سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهاد کشاورزی:اين طرح با هدف پيشگيري علمي و عملي با سرماي دير رس بهاره با استفاده از ارقام ديرگل ده و دير برگ ده بر روي درختان نامرغوب گردو از اول ارديبهشت ماه امسال آغاز شده و درصورت مناسب بودن شرايط جوي تدواوم خواهد داشت.

شناسه خبر: 10936

‍به گزارش نشاط شهر، مدير جهاد كشاورزي بهار از آغاز اجراي طرح سرشاخه كاري درختان گردو در باغ هاي گردوي اين شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان بهار دارای 1950 هکتار باغ گردو است که در حال حاضر افزون بر 1600 پیوندک برای سرشاخه کاری این باغ ها تهیه و مقرر شده بر روی  400 اصله درخت گردو طرح مشارکتی سرشاخه کاری انجام شود.

عبدالحسین اکبری با اعلام این خبر افزود: اين طرح با هدف پيشگيري علمي و عملي با سرماي دير رس بهاره با استفاده از ارقام ديرگل ده و دير برگ ده بر روي درختان نامرغوب گردو از اول ارديبهشت ماه امسال آغاز شده و درصورت مناسب بودن شرايط جوي تدواوم خواهد داشت.

وی اظهار كرد: پيوندك هاي تهيه شده براي اجراي اين طرح از باغ مادري گردو در استان همدان تهيه و تامين گردیده و تاكنون سرشاخه كاري گردو بر روي 150 اصله از درختان گردو صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار تصریح کرد: پیوندک ها بصورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد اما هزینه پیوند زنی بعهده متقاضیان می باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جهادکشاورزی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون