سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/19 18:42:36

سه پزشک در یک قاب

کنکور سراسری از زمان گذشته تا به امروز با ماهیت رقابت سخت همراه بوده است و جالب تر اینکه در رشته علوم تجربی، هنوز رشته های پزشکی و دندانپزشکی از محبوبیت فراوانی برخوردار است؛ اگرچه ظرفیت دانشگاه ها طی ۲۰ سال اخیر افزایش گسترده ای یافته اما با این حال، هنوز رقابت سخت برای کسب صندلی های پزشکی دانشگاه ها وجود دارد.

شناسه خبر: 12062

به گزارش نشاط بهار، در سال های اخیر شاهد این هستیم که داوطلبان کنکور سراسری در سطح شهرستان بهار موفق به کسب رتبه های خوب و قبولی در رشته های پزشکی می شوند و با این اوصاف، قبولی ها همچو سابق در میان مردم شهر نشو و نما ندارد. 

 

به یادم دارم که در ۲۰ الی ۳۰سال گذشته که شهروندان گرانقدر (دکتر نیک پی، دکتر جعفر قادری، دکتر جلال گشنی، دکتر یوسف گلشنی، دکتر شمس) و دیگر پزشکان در رشته پزشکی قبول شدند، شور و شوق غیر قابل وصفی در سطح شهر ایجاد می شد به نوعی برای یک طایفه در شهر باعث افتخار بود.

 

 همچنین، در الگوگیری از این اتفاق، بسیاری از جوانان برای قبولی در رشته پزشکی تلاش گسترده ای می کردند؛ بسیاری از این پزشکان که در فوق ذکر شد از سال های دور تاکنون به عنوان پزشک معالج در کنار مردم شهر بهار بوده اند و در درمان بسیاری از شهروندان که مقطعی دچار بیماری شده اند تلاش کردند که شایسته تشکر است.   

 

اما هر چه از آن گذشته دور می شویم، اهمیت قبولی در کنکور و به ویژه قبولی در رشته پزشکی رنگ می بازد، اکنون از آن شور و شوق گذشته خبری نیست و برای مردم شهر چندان اهمیت ندارد که چه شخصی موفق به قبولی در کنکور شده است! شاید به این علت که نگاه به سوال شعاری "پول بهتر است یا ثروت" کاملا شکل عوض کرده است. 

 

در گذشته والدین، کودکان را به درس خواندن و قبولی در رشته های خوب کنکور تشویق می کردند ولی امروزه والدین درس خواندن و قبولی فرزندان در رقابت های کنکور را هدف فرعی تلقی نمی کنند، اکنون والدین و خود دانش آموزان به هدف های مرتبط با کسب درآمد و ثروت می اندیشند که البته قابل درک هم است چرا که امروزه جایگاه اجتماعی یک ثروتمند فراتر از یک فرد تحصیل کرده است!

 

 این رویداد دال بر تغییر نگاه به سوال شعار گونه بالاست! در واقع در این شرایط اقتصادی نامناسب، ارزش پول فراتر از تحصیل است؛

اما بر حسب وظیفه، شایسته دانستم تا از پزشکانی که در دو سال اخیر در کنکور سراسری موفق به قبولی در رشته پزشکی و داندانپزشکی شده اند تقدیر نمایم. بدون شک این دانشجویان، پزشکان ارزشمند آینده برای شهر بهار، استان همدان و کشورمان خواهند بود که در حوزه درمان در کنار مردم شهر خواهند بود. 

 

در این بین امین و رامین طلایی مثبت دو برادری هستند که در سال گذشته به صورت همزمان در رشته های پزشکی و دندان پزشکی قبول شدند و امسال هم محمد غفاری و رسول وجدانی که به ترتیب، در رشته پزشکی و دندان پزشکی قبول شدند؛ جالب تر اینکه رسول وجدانی پسر خاله امین و رامین طلایی مثبت است و این سه تن با آقای دکتر بهمن شمس از پزشکان قدیمی و ارزشمند شهر نسبت خانوادگی نزدیکی دارند؛ به عبارت بهتر در یک طایفه بهاری طی دو سال اخیر سه تن و به طور کلی طی چند دهه اخیر چهار تن، در رشته های پزشکی و دندان پزشکی قبول شده اند که در خور تقدیر است. 

 

در پایان ضمن تقدیر از این فرهیختگان، امیدواریم که همچنان شاهد قبولی جوانان بهاری در رشته های خوب و کاربردی در کنکور سراسری شویم چرا که در آینده این جوانان دست ما سالخوردگان را خواهند گرفت.

 

دکتر سعید دانش یار- دکتری فیزیولوژی ورزشی

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون