سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

چند سالی می‌شود که یکی از ژست‌های روشنفکری، حیوان‌دوستی و غذارسانی به حیوانات رها شده و ولگرد در سطح شهر مانند سگ، گربه، کلاغ و... است.

شناسه خبر: 14936

 

به گزارش نشاط شهر، چند سالی می‌شود که یکی از ژست‌های روشنفکری، حیوان‌دوستی و غذارسانی به حیوانات رها شده و ولگرد در سطح شهر مانند سگ، گربه، کلاغ و... است.

 

کیسه مملو و پرشده از فیله مرغ، ساق پای مرغ یا انواع دیگر از گوشت‌های گرم را در سطح شهر و کلونی حیواناتی مثل سگ پخش می‌کنند و برای شیک و امروزی شدنش، این کار را با عنوان غذارسانی و مهربانی با حیوانات بی‌پناه برایمان فاکتور می‌کنند.

 

شاید آن روزها که این ژست روشنفکری و حیوان‌دوستی به‌تازگی مد شده بود، خیلی از ما آینده یعنی امروزمان را درنظر نمی‌گرفتیم که قرار است چه بر سر محیط‌زیست و اکوسیستم طبیعی حیات‌وحش بیاید. امروز که ژست غذارسانی به سگ‌های ولگرد دیگر از تب‌و‌تاب افتاده، حالا قرار است سال‌ها با نتیجه محبت بی‌پایه و اساس‌شان با حیوانات به قدری درگیر شویم که در یک هفته ۴ خبر از سگ‌گزیدگی بشنویم. 

 

رضا ساکی، فعال محیط‌زیست در صفحه شخصی‌اش نوشته بود که فرضیه‌ای خطرناک درباره سگ‌های بی‌صاحب وجود دارد. طرفداران غذارسانی به سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب به یک‌ فرضیه خطرناک باور دارند. آنها می‌پندارند سگ‌ها، فرشته‌های مهربانی هستند که هرگز به انسان حمله نمی‌کنند و اگر سگی انسان را گاز بگیرد یا پاره‌پاره کند، حتما تقصیر انسان بوده است. 

 

یعنی انسان یا حریم سگ نگهبان و سگ گله را شکسته است یا حتما یک کرمی ریخته است و سگ این فرشته مهربان از خودش دفاع کرده است. 

 

حیوان هار به هر جنبنده‌ای حمله می‌کند و گاز می‌گیرد و برایش فرق نمی‌کند کسی که روبه‌رویش ایستاده آدمی معمولی است یا غذارسان همیشگی‌اش. فعالان محیط‌زیست بر این باورند که غذارسانی به سگ‌های ولگرد، جنایت در حق طبیعت است؛ چراکه با غذارسانی احساسی، حیوان را به حیوان هار تبدیل می‌کنند و اکوسیستم طبیعی را دچار مشکل می‌کنند.

 

حمله گروهی سگ‌ها به آدم‌ها و حیوانات دقیقا نتیجه همان غذارسانی‌های چندسال گذشته به این حیوانات برای ضبط کلیپ‌های اینستاگرامی و ویو گرفتن است. 

 

اگر در سطح شهر تردد می‌کنید و فرزند دارید، مراقب فرزندان‌تان از خطر احتمالی سگ‌گزیدگی باشید؛ چراکه قانون پاسخ در خور و مناسبی برای شما نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

سیاسی

بر همه ما واجب است که بیاموزیم مطالبه‌گری درست یعنی چه و تقوا در مطالبه‌گری به چه معناست/ نماز جمعه خود پایگاه مطالبه‌گری است/ عده‌ای توقع دارند در نماز جمعه مطالبه‌گری شود اما بدون رعایت تقوا/ مطالبه گری و انتقاد یک امر سازنده برای انقلاب است/ ناامیدی و ناامیدسازی مردم گناه کبیره است