سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار به مناسبت هفته ملی کودک با مشارکت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان جشن دوستی کودک دیروز، کودک امروز را برگزار نمود.

شناسه خبر: 13631

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، این جشن با حضور دکتر مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار، رضا نصرتی مطلوب معاون سیاسی، اجتماعی,  اکرم توکلی تبار مشاور امور بانوان فرمانداری، معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، راضیه محمدی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهار, اعضای کودک کتابخانه ها و جمعی از والدین برگزار شد.

 

دکتر فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار در این مراسم با تبریک هفته ملی کودک گفت:

کودکان و نوجوانان امروز مردان و زنانی هستند که در آینده پرچمدار اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا  خواهند بود و توجه به دوره کودکی برای مسئولان و والدین از اهمیت خاصی برخوردار است.  

وی افزود: هفته ملی کودک روز همبستگی خانواده و فعالان عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت برای حمایت از کودکان است و امیدوارم با تلاش هایی که در عرصه کودک و نوجوان در استان و شهرستان صورت می گیرد شاهد شکل گیری نسلی پویا، متفکر و قدردان باشیم.

 

معصومه فزونی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار هدف از برگزاری این جشن را ایجاد نشاط فرهنگی و تعمیق ارتباط بین نسلی کودکان با والدین در محیط کتابخانه دانست و افزود کتابخانه عمومی مکانی است که حضور والدین در کنار کودکان ،  قطعاً تأثیر به سزایی بر روحیه کودک و نوجوان خواهد داشت، این حضور از یک طرف باعث انس با کتاب و مراجعه به کتابخانه را در کودک نهادینه می کند و از طرف دیگر والدین شناخت عمیق تری به علایق کودکان پیدا کرده و استعداد و توانایی های کودکان را کشف می نمایند.  

فزونی با اشاره به اجرای طرح "آفتابگردان کتاب"  در هفته ملی کودک در کتابخانه آیت الله بهاری(ره) افزود: در این طرح  شاهکارهای ادبی, مذهبی, علمی و... همچنین  نویسندگان برتر جهان در حوزه کودک بصورت  فصلی بصورت خلاقانه توسط کتابداران و اعضا معرفی خواهند شد و در ادامه این طرح" آفتابگردان کتابخوان" نیز با معرفی کتابخوانان برتر کودک انجام خواهد شد و هدف از این طرح تشویق کودکان به مطالعه و انس و الفت با کتاب و کتابخانه می باشد.

 

فزونی عنوان داشت: کارگاه تصویر سازی کتاب توسط اعضا ،  قصه گویی توسط کودکان , اجرای مسابقه پانتومیم بین کودکان و والدین از دیگر برنامه های این جشن بود.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید. 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی