سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مراسم گرامیداشت شهید رئیس جمهور و شهدای خدمت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه بهار، سخنگوی وزارت دفاع، فرماندار بهار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار، مسئولین اجرایی ،مدیریتی و حاکمیتی شهرستان و نیز حضور پر شور مردم در مسجد سیدالشهدا شهر بهار برگزار شد، فرصتی مناسب برای بازخوانی و ژرف نگری به مدیریت شهید رئیسی بر پایه عقلانیت، حقوق عامه و منویات رهبری بود. سخنرانی سردار طلایی‌نیک در این مراسم، حاوی نکات مهمی در خصوص ویژگی‌ها ی ایشان بود که در ادامه به شرح و بسط آن می‌پردازیم.

شناسه خبر: 14771

 

 

مراسم گرامیداشت شهید رئیس جمهور و شهدای خدمت که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه بهار، سخنگوی وزارت دفاع، فرماندار بهار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار، مسئولین اجرایی ،مدیریتی و حاکمیتی شهرستان و نیز حضور پر شور مردم در مسجد سیدالشهدا شهر بهار برگزار شد، فرصتی  مناسب برای بازخوانی و ژرف نگری به مدیریت شهید رئیسی بر پایه عقلانیت، حقوق عامه و منویات رهبری بود. سخنرانی سردار طلایی‌نیک در این مراسم، حاوی نکات مهمی در خصوص ویژگی‌ها ی ایشان بود که در ادامه به شرح و بسط آن می‌پردازیم.

 

مبانی و اصول مدیریت شهید رئیسی:

۱_تأسیس مکتب خدمت: شهید رئیسی با پایه‌گذاری مکتب خدمت، الگویی نوین از مدیریت جهادی و مردم‌محور ارائه کرد. این مکتب که بر پایه خدمت بی‌منت به مردم، عدالت‌گرایی، فسادستیزی و توجه به حقوق عامه استوار بود، در طول دوران مسئولیت ایشان به وضوح قابل مشاهده بود. نمونه بارز آن، سفرهای استانی پیاپی برای حل مشکلات مردم بود.

۲_ولایت‌مداری و اجرای انقلابی: شهید رئیسی در تمام مراحل زندگی و دوران مسئولیت خود، مطیع اوامر و رهنمودهای مقام معظم رهبری بودند. این ولایت‌ مداری و روحیه ی انقلابی، یکی از مهمترین عوامل موفقیت ایشان در عرصه‌های مختلف بود. ایشان بارها عمل و کلام خود بر پیروی از خط ولایت و رهبری به عنوان اصلی‌ترین راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی تاکید می‌کردند.

 

۳_خودسازی و تهذیب نفس: شهید رئیسی به عنوان الگویی از یک مدیر متدین و پارسا، همیشه بر تهذیب نفس و خودسازی پیشگام بودند. انس ایشان با نماز، معنویت و اهل بیت، در کنار اخلاق و تقوای مثال‌زدنی و مورد احترام آحاد مردم و مسئولین نظام بر هیچکسی پوشیده نیست.

 

۴_تکلیف‌مداری و روحیه جهادی: شهید رئیسی در هر سمتی که افتخار خدمت داشتند، با تمام توان برای انجام امور  تلاش می‌کردند. این روحیه تکلیف‌مداری و کار جهادی، ایشان را به یکی از کارآمدترین مدیران نظام جمهوری اسلامی تبدیل کرده بود. نمونه بارز آن، وظایف ایشان در قوه قضائیه و همچنین دوران ریاست جمهوری بود که با تحولات انقلابی و روحیه ی تحول‌خواهانه همراه بود.

 

۵_تاثیرات و اهداف مدیریت شهید رئیسی:

تقویت انسجام ملی و وحدت مردم: مدیریت جهادی و مردم‌محور شهید رئیسی، نقشی اساسی در تقویت انسجام ملی و وحدت بین مردم و دولت ایفا کرد. سفرهای استانی، حضور در میان مردم و حل و فصل مشکلات بی‌واسطه ی آنها، فاصله ی بین مردم و مسئولین را کاهش داد و اعتماد و همبستگی را در جامعه تقویت کرد.

 

۶_افزایش اعتماد عمومی به نظام: عدالت‌گرایی، فسادستیزی و خدمت بی‌منت به مردم توسط شهید رئیسی، اعتماد عمومی به نظام جمهوری اسلامی را به طور قابل توجهی افزایش داد. برخورد قاطع با فساد در سطوح مختلف دولت، امید به آینده و عدالت را در دل مردم زنده کرد و سرمایه اجتماعی نظام را تقویت کرد.

 

۷_تحول و پیشرفت در حوزه‌های مختلف: مدیریت استراتژیک شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت، منجر به تحولات و پیشرفت‌های چشمگیری شد. در حوزه اقتصاد، رونق تولید، توجه به معیشت مردم و مبارزه با فقر از جمله ی آنها بود. در حوزه فرهنگ نیز شاهد توجه به ارزش‌های اسلامی و ایرانی، حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بودیم. در حوزه سیاست نیز، شاهد ثبات، اقتدار و عزت ملی در عرصه بین الملل بودیم. و در حوزه امنیت نیز برای مقابله با گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت پایدار برای مردم مثال‌زدنی بود.

 

حفظ و تداوم مکتب شهید رئیسی: رسالتی همگانی

حفظ و تداوم مکتب شهید رئیسی و آموزه های مدیریتی ایشان، رسالتی همگانی است که بر دوش تک تک آحاد جامعه، بویژه مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. برای تحقق این امر مهم، می‌توان مراحث ذیل را در نظر گرفت:

 

الف _ توسعه و تبیین اندیشه و مکتب شهید رئیسی: نیاز است اندیشه‌ها، و سیره مدیریتی شهید رئیسی به صورت جامع و دقیق تبیین و ترویج شود. این امر می‌تواند از طریق برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، چاپ و نشر مقالات و کتب، و همچنین استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی صورت پذیرد.

 

ب_ جلوگیری از تحریف و وارونه‌نمایی شخصیت و عملکرد شهید رئیسی: در این ایام شاهد هستیم که برخی از افراد مغرض و معاند، با هدف تخریب وجهه ی مردمی و انقلابی شهید رئیسی، اقدام به تحریف و وارونه‌نمایی شخصیت و عملکرد ایشان را می‌نمایند. روشنگری افکار عمومی در خصوص شخصیت و عملکرد شهید رییسی، از جمله وظایف مهمی است که بر عهده ی مردم و سایر دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی قرار دارد.

 

ج_الگوگیری مدیران و مسئولین از شهید رئیسی: مدیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید با مطالعه ی دقیق سیره ی مدیریتی و عملکرد شهید رئیسی، از ایشان به عنوان الگویی برای خدمتگزاری به مردم و پیشرفت کشور استفاده کنند. ولایت مداری، عدالت‌گرایی، فسادستیزی، روحیه جهادی، ساده‌زیستی و مردمی بودن از جمله ویژگی‌هایی هستند که باید توسط مدیران  مورد توجه قرار گیرد.

 ج_جذب و به‌کارگیری نیروهای جوان و متعهد: به‌کارگیری نیروهای جوان، مومن و انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی کشور، از جمله راه‌های مهم برای حفظ و تداوم مکتب شهید رئیسی است. این افراد با روحیه جهادی و با تکیه بر اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی، در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور گام بردارند.

 

جمع بندی:

شهید رئیسی با ارائه الگویی نوین از مدیریت جهادی و مردم‌محور، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند. حفظ و تداوم مکتب ایشان، رسالتی همگانی است که نیازمند تلاش و اهتمام جدی آحاد جامعه، بویژه مسئولین و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی می‌باشد. با ترویج اندیشه‌ها، الگوگیری از عملکرد و به‌کارگیری آموزه‌های مدیریتی ایشان، می‌توانیم شاهد تداوم راه روشن انقلاب و پیشرفت روزافزون کشور در همه عرصه‌ها باشیم.

 

امید است با همدلی و تلاش مضاعف، شاهد تحقق آرمان‌های والای شهید رئیسی و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باشیم.

 

مهدی رهنما _فعال مدنی

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟