سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

یکی از زیر ساخت های لازم برای توسعه ، شبکه حمل و نقل است در این باره گفتگویی با مجید قاسمی جمشید عضو سابق شورای شهر بهار داشتیم تا نظر وی را در این خصوص جویا شویم.

شناسه خبر: 11137

به گزارش نشاط بهار ؛ مجید قاسمی جمشید در ابتدا یکی از مهمترین مؤلفه ‌های توسعه هر جامعه ای را سهولت در حمل و نقل دانست و عنوان کرد: حمل ونقل در دنیا به ۳ دسته تقسیم می شود؛

۱-حمل و نقل دریایی که در منطقه ما هیچگونه بستری ندارد

۲ حمل ونقل هوایی که زیر ساخت خوبی دارد ولی به دلایل مختلف از جمله عدم استقبال عمومی و عدم توجیه اقتصادی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

۳-حمل و نقل زمینی یکی از متداول ترین ابزارهای جابجایی انسان و کالا در منطقه است که اتفاقا توجیه اقتصادی هم دارد.

 

قاسمی جمشید در ادامه افزود : شهرستان بهار با توجه به قرار گیری در مرکزیت منطقه مهم مرزهای غربی و مرکز کشور و در مرکزیت استان‌های شمال غربی و جنوب غربی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

 

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای فراوان تولید صنایع دستی و محصولات کشاورزی بر توسعه بیش از پیش بسترهای حمل ونقل زمینی  تأکيد کرد و گفت: جاده و راه آهن دو بخش حمل و نقل زمینی را تشکیل می دهند .

 

قاسمی جمشید در ادامه اظهار داشت : یکی از جاده های مهم منطقه مسیر ارتباطی همدان - بیجار است که طی یک دهه اخیر بارها اخبار آغاز عملیات توسعه آن از سوی مسئولان مطرح شده ، ولی هنوز هیچ اقدامی در جهت توسعه آن صورت نگرفته و متاسفانه حوادث رانندگی به بخشی از احوالات این جاده تبدیل شده است .

 جاده کبودرآهنگ به شیرین سو نیز وضعیت مشابهی دارد و فقط پروژه تعریض این جاده با کمی توجه در حال توسعه بوده ولی با روند فعلی راه زیادی تا تکمیل شدن دارد.

 

قاسمی جمشید در ادامه به کنار گذر همدان‌ اشاره کرد و با بیان این مطلب که این مسیر راه زیادی تا بهره برداری دارد گفت: اینکه این کنار گذر به اقتصادگردشگری منطقه چه تاثیری خواهد داشت نیاز به بررسی و گذر زمان دارد.

البته جاده های دیگری هم در منطقه داریم که لازم است مورد توجه قرار گیرند :

خلعت اباد به کبودرآهنگ 

کبودرآهنگ به گل تپه 

صالح اباد به حسن قشلاق

کوریجان تا لالجین شهر جهانی سفال

اکثر جاده های روستایی 

 

قاسمی جمشید در نهایت حمل و نقل ریلی را یکی از ابزارهای مهم مبادلات کالا در سطح دنیا دانست و اظهار داشت: حمل و نقل ریلی هم اکنون ظرفیتهای خوبی در منطقه غرب آسیا دارد ولی با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب تازه به همدان رسیده و در آغازین سالهای گام دوم انقلاب چشممان به خطوط ریلی در سطح شهرستان بهار روشن شده است.

 

وی این را آغاز ماجرا دانست و با طرح این سوال که چرا تاکنون خبری از احداث ایستگاه راه آهن شهرستان بهار که حتی منطقه گل تپه بویژه گردشگران غارعلیصدر و لالجین هم می توانند از برکات آن بهره مند شوند نیست، افزود: امیدواریم با پیگیری هایی که تاکنون توسط مسئولین ذیربط شهرستان صورت گرفته است و همراهی مسئولین محلی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

 

قاسمی جمشید با انتقاد از تکمیل نشدن زیرگذر دینارآباد گفت: زیرگذر های دینار آباد و هارون آباد با یک حرکت جهادی خاکبرداری شدند اما خبری از حرکت جهادی برای تکمیل آن نیست و مردم برای تردد از این دو نقطه با چالش مواجه هستند و اگر کرونا نبود معلوم نیست سیل خودروهای گردشگران چگونه قرار بود از این مسیرها عبور کنند.

 

مجید قاسمی جمشید همچنین زیرگذرهای شهرک صنعتی بهاران ، شهرک صنایع غذایی و تقاطع غیر هم  سطح سه راهی شهید زارعی را از دیگر پروژه های قابل توجه منطقه دانستند که برای سهولت تردد و حمل و نقل کالا نیاز به توجه بیشتری دارند. 

 

قاسمی جمشید در پایان گفت : امیدوارم در سال تولید ، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها موانع تولید و صادرات در بخش حمل و نقل منطقه با همت و تلاش جهادی مسئولین امر رفع شود.

 

انتهای پیام /


برچسب ها: حمل_و_نقل_ریلی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی