سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی خروج سامانه بارشی و استقرار جبهه هوای سرد، کمینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان طی سه روز آینده به ۱۵ درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

شناسه خبر: 12203

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «محمدحسن باقری شکیب» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با ریزش برف و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه امشب به اوج خود می رسد و از فردا به تدریج آسمان استان را ترک می کند.

باقری شکیب تصریح کرد: در پی خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می کند به طوری که بیشینه دما نیز به کمتر از صفر درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه وزش شدید باد تا ظهر فردا(سه شنبه) در استان همدان ادامه دارد، گفت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: بیشترین میزان سرعت وزش باد استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته با ۷۶ کیلومتر بر ساعت در شهر بهار و بیشترین میزان بارش نیز با ۵.۵ میلی‌متر در اسدآباد ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: فامنین با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون