سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت که براساس برنامه ریزی های انجام شده، آیین ویژه بزرگداشت شب یلدا در ۶ اقامتگاه بوم‌گردی این استان برگزار می شود.

شناسه خبر: 12096

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «علی خاکسار» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ویژه برنامه‌ها با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان(در حوزه تبلیغات و معرفی) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم‌گردی یکی از زیباترین و جذاب ترین تاسیسات گردشگری استان همدان هستند، اظهار داشت: این مجموعه ها علاقه مندان بسیاری در میان گردشگران داخلی و خارجی دارد که شامل بازدید از خانه های قدیمی با زیبایی هایی خاص می شود.

وی خاطر نشان کرد: استان همدان دارای ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی است و اقامتگاه بوم‌گردی «ترلان» واقع در روستای «ترخین‌آباد» شهرستان اسدآباد از جمله این اماکن است که آیین های ویژه شب یلدا را با حضور علاقه مندان برگزار می کند.

خاکسار با اشاره به تخفیف ۴۰ درصدی این اقامتگاه برای حضور افراد در آیین ویژه شب یلدا (چله)، افزود: اجرای «شب‌چره و کرسی‌نشینی، بازی‌های محلی، موسیقی زنده، قصه‌گویی، کتابخوانی، شب شعر (شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، حافظ‌خوانی) و همچنین مسابقات فرهنگی و تفریحی از جمله برنامه های ویژه شب یلدا اقامتگاه های بوم گردی استان همدان است.

وی اضافه کرد: آیین ویژه شب یلدا در ۲ اقامتگاه بوم‌گردی «خان‌ قالان» در روستای سراب شهرستان کبودرآهنگ و اقامتگاه بوم‌گردی «دولت‌سرا» واقع در روستای فسیجان شهرستان بهار تا پایان دی ماه هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه با ارائه تخفیف برگزار می شود.

خاکسار گفت: اقامتگاه بوم‌گردی «ساره‌گل» در روستای ملحمدره شهرستان اسدآباد نیز با برنامه های شب‌نشینی، دورهمی یلدایی، شب‌چره و کرسی‌نشینی تجربه زندگی سنتی و روستایی، نمایش طنز، شعرخوانی، بازی‌های محلی، موسیقی زنده و خاطره‌گویی تا پایان دی ماه میزبان علاقه مندان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: اقامتگاه بوم‌گردی «شهر پنهان» در شهر سامن ملایر و اقامتگاه بوم‌گردی «حاج اسماعیل» در محله منوچهری شهر همدان نیز با اجرای ویژه برنامه های شب یلدا و ارائه تخفیف های ویژه پذیرای علاقه مندان هستند.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که بیش از هزار اثر آن در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر