سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/3/20 00:04:57
آیت الله شعبانی در دیدار با جمعی از اقشار شهرستان بهار:

دولتی قوی است که از سرمایه اجتماعی بالا و برنامه و تیم قوی برخوردار باشد

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با اقشار مختلف شهرستان بهار بر لزوم مشارکت بالای مردم در انتخابات برای شکل گیری یک دولت قوی و کارآمد تاکید کرد.

شناسه خبر: 11193

به گزارش نشاط شهر آیت الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان صبح روز گذشته آیت الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان با حضور در شهرستان بهار با جمعی از اقشار شهرستان بهار در سالن فرهنگسرای آیت الله بهاری دیدار کرد.

در ابتدا حجت الاسلام زارعی، ضمن خوش آمدگویی به بیان برخی مسائل و مشکلات شهرستان پرداخت و اظهار داشت: طبق تعابیری که علما از عرفان دارند، شخصیتی مثل آیت الله بهاری در استان نداریم و لذا جا دارد بهار تبدیل به قطب عرفان شود و مرقد کنونی شیخ محمد بهاری در شان ایشان نیست، انتطار ما این است که نماینده ولی فقيه در استان به این مسیله نگاه ویژه ای داشته باشند.

زارعی ادامه داد: شیخ محمد باقر بهاری از دیگر عرفای این دیار است که بیش از ۷۰ جلد کتاب دارد اما مجهول مانده و معرفی نشده است، همچنین دو حوزه علمیه در شهر بهار داریم که مشکلات زیادی دارند و باید به آنها توجه کافی شود.

 

مدیر حوزه علمیه بهار افزود: بهار قطب تولید سیب زمینی است، اما به دلایلی امسال احتمالا تولید نسبت به سالهای گذسته کمتر شده باشد و این نه تنها آسیبی برای اقتصاد منطقه خواهد بود بلکه کشور را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

وی در خصوص جایگاه اقشار مختلفی چون ورزشکاران و هنرمندان گفت: هنرمندان زیادی چه معاصر و چه مرحوم در منطقه وجود داشته و دارند همچنین ورزشکاران، فعالین فرهنگی و نخبگان علمی در این شهر کم نداریم که در این سالها به آنها توجهی نشده است.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به بحث انتخابات و فعالیت برخی از گروه های مردمی در این زمینه گفت: می بینیم که برخی مجموعه ها در بهار فعالیت می کنند و با فراخواندن برخی کاندیداها به ارزیابی آنها می پردازند که جا دارد توجه ویزه به آنها شود، چرا که اگر رشد کنند و حمایت شوند می توانند هر کسی به خودش اجازه نمی دهد وارد عرصه انتخابات شود، چرا که با مطالبه گری این گروه ها که نماینده مردم هستند مواجه خواهند شد.

در ادامه آیت الله شعبانی، امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان به ایراد سخن پرداخت و شهر بهار را دارای یک خاک عارف پرور دانست  که شیخ محمد بهاری نمونه بارز آن است.

ایت الله شعبانی در ادامه به نگاه امام خمینی در مباحث انقلاب و فلسفه سیاسی پرداخت و اذعان داشت:  فلسفه سیاسی امام نیازمند تبیین و تشریح در جامعه است، چرا که گاهی شاهدیم کسانی که الان با انقلاب زاویه پیدا کرده اند در ابتدا خود انقلابی بودند، دلیل این است که تفکر انقلابی پشت آنها وجود ندارد، چون مبانی سیاسی درست گفته نشده است.

وی افزود: ما فردی را داریم که کتاب و مقالات سال ۶۱ آن به شدت انقلابی است و کتاب ها و مقالاتش بعد از  سالهای ۷۲ به شدت ضد انقلابی شده است، تفکری که بی منطق و بی ضابطه باشد حزب باد خواهد شد.

آیت الله شعبانی به سخنان بنیانگذار انقلاب اشاره کرد و ظهار داشت: فلسفه سیاسی ، فقه سیاسی و اخلاق سیاسی سه مقوله ای است که امام توجه ویژه به آن داشت و باید اینها چه در بین مردم چه در بین دولتمردان تبیین شود.

وی مشارکت مردم در انتخابات را در ایام کنونی بسیار مهم دانست و گفت: امروز مسائل معیشتی از مهمترین مشکلات مردم است و هم اکنون تشکیل دولت قوی مهمترین دغدغه ماست، دولتی قوی است که از سرمایه اجتماعی بالا و برنامه و تیم قوی برخوردار باشد.

نماینده ولی فقيه در استان با اشاره به تحریم های موجود اظهار داشت: الان تحریم باید خنثی سازی شود تا بخش بزرگی از مسایل معیشتی حل شود، اگر دولتی قوی شکل گیرد قطعا می توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

 

مرضیه کریمی 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی