایر مسؤلین شهرستان با حضور میدانی جهت استماع مشکلات روستای دهنو در جمع مردم شریف این روستا حاضر شده و از نزدیک به پای مشکلات و خواسته های آنها نشستند.

شناسه خبر: 14701

 

به گزارش نشاط شهر، ظهر امروز دکتر فیض الهی فرماندار شهرستان بهار همراه با مهندس حسینی بخشدار مرکزي و سایر مسؤلین شهرستان با حضور میدانی جهت استماع مشکلات روستای دهنو در جمع مردم شریف این روستا حاضر شده و از نزدیک به پای مشکلات و خواسته های اهالی نشستند.

 

در ابتدای این جلسه شورای اسلامی روستا و سایر اهالی به بیان مسائل و مشکلات در روستای دهنو بخش مرکزی پرداختند و کمبود آب شرب، عدم گاز کشی مسجد روستا، عدم دیوار کشی مدرسه و عدم روشنایی صحیح ورودی روستا و وجود تیر برق های چوبی را از مشکلات موجود در روستای دهنو عنوان کردند.

 

در ادامه جلسه هادی مرادی خادمی دهیار روستا به نمایندگی از اهالی به بیان مهم ترین مشکلات این روستا اشاره کرد و گفت: بهسازی و آسفالت ریزی معابر، مشکل کمبود آب شرب و نیاز به حفر چاه جدید برای اب از مهم ترین مشکلات است که باید اولویت بندی قرار گیرد.

 

وی از جمله مطالبه‌های مردم این روستا را لایروبی قنات و دیوار کشی مدرسه روستا عنوان کرد و افزود: باز نگری طرح هادی روستا، روشنایی ورودی روستا، لایروبی قنات، تجهیز خانه بهداشت و آسفالت رمپ ورودی و خروجی روستا از خواسته های مردم شریف این روستا است.

 

در ادامه این جلسه مهندس سید علی حسینی بخشدار مرکزي شهرستان بهار تصریح کرد: روستای دهنو نزدیک به ۱۱۴ نفر جمعیت یکی از محروم ترین روستای بخش مرکزی است که در دولت آيت الله رئیسی با هدف عدالت محوری و محرومیت زدایی، تعداد جلساتی برگزار و  برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

 

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب در سنوات گذشته و نبود اعتبار امکان حفر چاه نبود در این راستا پیگیر اعتباراتی از طريق اداره آب و فاضلاب هستیم و سپس با قرار داد دوم قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای حفر چاه اقدام خواهیم کرد.

 

 وی یکی از خواسته های مردم بهسازی روستا بیان کرد و گفت: در خصوص بهسازی بخشی از کار آن انجام شده که در اولویت اقدامات قرار گرفته است.

 

بخشدار مرکزي نصب پایه های روشنایی در راستای روشنایی ورودی و خروجی روستا را ضروری دانست و یکی از اولویت های مشکل این روستا بیان کرد

 

سپس دکتر مجتبی فیض الهی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به ارائه خدمات حداکثری به روستا ها دارد عنوان کرد: یکی از رویکرد های حضرت آيت الله رئیسی رئیس جمهور، مردمی بودن دولت و حضور مسولان به عنوان خادمان مردم در مناطق مختلف کشور می‌باشد. 

 

 توجه به محرومیت زدایی روستا ها از اولویت های دولت سیزدهم/ تداوم پیگیری مسائل و مشکلات روستا های کم برخوردار

 

فیض الهی هدف از این بازدید و حضور مسئولین در این جلسه را بررسی مشکلات این روستا و تسریع در پیگیری و رفع این مشکلات بیان کرد وگفت: مدیران به صورت میدانی از نزدیک با شناسایی و اولویت بندی در مسیر تحقق مطالبات به حق مردم تلاش می‌کنند.

 

وی افزود: مشکلات روستا اولویت بندی می‌شوند و در دستور کار قرار می‌گیرند و در این راستا تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات به کار میگیریم .

 

فیض الهی با اشاره به بازنگری طرح هادی روستای دهنو خبر داد: بنیاد مسکن آمادگی طرح هادی روستایی را اعلام میدارد و بل معرفی زمین در آن اطراف الحاق زمین به صورت انجام می‌شود. 

 

فرماندار بهار گفت: برای انجام لایروبی قنات نیاز به تخصیص اعتباری در کمیته برنامه ریزی و اعتبارات است که تلاش خود را بابت تخصیص اعتبار برای لایروبی قنات روستای دهنو خواهیم گرفت. 

 

وی ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند خادمان آنها در دستگاه های اداری با توان جدیت پیگیر مشکل آنها و عمران و آبادی روستا ها هستند.

 

به گزارش نشاط شهر، بازدید از روستاها موجب تقویت ارتباط و تعامل مردم با مسئولان می شود و حضور مسئولین در روستاها و شنیدن مشکلات مردم، راهکاری مهم در حل مشکلات روستاها است که هم اکنون این حضور میدانی و جهادی با قوت ادامه دارد. 

 

فاطمه بدرلو

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟