سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مراسمی تحت عنوان روز جهانی معلولین با حضور رئیس، کارشناسان اداره بهزیستی، شهردار صالح آباد، مدیر، مددکاران مرکز مثبت زندگی و کانون پرورش فکری کودکان اجراشد.

شناسه خبر: 12072

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان رئیس بهزیستی شهرستان، در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته معلولین و خوشامدگویی گفت: کودکان دارای معلولیت که در گروه استثنایی قرار می‌گیرند معمولاً از کودکی تا بزرگ‌سالی آسیب‌های بسیاری را تجربه می‌کنند. این آسیب‌ها می‌تواند به دلیل درک نامناسب مردم و جامعه، نبود خدمات رفاهی و یا زمینه بیماری‌های روحی به وجود بیاید، به همین خاطر بهتر است استفاده از نظرات مشاورین و روانشناسان برای این گروه از کودکان جدی‌تر گرفته شود تا آن‌ها بتوانند علی رغم وجود ناتوانی از سایر توانمندی‌های خود به خوبی استفاده کنند.

منوچهر نوروزی ادامه داد: کودکان دارای معلولیت با ویژگی های ذهنی، توانایی های حسی، توانایی های ارتباطی، رفتار اجتماعی و خصوصیات جسمی متفاوت هستند و این تفاوت ها باید بدان اندازه باشند که کودکان برای شکوفا ساختن هرچه بیشتر استعدادهای خویش به خدمات آموزشی روی بیاورند که قطعا با همراهی خانواده این امر امکان پذیر است.

گفتنی است این مراسم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهار با همکاری اداره بهزیستی و مرکز مثبت زندگی با کد ۲۶۵۱ فعالیت‌ فرهنگی برای کودکان دارای معلولیت با محوریت قصه گویی، نقاشی و نمایش فیلم اجرا شد و به هریک از کودکان دارای معلولیت جوائزی اهدا شد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون