سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حجت الاسلام کریمی: بر همه ما واجب است که بیاموزیم مطالبه‌گری درست یعنی چه و تقوا در مطالبه‌گری به چه معناست؟ نماز جمعه خود پایگاه مطالبه‌گری است اما عده‌ای توقع دارند در نماز جمعه مطالبه‌گری شود اما بدون رعایت تقوا و این قطعاً توقع ناصحیحی است.

شناسه خبر: 15457

 

به گزارش نشاط شهر، حجت الاسلام کریمی امام جمعه مهاجران در خطبه نماز جمعه گذشته گفت: بر همه ما واجب است که بیاموزیم مطالبه‌گری درست یعنی چه و تقوا در مطالبه‌گری به چه معناست؟ نماز جمعه خود پایگاه مطالبه‌گری است اما عده توقع دارند در نماز جمعه مطالبه‌گری شود اما بدون رعایت تقوا  و این قطعاً توقع ناصحیحی است.

 

وی در ادامه گفت: مطالبه‌گری سه بخش دارد؛ مطالبه کننده، مطالبه شونده و روش مطالبه. مطالبه‌گر و انتقاد کننده باید شجاع و نترس باشد خاله زنکی حرف نزند و در گوشی انتقاد نکند همچنین انتقاد کننده نباید با دشمن همسو و با بدخواهان هم دست باشد.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه گفت: کلید واژه مقام معظم رهبری در این زمینه اینست که با دشمن مخرج مشترک نداشته باشیم. این کلید واژه قابل توجه جوانان باید باشد.

 

وی در ادامه گفت: مطالبه گری و انتقاد یک امر سازنده برای انقلاب است. ناامیدی و ناامیدسازی مردم گناه کبیره است.

 

امام جمعه مهاجران در رابطه با روش انتقاد گفت: ابتدا با  تعریف و تمجید و تشکر آغاز می‌شود و در پایان اشکال و انتقاد مطرح می‌شود و اگر هم فرصت بود یک راهکار به عنوان پیشنهاد ارائه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: مطالبه گری باید صحیح و درست باشد. برای مثال وقتی یک خطایی هست باید از راهش آن را اصلاح کرد. فحش دادن و غیبت کردن و بدگویی هرگز هیچ مشکلی را حل نکرده و نخواهد کرد.

 

وی متذکر شد: هر مطلبی را باید از مرجع مربوطه خودش بپرسیم و در مطالبه گری فراموش نشود که ما از یک مسلمان مطالبه می کنیم و از کافر مطالبه گری نمیکنیم. از مشرک انتقاد نمی کنیم. از یک شیعه داریم چیزی را درخواست میکنیم. امام حسن عسگری علیه السلام می‌فرمایند آن کسی که بهتر از همه حقوق برادران دینی خود را می شناسد و نیازهای او را تامین میکند در پیشگاه خداوند از همه بالاتر است و کسی که در برابر برادران دینی خود تواضع کند شیعه حقیقی امیرالمومنین است.

 

حجت الاسلام کریمی امام جمعه مهاجران گفت: متاسفانه گاهی در مطالبه گری های خود تهمت میزنیم. بدون اطلاع از مرجع سخن آن را به زبان می‌آوریم یا به اشخاص دیگری نسبت می‌دهیم. برای مثال در مورد زمین ورزشی عزیزان دقت بفرمایند و از تهمت زدن دوری کنند و فضای شهر و جامعه را آلوده نکنند. چه معنی دارد که کسی برای یک زمین عمومی ادعای مالکیت کند چه زمانی این اتفاق افتاد که زمین عمومی را کسی برای خودش ساخته باشد و چون آبروی یک نفر در خطر است بنده مجبورم که سوگیری
کنم.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

سیاسی

بر همه ما واجب است که بیاموزیم مطالبه‌گری درست یعنی چه و تقوا در مطالبه‌گری به چه معناست/ نماز جمعه خود پایگاه مطالبه‌گری است/ عده‌ای توقع دارند در نماز جمعه مطالبه‌گری شود اما بدون رعایت تقوا/ مطالبه گری و انتقاد یک امر سازنده برای انقلاب است/ ناامیدی و ناامیدسازی مردم گناه کبیره است