سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که حدود ۲ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۶ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) تاکنون برای جامعه هدف در این استان تزریق شده است

شناسه خبر: 12092

به گزارش نشاط شهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، کتر «محمد خزایی» روز جمعه افزود: از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۳ نفر دُز اول و  یک میلیون و ۶۰ هزار و ۷۳۷ نفر دُز دوم و ۷۲ هزار و ۳۰۶ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: شهرستان های استان همدان در تزریق دُز نخست واکسن کرونا به ترتیب اسدآباد ۷۷ هزار و ۳۷۵ دُز، همدان ۵۱۲ هزار و ۴۱ دُز ، نهاوند ۱۲۵ هزار و ۹۶۰ دُز، ملایر ۲۰۶ هزار و ۲۲۳ دُز، کبودرآهنگ ۹۳ هزار و ۴۰۲ دُز، فامنین تزریق ۲۷ هزار و ۴۷۵ دُز، درگزین ۲۹ هزار و ۹۲۷ دُز، رزن ۵۵ هزار و ۵۵۶ دُز، تویسرکان ۷۶ هزار و ۲۱۸ دُز و شهرستان بهار ۸۶ هزار و ۸۶۶ دُز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین یک میلیون و ۶۰ هزار و ۷۳۷ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان اسدآباد ۶۲ هزار و ۹۵۸ دُز، همدان ۴۲۶ هزار و ۳۱ دُز ، نهاوند ۱۰۴ هزار و ۹۲۷ دُز، ملایر ۱۶۸ هزار و ۸۳۹ دُز، کبودرآهنگ ۷۱ هزار و  ۵۷ دُز، فامنین تزریق ۲۳ هزار و ۷۲ دُز، درگزین ۲۴ هزار و ۹۷۰ دُز، رزن ۴۳  هزار و ۵۹۹ دُز، تویسرکان ۶۲ هزار و ۶۳۰ دُز و شهرستان بهار ۷۲ هزار و ۶۵۴ دُز است.

خزایی ادامه داد: در عین حال سه هزار و ۴۵۴ دُز واکسن نوبت سوم(یادآور) در شهرستان اسدآباد، ۳۱ هزار و ۱۵۹ دُز  در همدان، هفت هزار و ۸۳۰ دُز در نهاوند، ۱۲ هزار و ۲۴۲ دُز در ملایر، سه هزار و ۴۴۴ دُز در کبودرآهنگ، یک هزار و ۳۰۹ دُز در فامنین، یک هزار و ۹۱۱ دُز در شهرستان درگزین،  ۲ هزار و ۲۹۱ دُز در رزن، چهار هزار و ۶۶۴ دُز در تویسرکان و چهار هزار و ۲ دُز در شهرستان بهار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه آمار تزریق روزانه واکسن کرونا در استان همدان به بیش از هشت هزار و ۲۶۹ دُز رسیده است، افزود: این تعداد شامل یک هزار و ۱۱۶ دُز واکسن در مرحله نخست، سه هزار و ۲۵۱ دُز نوبت دوم و سه هزار و ۹۲۹ دُز نیز در نوبت سوم (یادآور) است.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، هشت شهرستان «همدان، تویسرکان، ملایر، بهار، فامنین، درگزین، اسدآباد و رزن» در وضعیت آبی و ۲ شهرستان «نهاوند و کبودراهنگ» نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

دومین روز بدون فوتی کرونا در استان همدان ثبت شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان برای دومین روز متوالی به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

دکتر «محمد طاهری» روز جمعه افزود: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون  به سه هزار و ۱۵۲ نفر رسیده است. 

وی اضافه کرد: همچنین با شناسایی ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۹۰ و بیماران سرپایی مثبت به ۹۹ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۶ مورد بود که ۴۲ نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

طاهری گفت: همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی ۳۳ بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۶۵۱، بهار یک هزار و ۵۶۸، تویسرکان یک هزار و ۵۸۶، رزن یک هزار و ۲۴۰، درگزین ۴۲۰، فامنین ۴۱۴ و کبودراهنگ یک هزار و ۵۴۳ نفر است.

 دکتر طاهری افزود: همچنین تاکنون پنج هزار و ۷۹۳ نفر در ملایر،  چهارهزار و ۱۶۳ نفر در نهاوند و ۱۲ هزار و ۳۲ نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده اند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون