سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت که با کاهش فعالیت موج ناپایدار محلی، دمای هوای بیشتر نقاط استان طی سه روز آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

شناسه خبر: 11119

به گزارش نشاط شهر «محمد حسن باقری شکیب» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد به صورت مقطعی افزایش می یابد، اظهار داشت: با ایجاد پدیده همرفتی و تشکیل ابرهای محلی، از روز یکشنبه آینده شاهد بارش موقت و رگبار پراکنده باران در برخی از نقاط استان همدان خواهیم بود.

باقری شکیب گفت: با خروج سامانه بارشی و کاهش ابرناکی هوا، بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان طی هفته آینده تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر نیز افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان افزود: شهرستان بهار با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گفته وی، بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز طی این مدت ۲۸ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

انتهای پیام /


برچسب ها: هواشناسی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون