سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/22 10:45:28
در بازدید مهندسین و مشاورین دفتر فنی استانداری از پروژه های نیمه تمام شهرستان بهار مطرح شد:

پل روگذر قطار حسام آباد نیاز به بررسی مجدد و بازنگری دارد

در بازدید و سرکشی مهندسین و مشاوران دفتر فنی استانداری از پروژه نیمه تمام پل روگذر قطار در روستای حسام آباد مشکلات این پل نیمه تمام مطرح و مقرر شد مشکلات این پل به طور تخصصی مورد بازنگری قرار گیرد.

شناسه خبر: 12802

 

گروه - مرضیه کریمی رادپور :  

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز گروهی از مهندسین و مشاوران عالی رتبه دفتر فنی استانداری در شهرستان بهار حاضر شده و از برخی پروژه های نیمه تمام شهرستان بازدید داشتند.

 

یکی از این پروژه های نیمه تمام که مورد بازدید قرار گرفت پل روگذر قطار در روستای حسام آباد بود که با حضور دهیار، اعضای شورا و اهالی روستا مشکلات پل روگذر به سمع مهندسین و مشاوران رسید و مقرر شد به طور تخصصی در جلسه ای تمام ایرادات این پل مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

 

از جمله مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای، دهیار و اهالی در این بازدید شیب تند پل، عدم زیرسازی مناسب، ریزش خاک کناره پل به اطراف، سد کردن راه زمین های کشاورزی اطراف پل و عدم ایجاد راه عبوری دسترسی کشاورزان، عدم ایجاد حفاظ و ایمنی روی پل و عدم فراهم نمودن راه عبوری مناسب جایگزین برای تردد اهالی روستا بود.

 

در این بازدید که مشاور و پیمانکار طرح نیز حضور داشتند به سوالات مطرح شده از سوی مشاورین  و مهندسین دفتر فنی استانداری پاسخ دادند و مقرر شد طی جلسه ای تخصصی با حضور دهیار، اعضای شورا، پیمانکار و مهندسین دفتر فنی مشکلات این پل بررسی شده و تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ گردد.

 

در این بازدید فرماندار شهرستان، بخشدار لالجین و گروهی از خبرنگاران نیز حضور داشتند و از نزدیک با اهالی به گفتگو پرداخته و همچنین از پل روگذر به سمت هارون آباد نیز بازدید نمودند.

 

🔹 فرماندار بهار در این بازدید گفت: تلاش دولت سیزدهم بر اجرای پروژه های نیمه تمام است و پروژه روگذر قطار در حسام آباد، جزء پروژه های ملی است و باید با اعتبار ملی که در اختیار استان کردستان قرار گرفته به سرانجام برسد.

 

روح اله نباتی بر بهره مندی مردم از مسیری مطمئن و نظارت صحیح بر اجرای پروژه تاکید کرد و گفت: این پروژه باید به صورت کامل در استان های مختلف اجرا شود تا بهره برداری از آن صورت گیرد و در صورت تکمیل شدن قسمتی از پروژه و عدم اتمام کل پروژه، بهره برداری صورت نمی گیرد.

 

وی افزود: راههای کنار گذر پل مناسب نیست و برای تسهیل در عبور و مرور مردم، راه دسترسی و کنارگذر پل مناسب سازی شود تا در فصل سرما مشکلی بوجود نیاید.

 

وی تصریح کرد: در صورت بهره برداری از پروژه راه آهن، این روستا در مسیر ترانزیتی قرار می گیرد و شاهد اتفاقات خوب خواهد بود.

 

فرماندار بهار افزود: بررسی مجدد بر روی طرح انجام می شود تا نظرات کارشناسی در خصوص مشکلات موجود ارائه شود.

 

 در این بازدید بخشدار لالجین نیز گفت: به دلیل پرتردد بودن راه روستای حسام آباد اجرای پروژه باید به صورت استاندارد و اصولی بیشتر شود و در صورتی که این راه، دارای استانداردهای لازم نباشد اداره راه پروژه را تحویل نخواهد گرفت.

 

حمید میرزایی افزود: در راستای سهولت در رفت و آمد اهالی روستا از دو طرف پل باید راه دسترسی ایجاد شود.

 

همچنین در انتها فرماندار شهرستان ضمن خروج از حسام آباد به سمت شهر بهار در جریان مشکلات این راه مواصلاتی از جمله از بین رفتن شانه خاکی جاده به دست کشاورزان، پیچ های خطرناک بدون علائم ترافیکی و خط کشی و آسفالت نامناسب این مسیر قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی