سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی اولویت دولت سیزدهم است تا با پرداختن به پروژه‌های بر زمین مانده، به مردم خدمت کند نه اینکه با چند کلنگ‌زنی و در نهایت رها کردن آن دنبال «شو» سیاسی باشد.

شناسه خبر: 12683

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری فارس، سفر رئیس جمهور به استان همدان، رویدادی است مبارک که مدت‌هاست مردم در انتظار تحقق آن بوده و برای دیدار با رئیس جمهور دولت مردمی، روزشماری می‌کند.

استان همدان که سال‌هاست پروژه‌های بر زمین مانده بسیاری دارد چشمانش به قدوم رئیس جمهوری است که عدالت رکن رکین شعارهایش بوده و در یک سال گذشته نشان داده در بسیاری از بخش‌ها این شعار را در مرحله عمل نیز اجرا کرده است.

گره‌گشایی از پروژه‌های نیمه‌تمام همدان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی یکی از رهاوردهای این سفر خواهد بود و همین مسئله نشان می‌دهد دولت سیزدهم به دنبال شوهای معمول سیاستمداران نبوده و با پرداختن به پروژه‌های زمین مانده، خدمت گسترده‌تر به مردم را دنبال می‌کند و تنها به دنبال کلنگ‌زنی‌های بی‌سرانجام که اکنون به معضلی برای کشور بدل شده، نیست، بلکه آمده تا زخم‌ها را التیام دهد و از سرمایه‌های مردم که بر اساس این شوهای سیاسی معطل مانده، صیانت کند.

به همین منظور تیم استانداری همدان مدت‌ها قبل فراخوانی داد و با تمام دستگاه‌های اجرایی جلساتی برگزار و پروژه‌هایی که حداقل ۵۰ درصد پیشرفت داشتند را مورد بررسی قرار داد، در همین راستا بازدیدهای لازم به عمل آمد، سپس تیم ریاست جمهوری به همدان سفر کردند و با تمام دستگاه‌ها جلسه مستقیم برگزار شد. پس از این با حضور استاندار همدان و صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور پروژه‌ها یک به یک بررسی و اطلاعات کامل به دست آمد، در نهایت با معاون اول رئیس جمهور نیز جلسه برگزار و گزارش‌های لازم برای ارائه به آیت‌الله رئیسی تدوین شد که این پروژه‌ها در روز سفر به استان اعلام می‌شود.

پروژه‌ آبرسانی به همدان که چند سالی در رکود کامل به سر می‌برد، با عنایت ویژه دولت و استاندار همدان از سر گرفته شد و تأمین اعتبار صورت گرفت، تا منبع آب دائمی در همدان تأمین شود.

در این میان بر اساس اخبار واصله برخی از پروژه‌های مهمی که در این سفر بررسی می‌شود به این قرار است:

جاده غار علیصدر پرتصادف‌ترین جاده استان است که چهارخطه کردن آن با توجه به اجرای دو خط آن و باقی ماندن دو خط دیگر در این سفر مورد توجه قرار گیرد چراکه با اجرای این پروژه ترافیک آن روان خواهد شد و دسترسی به یکی از مهمترین نقاط گردشگری استان سهل خواهد شد.

کنارگذر غربی همدان، از دیگر پروژه‌های استان همدان است که با توجه به قرار گرفت همدان به عنوان شاهراه غرب کشور، تنها منفعت آن به مردم همدان نمی‌رسد و همه استان‌های غربی از آن بهره‌مند می‌شوند. در اصل این پروژه‎ باید در دولت‌های قبل به دلیل فراستانی بودن آن مورد توجه قرار می‌گرفت که خوشبختانه به نظر می‌رسد در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

تکمیل ایستگاه راه آهن همدان که هنوز نیمه‌تمام است نیز از دیگر پروژه‌هایی است که برای این سفر در نظر گرفته است. همچنین مسیر دسترسی به این ایستگاه نیز که در رباط شورین قرار گرفته، نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم در این سفر خواهد بود.

کنارگذر شهر اسدآباد، با توجه به قرارگیری در مسیر کربلا از اهمیت ویژه برخوردار است و در این سفر مطرح می‌شود.

آنچه نقطه قوت این سفر است، عدالت نسبی و توزیع همه پروژه‌ها در سطح استان است. به ویژه اصلاح راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز که با جدیت توسط تیم استان در بسته سفر گنجانده می‌شود.

بخش خصوصی هم از این سفر بهره‌مند می‌شود، طرح‌های مهم توسط تیم اقتصادی دولت در استان همدان احصاء شده، عدد و رقم و حتی بانکی که این تسهیلات را قرار است پرداخت کند، مشخص است. این طرح‌ها در حوزه تولید، صنعت گردشگری و کشاورزی تعریف شده است. اجرای گلخانه‌ها با توجه به شرایط کم آبی و بحران این حوزه اقدامی شایسته به نظر می‌رسد که در این سفر طرح می‌شود.

همچنین طرح‌هایی صنعتی در حوزه معادن و فرآوری معدنی، فولاد، ذوب آهن، صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته شده است. این طرح‌ها نیز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توسط بخش خصوصی انجام شده است. این طرح‌ها در همه شهرستان وجود دارد و عدالت رعایت شده است.

در حوزه‌های صنعتی هلدینگ‌های بزرگ کشور چون شستا، وزارت دفاع، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، امیدرو، ایدرو در استان مشارکت خواهند داشت.

مشکلات و موانع پیش روی بخش تولید نیز در این سفر استخراج شده که با حضور رئیس جمهور برای رفع مشکل مطرح خواهد شد. 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی