سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

بر اساس گزارش وزارت بهداشت در روز سه شنبه 16 شهریور 1400، هم اکنون ۲۴۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴۴ در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ‌یک از شهرهای کشور رنگ آبی ندارد.

شناسه خبر: 11616

به گزارش نشاط شهر به نقل از جماران؛ آمار رسمی در روزهای اخیر از سیر نزولی ابتلا به کرونا در برخی استان‌ها حکایت دارند و عزم مسوولان برای افزایش سرعت و دامنه واکسیناسیون، نویدبخش کاهش مرگ و میر هم‌میهنان بر اثر ابتلا به کروناست، اما کشور هنوز پیک پنجم شیوع این ویروس را پشت سر نگذاشته است.

حدود ۱۸ ماه است که ویروس کرونا نه تنها ایران بلکه تمام کشورهای دنیا را درگیر خود کرده است و هم اکنون   ۲۴۶ شهر در وضعیت قرمز، ۱۴۴ در وضعیت نارنجی و  ۵۸  شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ‌یک از شهرهای کشور رنگ آبی ندارد.

 

تازه ترین اخبار دریافتی حاکی از جان باختن ۶۳۵ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته و ابتلای ۲۷ هزار و ۱۳۸ هموطن دیگر  است.

در این میان و با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید تا دو هفته دیگر،  مسوولان آموزش و پرورش و بسیاری از والدین دانش آموزان بازگشایی مدارس و پیگیری آموزش حضوری را ضروری می‌دانند، هر چند شرایط کرونایی کشور اما و اگرهای زیادی رادر برابر این امر قرار داده است. 

تاکنون ۳۰ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۵۴ دُز واکسن در کشور تزریق شده است و معلمان از تازه ترین گروه های هدف برای دریافت واکسن هستند.  

به گفته متخصصان، پایبندی به پروتکل های بهداشتی بعد از واکسیناسیون هم ضرورت دارد تا زمانی که کل جمعیت کشور در مقابل این بیماری مصون شوند؛ اگر چه حتی بعد از این نیز با وجود جهش های ویروس کرونا، نمی توان پایان و زمان دقیقی برای این بیماری در ایران و جهان متصور شد.

 

 

 

 

انتهای پیام /ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون