سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/22 12:33:33
به مناسبت گرامیداشت روز پرستار:

پرستار شدن شاید آسان باشد؛ اما پرستار ماندن راحت نیست

به مناسبت گرامیداشت روز پرستار گفتگویی با یکی از پرستاران بیمارستان آیت الله بهاری داشتیم تا جویای سختی کار پرستاران باشیم.

شناسه خبر: 12074

به گزارش نشاط شهر، بر مبنای تقویم ملی ایران ۱۹ آذر امسال همزمان با ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار است. بر این اساس با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پرستاری، ۱۷ تا ۲۳ آذر به عنوان هفته پرستار تعیین و روزهای این هفته نامگذاری شده است.

 

به این مناسبت مصاحبه ای با پرستاری زحمت کش از بیمارستان آیت الله بهاری شهرستان بهار داشتیم.

 

خودتان را برای ما معرفی کنید.

بنده زهرا مرادی موفق در رشته ی پرستاری در دانشگاه  علوم پزشکی همدان تحصیل نموده ودرسال 1386وارد این دانشگاه شدم و 14سال است که در بیمارستان آیت‌الله بهاری مشغول به کار هستم.

 

 

کمی برایمان از شغلتان توضیح دید؟

پرستار باید از لحاظ جسمی، ذهنی و روحی  از سلامت کافی برخوردار باشد و در ضمن از لحاظ رفتاری باید فردی دقیق و صبور باشد و کنترل کافی روی احساسات شخصی خود داشته باشد و از همه این ها مهمتراین است که علاقه ،شرط اصلی انتخاب این رشته ی تحصیلی است تا بتوان در این رشته به موفقیت دست پیدا کرد.

 

آیا پرستاری شغل سختی است؟

خیرپرستاری از آن دست شغل هایی است که تنها با عشق می توان در آن ماند و ادامه داد. گرچه ورود به این رشته در دانشگاه و پرستاری خواندن مانند دیگر رشته های تحصیلی است و آنچنان تفاوتی ندارد، اما اشتغال به آن و پرستار ماندن تنها به واسطه عشق و علاقه به این حرفه می تواند ادامه پیدا کند.

 

 

از سختی هایی که طی این چند سال کشیده اید برایمان توضیح دهید؟

رابطه میان پرستار و بیمار، به دلیل حساسیت شغل پرستاری در مواجهه با جان انسان، مانند روابط میان کارمند و ارباب رجوع در دیگر مشاغل نیست. وقتی پای درد و دل پرستاران می نشینیم، حرف ها و گلایه هایشان کاملاً منطقی و قابل تأمل به نظر می رسد. سختی های شغل شان همراه با فشارهای روانی این کار، آنان را نیازمند حمایت های قانونی و برخورداری از امکانات رفاهی بیشتر نسبت به دیگر مشاغل می کند تا بتوانند کار خود را به نحواحسن انجام دهند و فشارهای کمتری را احساس کنند. اما آن روی سکه نیز بیماران و همراهان آنان هستند که در بدترین وضعیت جسمانی به بیمارستان مراجعه می کنند و به دلیل درد و ترس ناشی از بیماری خود یا عزیزانشان، توقع بهترین خدمات و بالاترین سطح دقت را از کادر بیمارستانی دارند؛ که معمولاً این کادر بیمارستانی در پرستاران خلاصه می شود که بیش از دیگر کارکنان به چشم می آیند.

 

 

آیا خانواده برای پیشرفت وموفقیت شما تاثیری داشته اند؟ 

بله پدرم که زحمات فراوانی برایم کشید وهمچنین توصیه های مادرانه که توانستم به جامعه خودم خدمت کنم وامیدوارم بتوانم همیشه سلامت وجان افراد رابا جان ودل نجات دهم.

 

و در آخر توصیه شما چیست؟

پرستاری شغلی است که بیشترین شاغلان آن را زنان تشکیل می دهند و به لحاظ سختی و سنگینی کار اساساً با شغل های دیگر قابل مقایسه نیست. مثلاً معلمی هم شغل سختی است، اما تعطیلات تابستان و وضعیت نرمال کاریش باز هم آن را بسیار راحت تر از پرستاری می کند. در واقع به دلیل همین سختی و فشار کاری است که اغلب تعدادی از پرستاران ازدواج نمی کنند؛ چرا که وضعیت کاری معمول و مناسبی نداریم و بسیاری از مادران پرستار شدیداً گرفتار ناهماهنگی های شغلیشان با رسیدگی به فرزندانشان می شوند.

نساءزنگنه

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون