سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/17 19:35:47
توسلی:

قلم؛ امانت خدا در دست ماست

هفدهم مرداد به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به دست طالبان و با هدف توجه بیشتر جامعه و مسئولان محترم به اهمیت کار رسانه واطلاع رسانی و تجلیل از فعالان این عرصه، روز خبرنگار، نامگذاری شده است.

شناسه خبر: 12717

 


هفدهم مرداد به مناسبت شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به دست طالبان و با هدف توجه بیشتر جامعه و مسئولان محترم به اهمیت کار رسانه واطلاع رسانی و تجلیل از فعالان این عرصه، روز خبرنگار، نامگذاری شده است.

یک خبرنگار و بطورکلی اصحاب رسانه تمام مسئولیتهای خطیر خبر رسانی را می پذیرد تا واقعیتهای جامعه را آن گونه که هست، درد مردم را آن گونه که حس می کند وهست، وعده های مسئولان را آن گونه که اجرا شده و هست نه آن گونه که آنها می خواهند، ظرفیتهای کشور ومنطقه را آن گونه که دارند و مشکلات را آن گونه که مردم گرفتارش هستند، منعکس نماید.

مفاخر کشور و منطقه را معرفی کند تا همه به آنچه دارند و داشته اندافتخار کنند و چشم انداز آینده را که نظام ومردم به دنبالش هستند ترسیم کند، در این مسیر اما سنگلاخها و مشکلات فراوان است، از رفتار تحقیرآمیز برخی مسئولان، محدودیت در ارائه امار واطلاعات  ازعملکردشان تا شکایت قضایی و یا تهدید امنیتی و انتظامی.

خبرنگارمتعهد به رسالت خود ایمان دارد؛دشمن خود را می شناسد، خبرنگارمتعهد هرگز خبردروغ منتشر نمی کند، توهین نمی کند، خبرنگار متعهد امنیت ملی را می شناسد اما نگاهش به امنیت ملی ممکن است با  دیگران متفاوت باشد،

رسانه سوپاپ اطمینان کشور است و زبان گویای مردم، مردمی که در پیچ وخم زندگی و اداری گرفتار می شوند باید جایی برای بیان دردهای خود داشته باشند و گرنه جریانهای معاند و مخالف نظام سوار بر مطالبات مردم شده و کشور را به نا امنی سوق خواهند داد.
 
رسانه چاپلوس و بله قربان گو در راستای امنیت ملی کشور حرکت نمی کند بلکه خلاف آن درحرکت است زیرا چسبندگی بین مردم و حاکمیت ضامن امنیت ملی است.
مردم باید رسانه ها وخبرنگار را امین خود بدانند و دردهای خود را بازگو کنند تا مسئولان از کارتابلهای خود نگاهی هم به بطن جامعه بیندازند و از آنچه می گذرد اطلاع حاصل کنند.

‍ و به یاد اوریم حادثه کربلا را، اگر توسط راویان صادق روایت نمی شد در کربلا می ماند و حضرت زینب سلام الله علیها راوی روایت تلخ کربلا برای بیان چهره زشت حکومت معاویه و جنایتی بود که علیه اهل بیت علیهم السلام رخ داد و خود  الگو و نقش راه خبرنگاران راستین، متعهد    در طول تاریخ است

به عنوان یک خبرنگار ضمن تبریک هفته خبرنگار از تلاشهای شبانه روزی وسخت همکاران خودم تشکر می کنم.
 
زیرا بر این باورم که  خبرنگاری، فقط یک شغل نیست بلکه رسالت بزرگ آگاهی مردم، تولید فرهنگ، مطالبه  وپاسخگویی و در یک کلام جانفشانی برای اطلاع از واقعیتها و بیان حقیقتهاست.
خبرنگار زیان مردم وچشم مسئولان است و خبرنگار نمی تواند نسبت به مشکلات مردم  غافل و بی تفاوت باشد، خبرنگار سهل‌انگاری‌ها و کمبودهای موجود را می بیند و با سلاح قلم به جنگ آنها می رود او را خلع سلاح نکنید و به قول مرحوم دکتر شریعتی:

هر کسی توتمی دارد و توتم هر کسی یادآور آن است که روزی او نیز آدمی بوده است و نشانه آن که هنوز می تواند بپرستد، می تواند خود برای دیگری باشد، می تواند عشق بورزد، از سود و صلاح و واقعیت فراتر رفته است و می تواند معنی ارزش، حقیقت و آرمان را فهم کند. حتی می تواند تا " ایثار " اوج گیرد.
قلم؛ خویشاوند آن من راستین من است، عطیه روح القدس من و امانتی است که به من هدیه شده است.

بهرحال ، هر کسی توتمی دارد و توتم من " قلم " است
روز خبرنگار بر صاحبان متعهد قلم مبارکباد

✍توسلی_مدیر مسئول نشریه سیاسی اجتماعی چشم انداز آینده و پایگاه خبری تحلیلی صدای کورنگ و نماینده مردم شریف شهرستان های بهار و کبودراهنگ
 شانزدهم مرداد۱۴۰۱

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی