سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/15 09:14:58
یک جامعه‌شناس:

تعطیلی مدارس منجر به انزوای دانش‌آموزان می‌شود


شناسه خبر: 11602

به گزارش نشاط شهر ب نقل از همدان پیام،استاد جامعه‌شناسی و استادیار دانشگاه‌های همدان گفت: باز نشدن مدارس به خاطر کرونا و دوری دانش‌آموزان از فضای علم و دانش سبب انزوای فردی آنان شده و دانش‌آموزان از اجتماع و جامعه منزوی می‌شوند.
صفی‌ا... صفایی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: مدارس از کانون‌های اصلی آشنایی دانش‌آموزان با هنجارها و ارزش‌های اجتماعی هستند و دوری از این کانون آسیب‌های اجتماعی بی‌شماری به همراه دارد. وی بیان کرد: مدرسه یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در جامعه‌پذیری و آشنایی کودکان با ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و یادگیری ارتباط با همسالان است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز همدان گفت: مدرسه به عنوان کانون علم و دانش، فضا را برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های اجتماعی به دانش‌آموزان در گروه‌های سنی مختلف مهیا می‌کند.
صفایی بیان کرد: دوری از فضای مدرسه روند آموزش را به سمت فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی کشانده که آموزش مجازی نیز آسیب‌هایی به همراه دارد.
وی گفت: تدریس از طریق ارسال فایل صوتی و تصویری برای دانش‌آموزان در شبکه اجتماعی نمی‌تواند جای تدریس چهره‌به‌چهره و حضوری را بگیرد.
رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز همدان افزود: تدریس از طریق فضای مجازی، روند ارزیابی سطح دانش و یادگیری دانش‌آموزان و موفقیت‌آمیز بودن روند آموزش را با مشکل مواجه می‌کند.
صفایی گفت: در این نوع آموزش گاهی مواقع والدین به جای دانش‌آموزان جواب پرسش‌ها را می‌دهند که این رویه منفی سبب افت شدید علمی دانش‌آموزان شده است. وی بیان کرد: البته تأکید بر بازگشایی مدارس به معنای نادیده گرفتن مسأله سلامتی افراد نیست، بلکه باید زمینه سلامتی دانش‌آموزان در مدرسه و اطمینان خانواده‌ها از گرفتار نشدن فرزندانشان به ویروس کرونا در فضای مدرسه فراهم شود.
استاد جامعه‌شناسی و استادیار دانشگا‌های همدان گفت: همواره در برخی از روزهای فصل زمستان به علت برودت هوا و لغزندگی ناشی از ریزش برف مدارس تعطیل می‌شوند و این مسأله تأکید بر اولویت مسأله سلامتی افراد است. صفایی ابراز امیدواری کرد: با تسریع در روند واکسیناسیون بتوان از بروز موج‌های جدید کرونا جلوگیری و زنجیره این ویروس را قطع کنیم و شمار مبتلایان را به صفر برسانیم.
هم‌اینک همه شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
بیش از ۲۹۶ هزار دانش‌آموز نزدیک به ۲هزار و  ۵۶۹ آن در مدرسه تحصیل می‌کنند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: کرونا# مدرسه#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون