سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنایع غذایی بهار صبح امروز با حضور محمدی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی همدان ،فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار، حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیران ادارات دولتی استان و شهرستان و مدیران و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک غذایی بهار در شرکت صنایع غذایی مزرعه سفید برگزار شد.

شناسه خبر: 14976

 

به گزارش نشاط شهر، شهرک صنایع غذایی بهار جزو ۳۴ شهرکی است که به برکت انقلاب اسلامی در یک پهنه ۱۰۰ هکتاری ایجاد شده است که نزدیک به ۶۰ درصد از اراضی شهرک طی سال‌های اخیر واگذار شده است و از ۱۲۱ قرارداد بسته شده ۴۶ قرار داد به بهره‌برداری رسیده است و برای ۷۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

در ابتدای جلسه حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید جمهور گفت: این جلسه با توجه به سیاست جاری و ساری در دولت جمهوری اسلامی در راستای تسهیل و تسریع امور گره خورده کشور تشکیل شده است تا مسئولین از لسان صنعتگران و تولید کنندگان شهرک غذایی بهار شنونده ی مشکلات این شهرک باشند.

 

در ادامه شایگان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی مزرعه سفید به نمایندگی از تولید کنندگان شهرک صنایع غذایی به طرح قطعی برق صنایع و شهرک‌های صنعتی به میزان ۲۴ ساعت در هفته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل تولید کنندگان قطعی برق است که به موجب این طرح واحدهای تولیدی این شهرک ۱۷ الی ۱۸ ساعت با قطعی برق مواجه هستند که همین امر به واحدهای تولید وعرضه موادغذایی به ویژه سردخانه‌ها و تولید محصولاتی که در همان روز عرضه میشوند آسیب و خسارت وارد کرده است.

 

وی ادامه داد: به دنبال قطعی برق مخازن آب شهرک خالی شده و روز بعد با قطعی آب مواجه هستیم و  این دو عامل از اساسی ترین امتیازات تولید شرکت های شهرک غذایی هستند.

 

وی افزود: یکی دیگر است مشکلات شهرک صنایع غذایی، عدم وجود خط تلفن ثابت و عدم آنتن دهی شبکه همراه است.

 

شایگان وضعیت نامناسب مسیرهای منتهی به شهرک صنایع غذایی بهار را یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: جاده اصلی شهرک از سمت تهران یک جاده خاکی است که وجود فاضلاب در وسط جاده حمل و نقل را با سختی و دردسر رو به رو کرده است.

 

وی به دیگر مشکلات شهرک صنایع غذایی بهاراشاره کرد و گفت: ورود دامداران عشایر به شهرک، بوی نامطبوع حاصل از کودهای حیوانی و شیمیایی زمین‌های اطراف ،افزایش روز به روز سگ‌های بلا صاحب در منطقه، عدم جمع آوری زباله های صنعتی، هزینه‌های بالای رسیدگی به فضای سبز و شهرک ،عدم وجود دستگاه خودپرداز، عدم وجود ایستگاه آتش نشانی و عدم نامگذاری خیابان ها از دیگر مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران شهرک غذایی بهار است.

 

سپس حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص تامین آب شهرک گفت: تامین آب شهرک از ۲ روش حفر چاه و خط پدافندی انتقال آب تامین میشود که طی سال‌های اخیر دو حلقه چاه با توجه به پایین رفت سطح آب از مدار خارج شده است و چاه جدید در حال حفر است که ظرف مدت ۲ ماه آینده  مشکل قطعی آب رفع خواهد شد.

 

وی ادامه داد: زباله‌های شهرک صنایع غذایی تا پایان سال به مدت دو روز در هفته با هزینه خود شهرک جمع آوری خواهد شد.

 

وی با توجه به قوانین و ضوابط، شهرک صنایع غذایی بهار را مکلف به تاسیس شرکت خدماتی دانست و گفت:خواهشمندیم با همکاری تولید کنندگان و صنعتگران ظرف سه ماه آینده شرکت خدماتی در شهرک صنایع غذایی تاسیس شده و اداره این شهرک به بخش خصوصی سپرده شود تا به طور شفاف تصمیم هزینه‌های شهرک و دیگر مشکلات از طریق این رابط به بخش دولتی منتقل شود.

 

سپس طهماسبی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع استان همدان گفت: با توجه به افزایش بار در فصل تابستان و کسری ۲۰ هزار مگاواتی برق در سطح کشور، کارگروهی متشکل از سه وزارتخانه نیرو، صمت و کشاورزی تفاهم نامه ای را به شورای امنیت ملی ارسال کردند.

 

وی با اشاره به بند مدیریت مصرف درش ابلاغیه ادامه داد: به موجب این طرح مدیریت بار شهرک‌های صنعتی باید ۹۰ درصد، در روز تعیین شده کاهش یابد و شهرک‌ها مجاز به استفاده ۱۰ درصدی جهت مصارف عمومی مانند تامین آب و تامین روشنایی و.... هستند؛ لذا صنعتگران می‌توانند تعطیلی روز جمعه را به ایام هفته منتقل کنند.

 

وی تاکید کرد: در روز تعیین شده، اگر مصرف بار از ۹۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند شاهد هیچگونه قطعی برق نخواهیم بود.

 

در ادامه نسیم دوست سرپرست تجاری و امور مشتریان مخابرات همدان گفت: یکی از وظایف مخابرات کشیدن فیبر نوری تا ورودی شهرک است که محدوده داخلی شهرک با هزینه خود شهرک  صورت خواهد گرفت علی رغم این امر درصورتی که شهرک حفاری فیبر نوری را انجام دهد شرکت مخابرات هزینه تجهیز را پرداخت خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: سال گذشته با پیگیری‌های نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درراستای توسعه شبکه ارتباطات سیار بیش از ۱۵ سایت جدید راه اندازی شد و ۵۰ درصد از تاسیسات جدید همراه اول متعلق به منطقه بهار و کبودراهنگ بود.

 

وی افزود: شرکت مخابرات می‌تواند با توجه به تراکم منطقه از دو ساختار FTTO و FTTX در شهرک صنایع غذایی بهار استفاده کند.

 

در ادامه مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار گفت: یکی از معضلات هفته های اخیر قطعی برق است که با توجه به هزینه بالای ژنراتور برق و مقرون به صرفه نبودن آن این موضوع نیازمند تدبیر برای شهرک‌های صنعتی غذایی است که می‌توان یکی از راهکارها را تقسیم بار در بین روزهای هفته یا طرح مجدد موضوع دانست.

 

وی افزود :وجود شهرک صنعتی غذایی بهار یکی از ظرفیت های مطلوب درسطح شهرستان است که تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین جلساتی و حضور مستمر در شهرک صنعتی به گره‌گشایی مسائل و مشکلات بپردازیم. 

 

وی تشریح کرد: سازماندهی سگ‌های ولگرد طی جلسه‌ای با شهرداری و محیط زیست برسی و پیگیری خواهد شد؛ زیر گذر ورودی شهرک در حال احداث است و سازماندهی خیابان نهالستان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

سیاسی

بر همه ما واجب است که بیاموزیم مطالبه‌گری درست یعنی چه و تقوا در مطالبه‌گری به چه معناست/ نماز جمعه خود پایگاه مطالبه‌گری است/ عده‌ای توقع دارند در نماز جمعه مطالبه‌گری شود اما بدون رعایت تقوا/ مطالبه گری و انتقاد یک امر سازنده برای انقلاب است/ ناامیدی و ناامیدسازی مردم گناه کبیره است