سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تعطیلی اصناف در شرایط وخیم کرونایی به هفته چهارم رسیده و برخی از کسبه با انتقاد از پلمب، آن را راحتترین کار ممکن در این شرايط دانسته و خواستار حمایت دولت از کسب و کارها شده اند.

شناسه خبر: 10980

به گزارش نشاط شهر چندی پیش گزارشی از سوی اتاق اصناف شهرستان در خصوص تعداد بازرسی ها از اصناف و تعداد پلمب ها منتشر شد که این مسئله باعث گلایه مندی کسبه از عدم حمایت دولت در شرایط فعلی شد.

در این راستا یکی از شهروندان با ارسال یک پیام مردمی به این موضوع معترض شده و رئیس اتاق اصناف نیز با ارسال جوابیه به این پیام پاسخ داده است.

پیام مردمی و جوابیه در زیر آمده است:

با سلام واحترام،ضمن اینکه با اجرای قانون صد در صد موافقم ،اما اجرای قانون باید عادلانه باشد و هیچ شک وشبهه ایی وجود نداشته باشد،حال اگر قانون اجرا شد و متخلف تحویل مراجع داده شد باید دید این خلاف چه بوده و چرا انجام شده وقتی کاسب به علت تعطیلی ناخواسته و اجباری امکان فروش اجناس خود را نداشته باشد وتامین زندگی با مشکل روبه رو شود آیا نباید از طرف دولت حمایت شود تا بتواند همپای دولت به اجرای قانون کمک کند؟

چطور میتوان دم از اجرای قانون زد وگزارش داد که چنین کردیم وچنان،در حالی که درکی از مشکلات مردم نداریم ،گمان نکنم تعریف و تمجید از خود وجهه ی خوبی داشته باشد، در صورتی که مشکلی به مشکلات کسبه اضافه کرده ایم.

پلمپ اولین وراحترین راه حل است،مشکلات بسیارند جناب آقای رئیس، اندکی درک باید،کمی نرم تر و دوستانه تر دراین شرایط سخت با مردم باشید نه علیه مردم.

جوابیه اتاق اصناف

سلام خدمت شما دوست عزیز اولا گزارشی که ارسال شده توسط واحد بازرسی و پلمب در خصوص آمار درخواستی مسئولین مربوطه ارسال شده و نیاز به تمجید نبوده و بیشتر برای آگاهی مردم شریف شهرستان درج گردیده است.

و اینکه شما اگر گزارش را به دقت نگاه کرده باشید ۱۰۰۰ فقره بازرسی صورت گرفته که فقط ۲۵ فقره پلمب و یا صورت جلسه پلمب تنظیم گردیده و تا جایی که امکان داشته از پلمب کردن مغازه ها خودداری شده و واحد بازرسی و نظارت به اخطار اکتفا کردند.

دوست عزیز با توجه به موج چهارم ویروس کرونا اتاق اصناف موظف است جهت سلامتی مردم و کسبه از قانون تبعیت کند.

همه میدانند که مجموعه اصناف حامی کسبه بوده و همیشه برای حل مشکلات اعضای خود تلاش خود را انجام داده ودر این میان متاسفانه چند نفری به این موضوع اهمیت نمیدهند. 

به نظر شما چه کاری ما میبایست انجام میدادیم؟؟ ما که به صورت تمام وقت با همکاری فرماندار محترم، کارمندان فرمانداری،  رئیس اداره صمت و کلیه بازرسان صمت نیروهای بازرسی اتاق اصناف، همیاران افتخاری بسیج اصناف به سرپرستی جناب آقای رضایی به صورت صبح و بعدازظهر برای سلامتی مردم و کسبه تلاش میکنیم. چه کار دیگری را میبایست انجام میدادیم؟؟

بله بنده خودم کاسب هستم و میدانم درد کاسب چیست ولی چاره ای نیست فقط باید همگی تلاش کنیم تا بتوانیم این ویروس منحوس را ریشه کن کنیم. 

بعضی از دوستان در خصوص چک و بدهی های خود صحبت میکنند و ما کاملا از آن اگاه هستیم.

امیدوارم که هر چه سریعتر اوضاع به حالت عادی خود برگردد و ما هم شرمنده کاسبهای عزیز نشویم.

و آخر اینکه تمام تلاشهای شبانه روزی این عزیزان فقط برای حفظ سلامتی مردم و کسبه های عزیز شهرستان است بیایید در این ماه مبارک دعا کنیم تا خداوند متعال خودش کمک کند.

خادم کوچک شما کسبه عزیز

 محمود همایونی

انتهای پیام/ 


برچسب ها: پلمپ#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون