سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/12 17:43:16
حمایت از صنایع کوچک زمینه ساز تحقق شعار "جهش تولید" و "اشتغال آفرینی"

دستجرد و لتگاه روستاهای کارآفرین و الگویی در جبهه اقتصاد مقاومتی

با پیگیری فرماندار بهار و با محوریت حمایت از اشتغال و توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت و همچنین مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و مدیرکل صمت استان همدان در شهرستان بهار حاضر شدند تا از نزدیک درجریان دغدغه های خیاطان و کارآفرینان پوشاک روستاهای دستجرد و لتگاه باشند.

شناسه خبر: 12966

 

به گزارش نشاط شهر، احمد شانیان مدیرکل صمت استان در ابتدای این بازدید اظهار کرد: این بازدید با پیگیری های صورت گرفته از سوی فرماندار بهار در راستای حمایت از کسب و کار های خرد، کوچک و خانگی در شهرستان بهار انجام پذیرفت.

 

وی ضرورت حمایت همه‌جانبه دولت از توسعه صنایع کوچک را تاکید کرد و افزود: حمایت از این عرصه می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد خودکفایی و رفع وابستگی کشور در بخش صنعت و تولید محسوب شود‌.

 

مدیرکل صمت استان، حمایت چندجانبه دولت سیزدهم در عرصه صنایع را باری دیگر یادآور شد و گفت: با حمایت از صنایع کوچک می‌توان شعار "جهش تولید" و"اشتغال آفرینی" را به عینیت بخشید.

 

در ادامه روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار گفت: یکی از برنامه های راهبردی ما در شهرستان بهار، حمایت، تسهیل و گسترش کسب و کارهای خرد و خانگی است چرا که کسب و کارهایی که در محیط کوچک و منزل شکل گرفته اند، از جمله ی بهترین کارآفرینی هایی هستند که می‌توان مورد حمایت قرار داد.

 

وی با ضرورت حمایت این این صنایع تاکید کرد: این نوع صنایع ضمن اینکه اشتغالزایی را در روستای خود به همراه دارند، جذب نیرو از شهرها و سایر روستاها را نیز خواهند داشت که حمایتشان باید در اولویت باشد. 

 

نباتی تصریح کرد: بررسی و رفع موانع تولید کارگاه‌های کوچک مسیر را برای رشد و بالندگی در واحدهای بزرگ تر مهیا می‌کند و با اين تفاسیر توجه ویژه برای تأمین سرمایه در گردش و رفع موانع و مشکلات این واحدهای تولیدی از اولویت های ما می باشد.

 

فرماندار بهار برشمرد: این نوع کسب و کارها را میتوان در کشور نیز گسترش داد چرا که صنعت پوشاک ازجمله ی صنایع بدون آلاینده و تخریب های زیست محیطی بشمار می‌روند.

 

روح اله نباتی فرماندار بهار در این بازدید خاطرنشان کرد: موضوع ارائه تسهیلات و تأمین مالی سرمایه در گردش و همچنین تأمين مواد اولیه از مهمترین دغدغه های این کارگاه ها بود که به زودی با حمایت های دولت رفع خواهد شد.

 

در ادامه گرجی مدیر کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: دولت مردمی از طریق کمک تسهیلات، تامین مالی و ایجاد مشوق‌های حمایتی سعی در توسعه صنایع کوچک دارد که این رویکرد می‌تواند کمک بزرگی به گسترش تولید و اشتغال کشور داشته باشد.

 

سپس اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، حمایت از صنایع کوچک را پیش نیاز توسعه تولید داخلی دانست و عنوان کرد: با آموزش و تقویت مهارت‌ نیروی انسانی در صنایع کوچک درصددیم به افزایش بهره وری و کارآمدی صنایع کمک کنیم.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟