سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

محیط بانان در جریان گشت زنی در منطقه حفاظت شده «آلموبلاغ» شهرستان بهار متوجه قطع درختان توسط ۲ نفر از اهالی می شوند که ضمن گزارش موضوع، از ادامه تخلف این افراد نیز جلوگیری می کنند.

شناسه خبر: 12327

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، معصومه پارچیان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت : محیط بانان این سازمان در جریان گشت زنی در منطقه حفاظت شده «آلموبلاغ» شهرستان بهار متوجه قطع درختان توسط ۲ نفر از اهالی می شوند که ضمن گزارش موضوع، از ادامه تخلف این افراد نیز جلوگیری می کنند.

 

وی اظهار داشت: براساس بررسی های انجام شده، قطع درختان با مجوز شورای اسلامی روستای باباعلی بوده که پس از تایید مراتب و صحت گزارش، برای اعضای شورای این روستا پرونده قضایی تشکیل شد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: برهمین اساس و برپایه حکم صادره، این ۲ عضو شورای روستای به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری با قرار تعلیق اجرای مجازات حبس به مدت یکسال محکوم شدند.

 

پارچیان اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی این روستا به بهانه لایروبی، دستور قطع درختان را داده و سپس اقدام به فروش چوب‌ها کرده بودند.

 

وی تصریح کرد: انجام هرگونه اقدام در خصوص لایروبی احتمالی و دخل و تصرف در عرصه های طبیعی براساس قانون باید با هماهنگی و مجوز سازمان محیط زیست انجام شود.

 

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است و منطقه حفاظت شده آلموبلاغ (چشمه سیب) حدود ۹ هزار و ۶۹۶ هکتار وسعت دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون