سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

ابوالفضل غفاری نوین یکی از ورزشکاران بهاری است که در کنار مربی گری کشتی به ورزش کوهنوردی نیز مبادرت کرده و فتح ۳۶ قله بالای ۴۰۰۰ متر در کشور و دو قله مرتفع را در خارج از کشور در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

شناسه خبر: 12184

به گزارش نشاط شهر،  ابوالفضل غفاری نوین متولد 1355 در شهرستان بهار است او یک کشتی گیر ومربی کشتی می باشد، ولی در کنار این ورزش به کوهنوردی و دوچرخه سواری هم اهتمام دارد، گفتگویی با این ورزشکار حرفه ای داشتیم.

 

او می‌گوید که کوهنوردی حرفه ای  را ازسال 1394 شروع کرده، گرچه از سال 68 صعود به الوند و کوه های همدان را به صورت مستمر ادامه داده است.

 

غفاری سابقه ی صعود به 36 قله بالای 4000 متر و نیز دوقله برون مرزی آرارات و کاچکار ترکیه  بهمراه همنورد همیشگی خود حمید اسدی را در کارنامه ورزشی خود دارد.

 

 وی در خصوص صعودهایش به خبرنگار ما گفت: ما در تمام این صعودها کنار هم  و بصورت یک تیم دونفره کار میکردیم و در بعضی از صعود هایمان آقایان مهدی احمدلو و رضانیازی هم ما را همراهی میکردند،

 

این کوهنورد حرفه ای افزود: از جمله صعود های شاخص این تیم دو نفره می‌توان به  پیمایش مسیر ۹۰کیلومتری افجه لواسان تا قله دماوند از جبهه غربی و فرود از جبهه جنوبی ،شش صعود یکروزه و دوروزه به قله دماوند از تمامی جبهه های صعود ،برپایی چادر،و شب مانی در قله سبلان در بهمن ۹۹ در شرایط بد آب و هوایی وصعود با دوچرخه به تمامی قله های استان و بسیاری از صعود های ریز و درشت که شاید در حوصله  نگنجد ،اشاره کرد.

 

 

غفاری ادامه داد: صعود به قللی چون تفتان، خلنو، علم کوه، قاشمستان در دنا، کرکس نطنز، کلون بستک، سیالانو، کلونچی زرد کوه ،سبلان وشیرکوه ودیگر قلل از تجربه های ناب ما در ورزش جذاب کوهنوردی بوده است.

 

 

این ورزشکار موفق در آخر به بیان یک تجربه شخصی در کوهنوردی پرداخت و گفت: کوه همیشه همان نیست که در ظاهر از دور مشاهده میگردد و نباید بدون آمادگی و تجهیزات کامل  وبدون یک یا چند همنورد با تجربه قدم در راه صعود به کوهستان گذاشت.

 

امیر شاهداغی

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون
Error
Whoops, looks like something went wrong.