سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/3/21 16:18:57
دومین گفت و گوی نامزدهای ریاست‌جمهوری با شبکه‌های استانی؛

تاکید جلیلی بر استفاده از ظرفیت های استانی برای توسعه کشور

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم تقویت ظرفیت های استانی به عنوان موتور محرکه رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.

شناسه خبر: 11201

به گزارش نشاط شهر سعید جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، سمنان و چهارمحال و بختیاری که از طریق شبکه های تلویزیونی استانی پخش شد به بیان برنامه‌های خود برای حل مشکلات این استان‌ها پرداخت.

رونق تولید نیازمند تعامل با تمام کشورهای دنیاست

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان آذربایجان شرقی گفت: برای رونق تولیدی نیازمند جهش صادراتی و عرضه کالاهای تولیدی در بازار جهانی هستیم و برای جهش صادرات به تعامل سازنده با تمام کشورهای دنیا نیاز داریم.

سعید جلیلی افزود: مردم استان آذربایجان شرقی همانطور که پیشتاز انقلاب مشروطه هستند و در انقلاب اسلامی و ۲۹ بهمن ۵۶ و همینطور دفاع مقدس افتخار آفریدند در عرصه انتخابات هم می توانند پیشتاز باشند .

وی بر ضرورت وجود دولت سایه تاکید و تصریح کرد: معتقدم در دولت آینده هم باید این روند شکل بگیرد و هر دانشگاه ما، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف ما و هر معلم و استاد دانشگاه ما می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

جلیلی اظهار کرد: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال گذشته هم بیکار نبودیم و سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم، افزود: اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تایید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتقاء و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

جلیلی اضافه کرد: اگر از جهش تولید صحبت می‌کنیم باید بدانیم جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشورهای دنیا ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی تبریز تراکتور به کشورهای بولیوی و ونزوئلا صادر می‌کرد گفت: این نشان می‌داد قابلیت‌های بسیار زیادی را می‌توان فعال کرد و محصولات را به کشورهای همسایه هم ارسال کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است و نباید نمایندگی‌های ما در خارج از کشور منفعل باشند و باید هر کنسولگری نماینده اصناف ایران باشند.

جلیلی افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

وی از مردم آذربایجان شرقی خواست با الگوگرفتن از مردان بزرگ و جهادی و انقلابی که در بطن استان خود دارند امیدآفرینی کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با اصناف مختلف استان آذربایجان شرقی جلسه داشته و با صنف تولید کیف و کفش گفتگو کرده و از کارخانه‌های مهم تبریز بازدید داشته است، گفت: امکانات این استان می‌تواند کشورمان را در عرصه‌های مختلف ارتقاء دهد.

جلیلی ادامه داد: زمانی که معاون اروپا و امریکا در وزارت امور خارجه کشورمان بودم برای صادرات محصولات آذربایجان شرقی به کشورهای دیگر بازارهایی پیدا شد و نه فقط  کیف و کفش و شکلات بلکه حتی تراکتور تبریز به دورترین نقاط دنیا صادرشد و تداوم این‌ صادرات باور و اراده می‌خواهد.

وی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و اگر می‌خواهیم یک جهش بزرگ در چهار سال آینده در شان مردم ایران داشته باشیم و به قله های پیشرفت برسیم باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم .
جلیلی خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است و اگر برنامه ریزی درست باشد می‌توانیم شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وی تاکید کرد: برای جهش جهاد در تمام سرزمین ایران و تلاش عمومی و گسترده نیاز است .

جلیل اظهار کرد: بار مسوولیت باید بر دوش مسوولان باشد اما به معنای عدم نیاز به کمک و مشورت مردم نیست .

وی با بیان اینکه جهش ایران با جهش تک تک روستاها، شهرها و استان ها میسر است، گفت: جهش ایران نیازمند جهش آذربایجان شرقی است . 

مجمع‌های نخبگان استانی و دانشگاهی می‌تواند یک دولت در سایه باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری دولت سایه را سایه مردم بر سر دولت عنوان کرد و گفت: مجمع‌های نخبگان استانی و دانشگاهی می‌تواند یک دولت در سایه باشد.

سعید جلیلی تاکید کرد: مردم چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ شایستگی‌های خود را ثابت کرده‌اند و این استان از وجود بزرگانی مانند آیت‌الله دهکردی، علیمردان‌خان بختیاری و بی‌بی مریم بختیاری و سرداران شهیدی همچون ارجمند، نوروزی، آقابزرگی و یوسف‌پور، توان تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران جنگ تحمیلی، همچنین شخصیت‌هایی مانند داراب افسر، پژمان بختیاری و عمان سامانی بهره‌مند بوده است.

وی افزود:چهارمحال و بختیاری سرزمین ذخایر انقلاب اسلامی و دیار دلاورمردان و شیرزنان با فرهنگ ناب و دست نخورده با خلق و خوی آمیخته با طبیعت زردکوه استوار و لاله‌های واژگون است، که همواره متواضع هستند.

جلیلی تصریح کرد: با فرصت‌ها و مشکلات چهارمحال و ببختیاری آشنایی دارم و می‌دانم عشایر بختیاری، قشقایی و دهکردی حاضر در این استان جانانه در مقاطع مختلف از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

وی یادآور شد: وظیفه دولت است که به کمک مردم بیاید و بجای فکر کردن به روزمرگی به‌دنبال جهش به‌سمت قله‌های پیشرفت باشد که برای تحقق این امر نگاه به شهرها، روستاها و ظرفیت‌های مختلف ضروری است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و متنوع دارد و منشاء بسیاری از آب‌های کشور است، پس نباید مردم این استان برای آب آشامیدنی مشکل داشته باشد.

وی گفت: فرصت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعت آبزی و باغداری امروز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که همگی این فرصت‌ها ظرفیت گردشگری را فراهم می‌سازد و در این راستا این استان باید همچون نگینی در ایران بدرخشد.

جلیلی تاکید کرد: البته این مهم فقط با شعار محقق نمی‌شود و نیاز به کمک مردم دارد و دولت باید برای استفاده حداکثری از این فرصت‌ها گام بردارد.

وی افزود: مردم معطل دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی نمانند و نخبگان و جوانان آستین همت را بالا زنند و جهاد کنند.

جلیلی تصریح کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و باید از آن بهره‌گیری شود.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری استانی چهار فصل با توانمندی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و شیلات مواجه است اما متاسفانه با بالاترین نرخ بیکاری روبرو است.

جلیلی اظهار داشت: قابل قبول نیست استانی که بهترین آب‌های کشور را دارد در برخی نقاط و روستاها حتی در برخورداری از آب آشامیدنی دچار محرومیت باشد

وی گفت: رفع این مشکلات به‌صورت مقطعی درست نیست و اگر به این استان و تمامی فرصت‌های آن توجه شود، می‌توان برای مردمی که در عرصه‌های سخت حماسه آفریدند و برای پیشرفت و جهش استان مشارکت داشته‌اند، تلاش و نسبت به افزایش اشتغال جوانان آن کمک کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: حضور جوانان چهارمحال و بختیاری در عسلویه یک فرصت بزرگ است که باید از این توان در خود استان هم بهره‌گیری و جوانان در همین استان به کار مشغول شوند.

وی از مردم خواست در عرصه‌های مختلف این کار بزرگ را جدی بگیرند و افزود: وظیفه دولت است که به کمک مردم بیاید و موانع را از سر راه تولید در بخش‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و شیلات بردارد.

جلیلی تصریح کرد: وظیفه دولت است که برنامه داشته باشد و نه تنها مانع‌زدایی کند بلکه زمینه رشد، جهش و ارتقا را نیز فراهم کند.

وی یادآور شد: مردم چهارمحال و بختیاری و کشور باید در چهار سال آینده پیشرفت کنند و باید در عرصه‌ها و استان‌های مختلف این جهش ایجاد شود و این استان نه تنها مستثنی نیست بلکه با توجه به فرصت‌های ارزشمندی که دارد به درخشش و شکوفایی برسد.

هر دانشگاه استان سمنان می‌تواند یک دولت سایه باشد

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در گفت و گوی انتخاباتی با مردم استان سمنان گفت: هر دانشگاه استان سمنان می تواند یک دولت سایه باشد و با رصد مسائل کشور، راه‌حل‌ برای پیشرفت مطرح کند.

جلیلی اظهارکرد: ما در هشت سال گذشته به هر استان دستکم یک بار سفر کردیم و با مردم شهرها و روستاهای بسیاری به گفت و گو نشستیم و گفتیم اگر می گوییم کشور باید جهش و پیشرفت کند، سلول پیشرفت و جهش کشور روستاها و سپس شهرها و استان ها هستند.

وی ادامه داد: جهش به این معناست که قبل از اینکه بخش های دولتی بخواهند برنامه ریزی کنند باید مردم هر منطقه سند پیشرفت منطقه خود را بنویسند، فرصت های منطقه خود را احصاء و مسائل و مشکلاتی که با زندگی آن ها درگیر است، بررسی کنند.

جلیلی افزود: اگر مردم پای کار بیایند مشخص می شود یک روستا چه توانایی هایی دارد و اگر نخبگان یک شهر و روستا بدانند باید این وظیفه سترگ را انجام دهند، آن وقت به خوبی آگاه هستند که شهر و استان آن ها چه ظرفیت و توانمندی هایی دارد.

وی اضافه کرد: خواهش من از مردم استان سمنان این است که با توجه به توانمندی های بالای این استان به لحاظ رتبه های علمی و دانشگاهی و نیز مراکز دانشگاهی که امروز در این استان وجود دارد و همچنین شخصیت ها و دانشجویان و جوانان برجسته ای که در عرصه های علمی نشان دادند چه موقعیت های خوبی دارند، دستکم در حوزه استان خود مسائل را دنبال کنند و راه حل ارائه دهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم استان سمنان گفت: استان شما امروز فرصت های بسیار خوبی در حوزه صنعت و معدن دارد، چرا باید به فرصتی که در معدن وجود دارد و با آن می توان هم ارزآوری داشت و هم اشتغال ایجاد کرد، نگاه حداقلی داشت. 

جلیلی ادامه داد: اگر ما صحبت از نگاه حداکثری می کنیم این است که معادن نباید خام فروشی شود بلکه باید تمام ارزش افزوده ای که ممکن است بر روی یک ماده معدنی صورت گیرد، در خود محل و استان باشد تا به اشتغال استان کمک کند.

وی اظهار داشت: اگر ما صحبت می کنیم از صنایع مختلفی که در استان شما وجود دارد و خوشبختانه در عرصه هایی موفقیت های خوبی هم داشته است، این فرصت وجود دارد که این صنایع گسترش پیدا کند.

جلیلی افزود: اگر کشاورزی خوب در مناطقی از استان سمنان داریم و در برخی از محصولات مثل پسته می توانند تولیدات خوب داشته باشند، این نگاه نباید حداقلی بلکه باید حداکثری باشد.

وی با بیان اینکه جهش تولید با جهش کشاورزی، صنعت و معدن ممکن است، اضافه کرد: تمام بخش های دولت باید برای ایجاد اشتغال، پیشرفت و جهش در عرصه توانمندی هایی که مردم دارند، به کمک آن ها بیایند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر شهروند استان سمنان باید احساس کند اگر توانمندی دارد، دولت از آن استقبال می کند، تأکید کرد: دولت نه تنها استقبال می کند بلکه تمام دستگاه های دولتی، استانداری ها، ادارات کل، ادارات شهرستان ها همه خود را در خدمت مردم قرار می دهند برای اینکه آن توانمندی فعال شود.

جلیلی با بیان اینکه نباید این حرف در قالب شعار باقی بماند، ابراز کرد: امروز باید از فرصت های بسیار ارزشمندی که در برخی از عرصه ها مانند دولت الکترونیک وجود دارد، استفاده کنیم و نباید به شیوه های بسیار قدیمی در سازوکارهای اداری اکتفا کنیم.

وی گفت: اگر شهروندی در استان سمنان این امکان را دارد که فرصتی در اختیارش باشد و بر مبنای آن فرصت برای پیشرفت کشور کار شایسته ای انجام دهد، این وظیفه دولت است که به او اطلاع رسانی کند چه خدماتی می تواند به او ارائه دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: دولت فوق هوشمند یعنی اگر شهروندی از شما امکانی دارد نباید به اداره مراجعه کند و تازه جواب بگیرد یا نگیرد؛ بلکه ادارات و دستگاه های مربوطه هستند که باید به او اطلاع دهند چه حقوقی دارد، چه امکانی را استفاده و چه خدماتی را می تواند از سوی دولت دریافت کند.

جلیلی گفت: یکی از گنج های کشور ما نیروهای انسانی خدوم و وارسته ای هستند که با همه توان و با تلاش برای کار و دلسوزی برای کشور، مردم و منطقه آماده اند اما کسی آن ها را نمی بیند.

اداره کشور نیازمند کارهای بزرگ به جای اقدامات نمایشی است

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با مردم استان همدان نیز بیان کرد: اداره کشور بجای اقدامات نمایشی نیازمند کارهای بزرگ و اساسی است که این مهم با همکاری جوانان نخبه و متخصص و استفاده از توان افراد باتجربه و کارآمد محقق می شود.

جلیلی افزود: یکی از راهکارها برای مدیریت کشور، رفع موانع احتمالی موجود در مسیر رشد و توسعه است که این رویکرد "مدیریت حداقلی" است در حالیکه ما معتقد به جهش کشور در چهارسال آینده با توجه به ظرفیت های موجود هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از توفیقات بنده در هشت سال گذشته با توجه به سفرهای متعدد، آشنایی با استان همدان و شناخت کامل از ظرفیت های موجود در آن منطقه است.

وی گفت: در این سفرها توفیق مطالعه و آشنایی با آثار فرهنگی و خاطرات دفاع مقدس استان همدان را داشتم و در بازدید از شهرها و روستاها با فضایل مردم استان بیشتر آشنا شدم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شکل گیری مکتب «صاحب الزمان» با ده ها سال قدمت در شهر همدان و تلاش برای ترویج فرهنگ قرآنی از ظرفیت های دینی، فرهنگی و مذهبی این استان به شمار می رود.

جلیلی اظهار داشت: آخرین دیدار من در سفر به همدان آشنایی با یادگاران دوران دفاع مقدس از جمله شهید «خوش لفظ» و «میرزا سلگی» بود که رهبری معظم انقلاب نیز این عزیزان را مورد لطف و عنایت قرار دادند.

به گفته وی، علاوه بر ظرفیت های دینی و فرهنگی پایتخت تاریخ و تمدن، استان همدان دارای ظرفیت های بزرگ و ارزشمندی در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعت، دامپروری و اقتصادی است که می تواند الگوی برای کشور باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این ارتباط به عنوان مثال ساکنان روستای «ویان» در استان همدان تنها به کشاورزی اکتفا نکرده و جوانان این روستا با تشکیل خوشه صنعتی پوشاک در ۲۰۰ کارگاه مشغول کار و فعالیت هستند.

جلیلی افزود: همچنین جوانان و مردم شهر «صالح آباد» از توابع شهرستان بهار، این منطقه را تبدیل به قطب ساخت اتاق خودروهای سنگین کرده اند و ملایر نیز با همت مردمانش به قطب تولید مبل کشور تبدیل شده است.

جلیلی افزود: روستاییان با محور قرار دادن فعالیت های کشاورزی و تبدیل همدان به قطب تولید سیر کشور، کشاورزی را در کنار صنعت پیش برده و به عنوان یک الگو در کشور مطرح کرده اند.

به گفته وی، استان همدان در برخی از محصولات باغی و کشاورزی دارای جایگاه و موقعیت ممتازی است که از آن جمله می توان به رتبه اول تولید سیب زمینی، گردو و سیر، رتبه دوم تولید کشمش، رتبه سوم تولید انگور، گیاهان دارویی، یونجه و جو و رتبه پنجم تولید آلو و شلیل در کشور اشاره کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه استان همدان رتبه نخست کشور در سطح زیر کشت دانه های روغنی را دارد، اظهار داشت: تولید سالانه ۱۷ هزار تن گردو در تویسرکان و همچنین تامین ۴۰ تا ۵۰ درصد سیر مورد نیاز کشور از دیگر ظرفیت های بخش کشاورزی استان همدان است.

جلیلی گفت: استان همدان دارای فرصت ها و ظرفیت های بالایی است که باید از این فرصت به صورت حداکثری و به شکل عالی برای رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور استفاده کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مساحت، امکانات و ظرفیت برخی از کشورهای اروپای مدعی پیشرفت به اندازه همدان نیست، بنابراین باید از فرصت ها و ظرفیت های موجود در این استان به بهترین شکل استفاده کرد چراکه این فرصت بزرگ می تواند زمینه صادرات، ارز آوری و ایجاد شغل را فراهم کند.

جلیلی گفت: مردم همدان تنها به کشاورزی بسنده و اکتفا نکرده بلکه در رونق دیگر خوشه های صنعتی نیز فعال هستند، با این اوصاف اگر دولت نیز به کمک مردم بیاید فرصت های بزرگتری در مناطق مختلف استان شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: وظیفه دولت جلوگیری از نادیده گرفته شدن تلاش جوانان خوشفکر و توانمند است تا بهره تلاش و محصول کار آنها را عده ای با سوداگری به یغما نبرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت مکلف به دنبال کردن برنامه های طراحی شده است، اظهار داشت: باید از توان جوانانی که با این میزان انگیزه وارد عرصه تولید می شوند استفاده کرد و با صادرات محصولات تولیدات زمینه حضور آنها در بازارهای بین المللی را فراهم کنیم.

جلیلی افزود: در هشت سال گذشته ایده «دولت سایه» را مطرح کردیم، به این معنا که مردم تحولات کشور، استان، شهر و روستا را سایه به سایه دنبال کرده و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم باید نسبت به نقش، عملکرد و برنامه های دولت هوشمند، هوشیار و پیگیر باشند و کارهای خوب دولت را حمایت و نقص ها را گوشزد کنند.

وی خواستار نگاه حداکثری به منطقه محل سکونت به منظور بهره مندی از همه ظرفیت ها شد و گفت: وظیفه دولت کمک به مردم است و دولت آینده مکلف است ضمن مشارکت دادن مردم، از توانمندی آنها برای اداره امور کشور استفاده کند.

 جلیلی با اشاره به شعار محوری سال مبتنی بر پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، گفت: این شعار را نمی توان در پشت درهای بسته اجرایی کرد بلکه باید با حضور در روستاها و شهرها و شنیدن حرف مردم که عوامل و موانع پیشرفت را به خوبی می شناسند برای عملیاتی شدن آن اقدام کنیم.

وی گفت: در چهار سال آینده با انتخاب، همکاری و مشارکت مردم این گام بزرگ برای جهش استان و کشور را انجام خواهیم داد و انجام چنین کاری نیاز به مردان بزرگ دارد و همدان دارای مردان و زنان افتخار آفرین زیادی است.

هر جوان کرمانشاهی باید یک صادرکننده بزرگ برای کشور باشد

جلیلی همچنین در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کرمانشاه نیز با بیان اینکه هم‌جواری کرمانشاه با کشور عراق یک فرصت بزرگ برای این استان و توسعه روابط تجاری با کشور عراق است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود، افزود: امروز هر جوان برومند کرمانشاهی باید یک صادرکننده بزرگ برای کشور باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در سفرهای متعدد به استان کرمانشاه بازدیدهای زیادی داشته ام، از سامانه‌های مرزی استان بازدید کردم ولی چرا باید جوانان غیور استان در سامانه مرزی شیخ صله جمع بشوند که اگر باری بیاید آن را خالی کنند.

جلیلی ادامه داد: من در جمع جوانان روستای شیخ صله  و سامانه مرزی حضور پیدا کردم، جوانان سوال می کردند که چگونه ما می‌توانیم صادرکننده شویم؟ و پاسخ ها در همان جا صحبت و بررسی شد، اینها مسائلی است که با مقداری آموزش و مهارت‌آموزی می‌تواند در مدت زمان کوتاه فراهم شود و می‌شود در مدت زمان کوتاه با آموزش جوانان ما در این که چه مسائلی می تواند مشکل آنها را حل کند این مشکلات برطرف شود.

وی از مردم استان کرمانشاه به عنوان مردمانی خونگرم، دلاور و حماسه سازان بزرگ در دوران دفاع مقدس یاد کرد و به شهدای بزرگ این دیار همانند شهید سید «محمد جعفری تا شهید نوروزی» اشاره کرد و افزود: شهدای این استان چه در دفاع مقدس و چه به هنگام دفاع از حرم، شجاعت و غیرت کرمانشاهی را نشان داده اند.

جلیلی از شهید «فریدون جهانی» نیز به عنوان شهیدی که با عظمت و قدرت در دل دشمن حماسه ساز شد، یاد کرد و افزود: در هشت سال گذشته توفیق یافتم چندین بار  به استان کرمانشاه سفر کنم و در هر سفر ارادات من به مردم استان کرمانشاه بیشتر شد و توانمندی، فرصت و ظرفیت های بزرگ استان را بیشتر شناختم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم عزیز کرمانشاه امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم، انتخاب اینکه چگونه می خواهیم کشور را برای چهار سال آینده اداره کنیم، یک نگاه این است که رویکرد حداقلی داشته باشیم و بگوییم چند مسئله کشور حل بشود و از نارسایی های موجود عبور کنیم، اما رویکردی دیگر وجود دارد و آن این است که باید با تمام توان و تلاش سعی کنیم به قله های پیشرفت برسیم.

وی تاکید کرد: کشور ما باید جهش پیدا کند، اگر از تلاش بزرگ و جهاد سترگ برای جهش ایران صحبت می کنیم باید گفت که جهش ایران بدون جهش روستا و شهر و استان های ایران ممکن نیست، جهش ایران بدون جهش کرمانشاه عزیز ممکن نیست.

جلیلی با طرح این سوال که تحقق این هدف چگونه ممکن می شود، افزود: امروز استان کرمانشاه فرصت های بسیار بالا و ارزشمندی در عرصه های متعدد همچون کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری دارد، همه این ها اگر به بهترین شکل استفاده شود می تواند یک استان را به قله های پیشرفت نزدیک کند.

وی یادآور شد، گمان می کنم این همه فرصتی که خداوند به صورت طبیعی در اختیار استان گذاشته است نباید منجر شود تا این استان رتبه دوم بیکاری در کشور را کسب کند که این ناشی از روند و مدیریت غلط است که استانی با این همه توانمندی و ظرفیت در مرحله ای قرار بگیرد که مردم بگویند چرا باید بیشترین بیکاری را داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر قرار است در چهار سال آینده پیشرفتی داشته باشیم و اگر قرار است در چهار سال آینده کشور تنها اداره نشود بلکه جهش داشته باشد، لازمه آن اینست که باید دولت مردم را به یاری و همکاری دعوت کند، مشارکت بدهد و برای آنها تمام توان خود را به عرصه بیاورد.

 جلیلی یادآور شد، این سخن ممکن است یک شعار خوب باشد ولی باید پرسید چه زمان این شعار می تواند به یک برنامه عملیاتی تبدیل می‌شود و یا چه هنگام این شعار می‌تواند نه تنها یاری رسان عبور از نارسایی‌ها شود، بلکه موفقیت های بزرگ برای یک روستا و شهر و استان را رقم زند

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم عزیز کرمانشاه، صحبت من این است، فرصت های خوبی که استان شما دارد، فرصت‌هایی است که هر جوان شما نه تنها نباید جویای کار باشد و نباید فقط دغدغه این باشد که شغلی به دست می‌آورد یا نمی آورد؛ بلکه هر جوان شما می‌تواند کارآفرین باشد، فرصت‌هایی که خداوند به استان شما داده است، فرصت هایی است که می‌توان بر مبنای آن هزاران شغل ایجاد کرد.

جلیلی معتقد است، نباید استان کرمانشاه دومین استان بیکار کشور باشد، این یک بحث کارشناسی است و فقط شعار نیست، یک مطالبه جدی است، فرصت کشاورزی در استان شما به ویژه به خاطر همجواری با کشور عراق یک فرصت مغتنم است، در استان کرمانشاه اگر تولیدی در کشاورزی افزایش پیدا کند، راحت‌ترین امکان را برای صادرات نسبت به استان‌های دیگر خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت، اگر ما از تولید صادرات و جهش در تولید سخن می گوییم لازمه آن جهش در صادرات است و لازمه جهش صادرات گسترش روابط با همسایگان است.

جلیلی افزود: امروز وظیفه دولت است که این بستر را برای شما فراهم کند، همچنان که در برخی از بخش‌ها که این موفقیت‌ها در استان شما شکل گرفته است در برخی از صنایع تبدیلی کشاورزی که در استان شما شکل گرفته و من از نزدیک بازدید کردم امروز به راحتی برای آنها بازارهایی چه در عراق و چه در شمال کشور شکل گرفته و پیدا شده است، این امکان می‌تواند گسترش پیدا کند.

جلیلی ادامه داد: کشاورزی نباید فقط در تولید یک محصول و فروش آن محدود شود، صنایع تبدیلی می‌تواند در استان شما به یک شکل حداکثری شکل گیرد، بسیار خوشحال شدم وقتی که از تعاونی بانوان کرمانشاه دیدار کردم و دیدم بانوان این استان چگونه با شکل دادن به یک تعاونی توانسته اند در کارهای تولیدی، تجاری و هم در گسترش صادرات موفقیت‌های خوبی را به دست بیاورند.

وی افزود: این موفقیت می‌تواند تکثیر شود، این الگو را که من در تلاش بانوان کرمانشاهی برای شکل دادن به تعاونی مشاهده کردم را حتی برای استان‌های دیگر بازگو کردم اما این الگو در خود استان می‌تواند بارها و بارها تکرار و تکثیر شود تا این موفقیت‌ها شکل بگیرد.

جلیلی با بیان اینکه در جمع دانشگاهیان کرمانشاه چند بار توفیق حضور پیدا کردم، گفت: امروز استان شما دانشگاه های بسیار ارزشمندی دارد، رشته‌های مختلفی دارد اگر ما در این هشت سال گذشته به عنوان دولت سایه کار می‌کردیم می پرسم منظور ما از دولت سایه چه بود؟ و آن این است که همه ما باید به دولت مستقر و دولت منتخب مردم کمک کنیم.

وی ادامه داد: حال باید پرسید این کمک چگونه است و این است که کارهای خوب دولت را تقویت و کارهای خطای آن را تصحیح کنیم و کارهای ناقص را تکمیل کنیم، این موارد را در جمع اساتید محترم دانشگاه رازی وقتی که حضور پیدا کردم بیان کردم، چراکه دانشگاه رازی می‌تواند یک دولت سایه باشد و می‌تواند در رشته‌های مختلفی که تخصص و دانشکده و گروه‌های مختلف علمی دارد مسائل کشور و به ویژه مسائل استان را سایه به سایه دنبال کند و برای آنها راه حل ارائه بدهد.

وی تاکید کرد که امروز سند پیشرفت استان کرمانشاه را باید جوانان و نخبگان استان بنویسند و مطالبه کنند، امروز سند پیشرفت هر روستا و هر شهر را باید مردمان همان منطقه  در تهیه و ارئه آن پیشگام باشند.

جلیلی ادامه داد: این است که شما می توانید کارهای بزرگ انجام بدهید، اینجا است که دولت‌ها نمی‌توانند به حداقل‌ها اکتفا کنند آن زمان که ببینند مردم هر منطقه چه نگاه و افق بلندی دارد و چه افق صحیح و درستی برای پیشرفت منطقه خود دارند، در این زمان با چند کار نمایشی و چند کار ابتدایی نمی‌توان برای خود موفقیت تراشید و آن زمان یک کار صحیح و واقعی صورت خواهد گرفت که نتیجه آن، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، عمران و آبادانی استان عزیز کرمانشاه خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از کرمانشاه به عنوان استانی که در دفاع مقدس این حماسه ها را آفرید و استانی که شیعه و سنی در کنار یکدیگر ایستادند و از ایران و اسلام و انقلاب دفاع کردند یاد کرد.

 وی از ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه که به ایشان ارادت جدی دارد تا علمای بزرگی همچون شهید «آیت الله اشرفی اصفهانی تا عالم و هنرمند برجسته آیت الله نجومی، از خانم بسیار دلاور این مرز و بوم و این سرزمین به نام فرنگیس» که در گیلانغرب در برابر دشمن بعثی ایستاد و حماسه آفرید به عنوان برخی از بزرگان این استان یاد کرد.

 وی ادامه داد: امروز ما وارث چنین بزرگانی هستیم، این بزرگان می‌توانند در عرصه‌های مختلف حماسه بیافرینند وقتی که در جنگ و در دفاع مقدس که سخت‌ترین عرصه ها و میادین است زن و مرد شما، عالم و جوان، پیر و کودک حماسه خلق می کنند بی شک در صحنه صنعت، اقتصاد و کشاورزی هم می‌توان این حماسه آفرینی ها تکرار شود.

جلیلی اظهار داشت: من از شما مردم خواهش می کنم که با تشکیل هسته هایی برای کمک به استان، به پیشرفت استان در جهت اینکه چه باید کرد، چه کارهایی صحیح است، چه کارهایی باید تصحیح شود و چه کارهایی باید تکمیل شود یک گام بزرگ برداریم.

وی در پایان یادآور شد، مردم عزیز کرمانشاه ما امروز برای جهش کشور به انسان هایی همچون مردان حماسه در دفاع مقدس و مردان بزرگی که سرزمین شما تقدیم این کشور کرد نیاز داریم ،من فکر می‌کنم همانند این مردان بزرگ حماسه ساز که در جنگ افتخار آفریده اند، امروز نیز چنین مردانی در استان کرمانشاه هستد که خالصانه و بدون چشمداشت به دیده شدن، بلکه در جهت کار برای کشور و استان و روستا حضور دارند که باید آنان را شناساند.

جلیلی ادامه داد: دولت با کمک مردم وظیفه دارد اگر می‌خواهد کارهای بزرگ انجام بدهد به شناسایی مردان بزرگی اقدام کند که می‌توانند گام های بزرگ بردارند، با نمایش، کشور را نمی توان اداره کرد، با کارهای نمایشی و گزارش‌هایی که هیچ موقع نتیجه واقعی نمی توان کشور را اداره کرد تا چه برسد بخواهد جهش کند، ما اگر امروز می‌گویم باید جهش کنیم محتاج چنین مردان بزرگی هستیم که باید در گوشه و کنار کشور شناخته و شناسانده شوند و اگر می‌خواهیم جهش کنیم امروز محتاج یک تلاش سترگ و یک جهاد بزرگ برای جهش ایران هستیم.

وی ادامه داد: اگر از جهاد بزرگ و جهش ایران صحبت می‌کنیم باید گفت که جهش ایران با جهش شهر و روستا و استان و جهش سینه ستبر ایران یعنی کرمانشاه ممکن می شود.

برنامه های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، طی روزهای آتی نیز ادامه می یابد.

تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تا ۲۴ ساعت پیش از ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت و در این ۲۴ ساعت، تبلیغات ممنوع است.

انتخابات این دوره، ساعت هشت صبح روز ۲۸ خرداد همزمان در سراسر کشور برگزار می شود؛ نزدیک به ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

انتهای پیام/ 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو