سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1403/5/18 14:49:30

خبر و خبر نگاری

آن چه خبر و کار خبرنگار را سخت تر و در عین حال ارزشمند تر می کند: پیشتازی و پیشگامی در خبر رسانی است و به مصداقِ " شو خطر کن ز کام شیر بجوی " باید که خبر را از دل حوادثِ سخت به چنگ آورد! و آن را به صورت درست و با رعایتِ کاملِ امانت بی آن که چیزی برآن بیفزاید و یا چیزی از آن بکاهد؛ آن هم از یک معدنِ رسمی و معتبر که مواد آن مورد اعتماد همگان باشد! با دستان توانمندش از خامی به رشته ی مصرف در آورده، مهیّا و آماده در اختیار خوانندگانش بگذارد!

شناسه خبر: 15238



آن چه خبر و کار خبرنگار را سخت تر و در عین حال ارزشمند تر می کند: پیشتازی  و پیشگامی در خبر رسانی است و به مصداقِ " شو خطر کن ز کام شیر بجوی "  باید که خبر را از دل حوادثِ سخت به چنگ آورد! و آن را به صورت درست و با رعایتِ کاملِ امانت بی آن که چیزی برآن بیفزاید و یا چیزی از آن بکاهد؛ آن هم از یک معدنِ رسمی و معتبر که مواد آن مورد اعتماد همگان باشد! با دستان  توانمندش از خامی به رشته ی مصرف در آورده، مهیّا و آماده در اختیار خوانندگانش بگذارد!

 

خبری که به دست مردم می رسد بی شباهت به غذایی که بر سرِ سفره ی خانواده ها قرار می گیرد نمی تواند باشد! در هر دو از تولید تا مصرف باید مراقبت های لازم صورت بپذیرد تا تغذیه کنندگان و خوانندگان گرامی با دریافت آن به بالندگی جسمی و شکوفایی روحی دست یابند!
و البته که در این مسیر؛ یک خبر نگار همیشه با سه چالش مهم رو به روست: چالش اول این است که او از مرکز و مبدئی که خبر زاییده می شود ممکن است با امر و نهی هایی و به عبارتی با بنویس ها و ننویس هایی مواجه شود و این جاست که مشخص می شود که چقدر شجاعت و صداقت، لازمه ی کار یک خبرنگار به حساب می آید.

 

چالش دوم: مقصد خبر است که از این سمت نیز ممکن است مردم به خبر انتشار شده، انتقاده ها و اعتراضاتی داشته باشند و از آن جا که مهمترین رکن خبر؛ مردم و گیرندگان خبر هست و لذا این چالش برای آنان از اهمیت خاصی بر خوردار است چراکه اگر خبر و خبر نگار با مردم دچار یک خلأ و بی اعتمادی شود، خبر و خبر نگاری اصالت و رسالت خود را از دست می دهد! که باید با درایت شان این زاویه را هم مدیریت کنند!
و چالش سومی هم که پیش روی عزیزان خبرنگار و حوزه ی خبر نگاریست؛ وجودِ چشمان ناپیدایی است که مواظب است و دوست دارد فقط خبرهای حاوی منفعت باز نشر شود و از هر آن چه که بوی تنش می دهد و جامعه را می لرزاند، بی زار و عصبانیست! و مدیریت همه ی این زوایا کار و مسئولیت را بر خبر و خبر نگاری پیچیده تر می کند. و مهارتِ این عزیزان در همین بس که می توانند بین این سه ضلعِ مدعی و پر مدعا روابط سالم و رضایت بخشی را برقرار کنند!
بر این اساس همیشه خبرنگاران و مدیران خبرنگاری باید که از هوش و ذکاوت بالایی بهرمند باشند تا هم از عهده ی رسالتِ مبدأ خبر و هم از عهده ی رسالتِ مقصدِ خبر و هم از عهده ی چشم سومی که آن ها را زیر نظر دارد، برآمده باشند! ضمن آن که از رسالت خود نیز غافل نشوند و به مسئولیت خطیرشان خدشه ای وارد نشود!

 

در پایان بنده نیز وظیفه می دانم این عرصه ی سراسر تلاش را به حوزه های خبری بویژه کانال ارزشمند نشاط شهر بهار به مدیر مسئول و به مدیر اجرایی و اخصاً به خبرنگاران و ادمین های توانمند تبریک عرض نموده موفقیّتشان را از خداوند مسئلت دارم.

کاظم زارعی

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

فرهنگ و هنر