سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون قضایی و پیشگیری از جرایم:کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه در اجرای تکالیف ذاتی خود در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز باید نسبت به احصاء کامل مشکلات، ابهامات و ایرادات از قبیل خلاءهای موجود در سامانه‌ها، شیوه‌های نظارتی، تجهیزات، منابع انسانی و قوانین و مقررات حاکم اقدام نمایند.

شناسه خبر: 11392

به گزارش نشاط شهر به نقل از واحد اطلاع‌رسانی این معاونت، دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان هدف از شکل‌گیری این کارگروه را پیشگیری و کاهش قاچاق کالا و ارز، ارتقاء هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفتی کارشناسی متخصصین این حوزه دانست و عنوان کرد: باید با رویکرد پیشگیرانه به دنبال رفع زمینه‌های وقوع جرم قاچاق باشیم زیرا نگاه سلبی به تنهایی کافی نبوده و نتایج مطلوبی از آن حاصل نخواهد شد. 

وی ادامه داد: کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه در اجرای تکالیف ذاتی خود در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز باید نسبت به احصاء کامل مشکلات، ابهامات و ایرادات از قبیل خلاءهای موجود در سامانه‌ها، شیوه‌های نظارتی، تجهیزات، منابع انسانی و قوانین و مقررات حاکم اقدام نمایند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های متعدد با هدف تسهیل در کار، کاهش مداخلات انسانی با استفاده از فناوری‌های نوین اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید خلاءها و مشکلات سامانه‌های را احصاء و بیان نمایند تا با انعکاس آنها به مسئولین مربوطه فرآیند انجام کار تسهیل گردد.

وی از افزایش پلاک‌کوبی دام‌ در استان خبر داد و عنوان کرد: پلاک‌کوبی دام‌های سبک و سنگین نقش بسزایی در پیشگیری از قاچاق دام زنده را ایفا می‌نمایند اما می‌طلبد مجموعه انتظامی استان نیز نظارت و بازرسی‌ها خود را در مبادی ورودی و خروجی استان تشدید نمایند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به مشکلات ناشی از توزیع خارج از شبکه آرد در استان، اظهار کرد: برخی از نانوایی‌ها در سطح استان ساعت پخت و کیفیت نان را کاهش داده‌اند که این مشکلات ناشی از خلاءهای نظارتی دستگاه‌های مسئول است که باید به سرعت مرتفع گردد. 

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت بسیج در راستای تقویت گشت‌های بازرسی در بخش‌های مختلف تأکید نمود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: گشت_بازرسی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی