سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پروژه‌های در دست اقدام علوم پزشکی همدان تا سه ماه آینده افتتاح می‌شوند.

شناسه خبر: 11699

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، رشید حیدری‌مقدم امشب در جلسه ستاد کرونا با حضور وزیر بهداشت با بیان اینکه از زمان بروز کرونا در استان همدان سه برنامه برای مقابله با آن در نظر گرفته شد، اظهار کرد: استان همدان با توجه به شرایط فصلی و موقعیت جغرافیایی ۲۲ درصد از بیماران استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: در هشت سال گذشته جهادی در حوزه استان اتفاق افتاد به طوری که در ۳۰ سال آینده با وجود رشد جمعیت نیازی به اقدام جدید در حوزه بهداشت نخواهیم داشت.

رئیس علوم پزشکی استان همدان در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان ۴۷۹ هیات علمی و ۷۲ استاد دارد خاطرنشان کرد: امروز چهارصد و هفتاد یکمین پرواز امداد هوایی در استان اتفاق افتاد؛ ضمن اینکه در هشت سال گذشته تقریبا هر یک سال یک بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی توسعه پایدار در حوزه سلامت را نیازمند توجه به حوزه بهداشت دانست و گفت: در حوزه درمان خوشبختانه در همه شهرستان‌ها تخت‌های ویژه وجود دارد و افزایش تختهای آی سی یو و آن آی یو مشخص است.

حیدری‌مقدم با یادآوری اینکه  ۱۰۰ هزار متر هتلینگ بیمارستان‌های استان بازسازی و نوسازی شده است گفت: با تجهیز مراکز شهرستان‌ها دغدغه حضور بیمار ان به مرکز استان رفع شده است.

وی با بیان اینکه حیات بیمار کرونایی به اکسیژن وابسته است، گفت: در همین راستا ۱۸ دستگاه اکسیژن‌ساز به بیمارستان‌های استان اضافه شده است، بیمارستان فامنین نیاز به  اکسیژن‌ساز دارد و امید است با مساعدت وزیر در اختیار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در تجهیز آزمایشگاه‌های مربوط به ویروس کرونا اتفاقات ارزشمندی رخ داده است از مدیریت منابع در دانشگاه‌های علوم پزشکی سخن به میان آورد و گفت: کارانه پرسنل، پزشکان متخصص تا بهمن‌ماه پرداخت شده و دانشگاه علوم پزشکی همدان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی با بیان سابقه و توانمندی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان این موضوع را عامل دستاوردهای این دانشگاه دانست و گفت: از سه سال قبل تعداد ۶۵۹ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی همدان شده و سالانه ۲ میلیون دلار و ارز از دانشجویان دریافت می‌شود.

حیدری‌مقدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی برای مدیریت موضوعات مالی را از عوامل موفقیت دانشگاه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت راهگشای بسیاری از مشکلات بوده که از جمله این موارد بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق همدان است، همچنین در این راستا تعداد ۳۴ تفاهمنامه با خیرین منعقد شده است.

وی در ادامه افتتاح فاز اول مرکز جامع سرطان در همدان را اتفاقی ارزشمند برای کشور عنوان کرد و گفت: فاز دوم این مرکز نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با ابراز امیدواری از اینکه پروژه‌های در دست اقدام تا سه ماه آینده بهره‌برداری شود، راه‌اندازی بیمارستان دندانپزشکی شهرستان بهار را در کشور منحصر به فرد خواند و گفت: این بیمارستان ۳۲ تختخوابی می‌تواند بزودی در حوزه توریسم سلامت استان همدان زبانزد باشد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تأکید کرد: این اتفاق ارزشمند می‌تواند در سالهای آینده بسیار کمک‌کننده باشد.

حیدری‌مقدم در پایان از افرادی که در حوزه سلامت به ویژه در دوران کرونا کمک‌ کردند، قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی