سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

پیش از ظهر امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار این بار در دورترین کتابخانه از مرکز شهرستان واقع در روستای پرلوک برگزار شد.

شناسه خبر: 12829

 

گروه_مرضیه کریمی رادپور

به گزارش نشاط شهر، پیش از ظهر امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با حضور مدیر کل اداره کتابخانه ها، فرماندار، شهرداران و دیگر اعضای انجمن کتابخانه ها در دورترین نقطه از مرکز شهرستان، کتابخانه پورسینا در روستای پرلوک برگزار شد.

 

 

فرماندار شهرستان بهار در این جلسه با ابراز شگفتی از محیط آرامبخش و مرتب فضای کتابخانه پرلوک با توجه به دور بودن آن از مرکز شهرستان گفت: تقاضای ما از رسانه ها این است که محیط مرتب، مدرن و جامع و کامل این کتابخانه خبر تهیه کنند تا همه مردم از وجود چنین فضاهای فرهنگی در دورترین نقاط شهرستان قرار گیرند.

 

روح اله نباتی سرانه کتاب شهرستان را در مقایسه با استان پایین دانست و گفت: سرانه کتاب در استان به ازای هر نفر ۴ کتاب است اما در شهرستان کمتر از یک کتاب است و ما باید تلاش کنیم تا آن را در شهرستان بالا ببریم.

 

وی ادامه داد: بهار یک شهرستان هنرمند پرور و فرهنگ پرور است تلاش ما باید علاوه بر افزایش سرانه کتاب باید افزایش سرانه کتابخوانی باشد، در این راستا رسانه ها در زمینه فرهنگسازی بیشترین تاثیر را در جامعه خواهند داشت.

 

در این جلسه معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به مصوبه جلسه قبلی انجمن مبنی بر اختصاص زمینی در پارک شهدای گمنام شهرک فرهنگیان بهار اشاره کرد و گفت: با رایزنی شهرداری و اعضای شورای شهر از پارک شهدای گمنام بازدید انجام شده و قول مساعد برای تخصیص زمینی برای احداث کتابخانه داده شده است.

 

فزونی تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان را ۱۲ باببرشمرد و گفت: از این تعداد ۷ بابت کتابخانه روستایی و ۵ باب کتابخانه شهری است و سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۲.۲۵ درصد بوده و ۲.۷۷ درصد از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه هستند.

 

وی همچنین به حوزه اعتبارات و تملک دارایی اداره کتابخانه ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالای یک میلیارد اعتبار مصوب شد که به صورت صد درصدی تخصیص داده شد.

 انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی