سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/1/3 18:42:55
به مناسبت فرا رسیدن نهم ماه مبارک رمضان:

برگزاری مراسم سالروز رحلت آيت الله حاج شیخ محمد بهاری(ره)

مراسم سالروز رحلت آيت الله حاج شیخ محمد بهاری(ره) عارف نامدار شهر بهار عصر امروز در محوطه گلزار شهدای شهر بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 14430

 

به گزارش نشاط شهر، عصر امروز مراسم سالروز رحلت آيت الله حاج شیخ محمد بهاری ره با سخنرانی حجت‌الاسلام مصباح و با حضور مدیر کل تعاون کار رفاه اجتماعی استان همدان و فرماندار شهرستان بهار، خانواده معزز شهدا و سایر مسئولین شهرستانی و عموم مردم شریف شهرستان بهار در محوطه گلزار شهدای شهر بهار برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهر بهار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد: حضرت مرحوم شیخ محمد بهاری (ره) شخصیت است که ریشه عرفان در شخصیت این عارف بزرگ است 

 

وی اذعان داشت: انسان بایستی وجود خود را خدایی کند کار ما در این دنیا این است که وجود خود را به ذات مقدس باری تعالی گره بزنیم؛ هرآنچه هست از آن خداست و غیر از خدا چیزی نیست و نیز هر کسی هم به غیر خدا تکیه کرد مضمحل شد.

 

وی بر محوریت های رسیدن به مقام علم اشاره کرد و بر حقیقت شناسی و خدا شناسی تاکید کرد 

 

امام جمعه بهار با بیان اینکه "اگر انسان خود را به دریای جوشان محبت الهی متصل کرد این انسان حقیقت انسانیت خود را دست پیدا میکند" تصریح کرد: شخصیت آیت الله بهاری ره از آنجایی حائز اهمیت است که افرادی چون سید علی قاضی را  تربیت کردند، افرادی چون علامه طباطبایی به واسطه تربیت شد و آنچه که ما امروز از سلسله عارفان داریم همه مدیون آیت الله بهاری ره است، حضرت آيت الله شیخ محمد بهاری شخصیتی است که نمی‌توان در الفاظ او را تعبیر کرد، بایستی اهل دل و موحد شد و آنچه که نادیدنی است آن دید.

 

گفتنی است، آیت اللّه شیخ محمد بهاری در سال 1265 هجری قمری در خانواده ای اصیل و مذهبی در شهر بهار متولد شد،آن عالم ربانی در سن 32 سالگی به درجه اجتهاد رسید و از برجسته ترین شاگردان آخوند ملاحسینقلی شوندی همدانی بود. تعدادی از  مکاتبات آیت اللّه شیخ محمد بهاری در کتاب تذکرةالمتقین گردآوری شده است و کتاب دیگری هم به نام منشأت از آثار ایشان است.

 

 

فاطمه بدرلو

 

 

مشاهده گزارش تصویری از این مراسم 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی