سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حاج محمد رحیمی در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در شهرستان بهار دیده به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی وی مصادف با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران بود و از همان سنین پایین با شور و اشتیاق در این مبارزات شرکت می‌کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی، حاج محمد به صفوف مدافعان نظام نوپا پیوست و در سنگرهای مختلف به ایفای نقش پرداخت.

شناسه خبر: 14775

 

مشخصات:

نام و نام خانوادگی: سرتیپ پاسدار حاج محمد رحیمی

نام پدر: نصرت اله

تاریخ تولد: 25 خرداد 1344

تاریخ شهادت: 23 بهمن 1364

محل شهادت: عملیات والفجر 8، منطقه فاو ام القصر

نحوه شهادت: بمباران هواپیماهای عراقی

وضعیت تاهل: متاهل

تعداد فرزند: یک فرزند دختر

 

مراحل پرفراز و نشیب زندگی:

 حاج محمد رحیمی در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در شهرستان بهار دیده به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی وی مصادف با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران بود و از همان سنین پایین با شور و اشتیاق در این مبارزات شرکت می‌کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی، حاج محمد به صفوف مدافعان نظام نوپا پیوست و در سنگرهای مختلف به ایفای نقش پرداخت.

 

عرصه جهاد و شهادت:

 با آغاز جنگ تحمیلی، حاج محمد رحیمی با احساس تکلیف، راهی جبهه‌های نبرد شد و در کسوت رزمنده‌ای دلاور، حماسه‌های ماندگاری از خود به یادگار گذاشت. در طول دوران جنگ، مسئولیت‌های متعددی در یگان‌های مختلف بر عهده داشت و از جمله رشادت‌های او می‌توان به فرماندهی گروهان در گردان حر 156 تحت زعامت سردار شهید محسن امیدی و فرماندهی گروه واحد اطلاعات و عملیات تیپ انصارالحسین (ع) اشاره کرد.

 

ویژگی‌های برجسته:

حاج محمد رحیمی در زمره شهدای شاخص استان همدان است که به عنوان اسوه‌ای از ایثار و فداکاری شناخته می‌شود. از بارزترین ویژگی‌های این شهید والامقام می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

۱_تکلیف‌محوری: تعهد و جدیت در انجام وظایف محوله، فارغ از هرگونه مقام و جایگاه

 

۲_معنویت و تعهد دینی: پایبندی به انجام اعمال مذهبی و ترویج فرهنگ دینی در میان همرزمان

 

۳_استقامت و پایداری: حضور مستمر در جبهه‌ها بدون استفاده از مرخصی

 

۴_اخلاص و معنویت: از شاخصه‌های برجسته و بارز این شهید والامقام

 

میراث ماندگار:

 حاج محمد رحیمی در 23 بهمن 1364 در عملیات والفجر 8 و در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را در تاریخ پرفخار انقلاب اسلامی جاودانه کرد. او الگویی ارزشمند برای نسل‌های آتی است که با ایثار و فداکاری خود، امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

 

وصیت‌نامه:

 در بخشی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است: "... بر شما واجب است که راه شهدا را ادامه دهید و از ارزش‌های انقلاب اسلامی صیانت کنید."

 

گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج محمد رحیمی، پرچمدار ایثار و شهادت، وظیفه‌ای همگانی است.

 

مهدی رهنما_فعال مدنی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟