سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/21 15:09:42
استاندار همدان:

750 هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است

استاندار همدان با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه تأمین واکسن کرونا وجود ندارد و همه افراد براساس اولویت‌ها باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: بیش از ۷۵۰هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است و تسریع در روند واکسیناسیون افراد به‌صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

شناسه خبر: 11651

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، سیدسعید شاهرخی در ستاد مقابله با کرونای استان همدان، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹۵درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان واکسن نزده‌اند که همین امر نشانه و تأکید جدی بر مشارکت فعال و جدی همگان برای انجام واکسیناسیون عمومی در راستای مقابله و مهار همه‌گیری ویروس است.
وی با تأکید بر اهمیت و نقش تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: انتظار داریم رسانه‌ها و افراد دارای نفوذ و تریبون، بیش از گذشته برای تشویق و ترغیب گروه‌های هدف به دریافت واکسن تلاش کنند.
استاندار همدان بیان کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، از مجموع ۱۰شهرستان استان همدان، ۲ شهرستان فامنین و تویسرکان در وضعیت نارنجی و 8 شهرستان مابقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که این وضعیت نشان‌دهنده تداوم روند رعایت دقیق و همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی برای بهبود شرایط و کاهش روند ابتلا به ویروس است.
شاهرخی افزود: البته بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان همدان افزایشی است که به‌رغم این برای غلبه کامل بر بیماری، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان باید همچنان رعایت پروتکل‌ها همچون استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی را به صورت جدی موردتوجه قرار دهیم.
نماینده عالی دولت در استان گفت: نتایج حاصله از نظارت و بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که برخی از صنوف به محلی برای اشاعه ویروس کرونا و ترویج بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبدیل شده‌اند که برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در راستای حفظ و تأمین بهداشت و سلامت‌عمومی جامعه بسیار مهم و ضروری است. جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این جلسه گفت: میزان رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان همدان بخصوص در شهرستان‌های ملایر و اسدآباد قابل‌قبول است.
مهدی فرجی افزود: یکی از مطالبات مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها، تفکیک و جداسازی مراکز ارائه خدمات فوریتی(اورژانس) بیماران کرونایی از سایر بیماران است که اقدامات خوب و قابل‌توجهی برای تحقق این مهم در سطح استان انجام شده است.
وی گفت: همچنین گزارش‌های دریافتی از تیم‌های بازرسی در سطح استان همدان نشان می‌دهد که هیچگونه مشکل و یا کمبودی در زمینه تأمین دارو و سرم در مراکزدرمانی و بیمارستانی استان وجود ندارد.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون