سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

علی ستاری: متاسفانه برخی از روسای ادارات عکس شهدا را سر در اتاق خود می‌زنند ولی خلاف عکس شهدا عمل می‌کنند و در برخی مواقع با دیدن نامه مساعدت نه تنها کمک نکردند بلکه چوب لای چرخ جامعه هدف گذاشتند که در صورت تکرار مجبور به معرفی این دستگاه‌ها و ارگان‌ها خواهم بود.

شناسه خبر: 14328

 

به گزارش نشاط شهر، نشست خبری با حضور علی ستاری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار و جمعی از خبرنگاران روز گذشته در سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار برگزار شد.

 

علی ستاری ابتدا ضمن قدردانی و تشکر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به جهت شرکت در انتخابات گفت: مردم علی الخصوص خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران بار دیگر وفاداری و عشق خود به وطن و رهبر را ثابت کردند.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال جاری به جهت تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و برنامه‌های پیش رو گفت: در شهرستان بهار ۸۶۸۶ نفر جامعه هدف داریم که باید در حوزه آموزش، فرهنگی، مددکاری ،مسکن، تسهیلات و اشتغال به آنان خدمات رسانی شود.

 

وی افزود: برخی از این جامعه آماری جانبازان گمنام بودند که هدف ما شناسایی این افراد و حل مشکل آنان بود که تاکنون به لطف خداوند در این امر موفق بوده ایم 

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران بر تقویت دیدار با خانواده‌های شهدا در شهرستان تاکید کرد و افزود: دیدار با خانواده و فرزندان شهدا و دلجویی از آنان به طور مستمر در حال انجام است چرا که هدف از این دیدارها آشنایی با مشکلات خانواده‌ها در حوزه بهداشت و درمان، تسهیلات ،حقوق، حق پرستاری و مسکن است.

 

وی تاکید کرد: از خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران خواهشمندیم در این دیدارها به پذیرایی مختصر و اندک تنها به صرف چای اکتفا کرده و هزینه‌های سنگین پذیرایی را متقبل نشوند.

 

وی تصریح کرد: از تمامی ارگان‌ها که قصد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را دارند نیز خواهشمندیم قبل از ملاقات این برنامه را به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اطلاع دهند.

 

وی ادامه داد : در صورت وجود مشکل سعی ی می‌کنیم با اشرافیت به مسائل آن را از طریق مسئول مربوطه پیگیری کنیم و بتوانیم در تسریع روند کار سهیم باشیم.

 

علی ستاری تاکید کرد: متاسفانه برخی از روسای ادارات عکس شهدا را سر در اتاق خود می‌زنند ولی خلاف عکس شهدا عمل می‌کنند و در برخی مواقع با دیدن نامه مساعدت از طرف مردم نه تنها کمک نکردند بلکه چوب لای چرخ جامعه هدف گذاشتند که در صورت تکرار مجبور به معرفی این دستگاه‌ها و ارگان‌ها خواهم بود.

 

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و مسکن گفت: ارائه تجهیزات پزشکی بهداشتی از جمله ویلچر دستگاه اکسیژن ساز تخت و تشک ایزی لایف برای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن شهری و روستایی به ترتیب ۴۰۰ میلیون تومان و و ۳۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات اشتغال صورت گرفته است.

 

وی از راه اندازی سالن تیراندازی مخصوص جامعه هدف خبر داد و گفت: این سالن تیراندازی واقع در بلوار بسیج پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان توسط هیئت تیراندازی استان هزینه شده و برای ادامه و تکمیل کار نیازمند ۲ میلیارد تومان سرمایه هستیم.

 

وی ادامه داد: برای جامعه هدف تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۷۰ میلیون تومان و با سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

 

علی ستاری با اشاره به واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد گفت: در واردات خودرو برای جانبازان بنیاد شهید هیچگونه دخالتی ندارد و برای جلوگیری از سو استفاده افراد سودجو توصیه ما این است که جانبازان سهمیه خود را نفروشند.

 

وی افزود مراسم تکریم مادران شهدا همزمان با وفات حضرت ام البنین با دعوت از مادران شهدا، از تمام شهرستان و همچنین تکریم پدر شهدا در بهمن ماه و همایش جانبازان ۷۰ درصد با حضور هفت تن از جانبازان شهرستان در آذر ماه برگزار شد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری برنامه‌های پیش رو خبر داد و گفت: یادواره شهدای غریب اسارت با حضور استاندار همدان در ۱۷ اسفند ماه در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار خواهد شد و یاد و خاطره چهار شهید اسارت شهرستان بهار شهیدان (اسماعیل جعفری ،حسن نوروزی، اروجعلی شکری و فریدون عزتی) را گرامی می‌داریم.

 

وی ادامه داد: همزمان با ۲۲ اسفند که روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است به جهت خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران ۳ وکیل شاخص از استان ،در سه نقطه از شهر بهار به منظور خدمات رسانی به جامعه هدف در حوزه قضایی به مدت دو ساعت آماده به کار خواهند بود.

 

وی از رونمایی نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهید سید میلاد مصطفوی خبر داد و گفت: در این نرم‌افزار مجموعه ای از اطلاعات و آثار مرتبط با سردار شهید سید میلاد مصطفوی حاوی زندگینامه، وصیعت نامه، تصاویر ،خاطرات، اسناد و... می‌باشد که امید است بتوانیم برای دیگر شهدای شهرستان هم این نرم‌افزار را تهیه کنیم.

 

وی با تاکید بر احصای مشکلات جامعه هدف گفت: بسیاری از مشکلات در نشست با مسئولین استانی مطرح شد و خدمات متناسب از جمله پایش سلامت و ارائه خدمات توسط آمبولانس به پدران و مادران شهدا و تاسیس شعبه‌ای از بانک دی در شهرستان بهار برای تسهیل امور بانکی جامعه هدف در دستور کار قرار گرفت.

 

علی ستاری، احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و حفظ آثار آنها، تجلیل و تکریم و صیانت و حمایت از خانواده شهدا و تلاش برای استفاده از امکانات دولتی دارایی نظام برای خانواده‌های شهدا را از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد.

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.