سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حسن رمضانی شهردار سابق بهار راه حل برون رفت از مشکل آلاینده های زیستی و بوهای مشمئز کننده پرداخت و از استقرار نامناسب کارگاه های آلاینده در شهرک صنعتی بهاران گفت.

شناسه خبر: 10954
به گزارش نشاط بهار؛حسن رمضانی شهردار سابق بهار ابتدا به دو تهدید مهمِ زیست محیطی عمده ، که کلان شهرها و شهرها با ان مواجه هستند را اشاره کرد و گفت: اولین مورد آلاینده های پایدار و ثابت مانند کارخانجات و کارگاه ها و دومین مورد آلاینده های سیار مانند وسائط نقلیه ی سبک و سنگین است.

وی در ادامه اظهار داشت: توجه به ساماندهی کارخانجات آلاینده و پاک و مکان یابی بر اساس عملکرد اثرات بیرونی آنها و برپاداشتن سنجیده ی صنایع با در نظر گرفتن شرایط محیطی، اقلیمی از جمله وزش بادها، کیفیت خاک، مسائل مربوط به آب های سطحی و زیر زمینی و فضاهای سبز و جنگلی و خاک های حاصلخیز و موضوع آلودگی های صوتی ، هوا ،آب،خاک،جانوران،گیاهان و بهداشت سکونتگاه های انسانی و توجه به اقلیم میتواند در نقش آفرینی مناسب استقرار کارگاه های پاک و بدون آلاینده موثر و مفید قرار گیرد.

رمضانی افزود: عدم رعایت مطالعات جغرافیایی و استقرار و توسعه ی نامناسب کارگاه های آلاینده درشهرک صنعتی بهاران فاز ۱ و۲ در قسمت بالادست شهر بهار باعث میشود این شهر در تیر رس بادهایی که از جنوب غرب به شمال شرق می وزد و همچنین بادهای غربی آلاینده ها را به شهر بهار و شهر های همجوار هدایت نمایند ونکته ی دوم پساپای صنعتی حاصل از این کارخانجات و کارگاه ها باعث میگردد با بارش و بارندگی سالیانه این پساپا در مسیر آب ها و آبریز های سطحی قرار گرفته و خاک و آب های زیر زمینی شهر را آلوده و به مخاطره اندازد که تمام مصرف کنندگان از این آب ها که غالبا به صورت آب شرب بهار و همدان مورد استفاده قرار میگیرد درمعرض خطر جدی برای این شهروندان خواهد بود .

این شهردار سابق بهار عنوان داشت:قرار گیری بعضی از کارخانجات و کارگاه های بزرگ و کوچک در پیرامون شهر ها و به ویژه در شهرهایی همانند بهار و شهرهای اطراف و تاثیرات آلایندگی زیست محیطی بر فضاهای شهری موجل بروز آسیب ها و نابهنجاری های اجتماعی و بهداشتی و غیره را در پی خود به ارمغان خواهد داشت .

وی تاکید کرد: قرارگیری و توسعه ی این گونه کارگاه ها و واحد های صنعتی آلاینده پرخطر امروزه ودر آینده ای نه چندان دور در گذر زمان تعارض های رفتارهای صنعتی و زندگی اجتماعی و زیست محیطی و خیم تر و عدیده ای از جمله افسردگی ، افزایش بیماری های روحی و روانی و دورفتار اجتماعی متقابل را به جهت تاثیرات هوای ناپاک و بوهای آزار دهنده برای شهروندان چندین شهراز جمله شهر همدان و شهرهای پیرامون بهار را در پی خواهد داشت که این موضوع صرفنظر از آلاینده های سیار همانند وسائط شهری و جاده ای میباشد .

حسن رمضانی شهردار سابق بهار در پایان راه حل این مشکل را برشمرد و گفت: تفیکیک صنایع آلاینده با خطر از کارگاه های پاک و طرح انتقال آنها به خارج از شهر و جایگزینی کارگاه های پاک و بی خطر میتواند راه حل مثمر ثمری در این راستا باشد.
همچنین رعایت استاندارد های تولید و بهداشتی و زیست محیطی و نصب تصویه ی هوا و پساب به کارخانجات جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آب های زیر زمینی مورد مطالبه و خواست همه ی شهروندان از مسئولین استان ، شهرستان و ادارات ذی ربط وشرکت شهرک های صنعتی میباشد.
انتهای پیام /
 
 
 

برچسب ها: زیست_محیط#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون