سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/3/20 00:01:33
در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان‌ بهار مطرح شد:

بدخواهان می خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند

دشمنان و بدخواهان می خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند و مشارکت پایین مردم در صحنه پایانی بر اسلامی بودن نظام باشد که در اینصورت امنیّت کشور خدشه دار خواهد شد.

شناسه خبر: 11192

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام اسماعیل چراغی، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه همدان در نشست روشنگری ویژه ی انتخابات ۱۴۰۰ که در تالار فرهنگی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان‌ بهار بصورت حضوری و آنلاین برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام علی (ع) در خطبه ۱۲۱ نهج البلاغه، که خلیفه و امام مسلمین با تضاد خواست ها و خیانت خواص تنها می شود، گفت: این فقط مخصوص زمان امام علی (ع) نبوده و در هر زمانی به وقوع می پیوندد، بنابراین تبعیت از امام جامعه در هر عصری لازم می باشد.

وی در مورد تضاد خواست ها بیان داشت: آرمان های جامعه نبوی بعد از ۲۵ سال از رحلت پیامبر(ص) دگرگون شده بود و افرادی نظیر طلحه و زبیر که از صدر اسلام همراه پیامبر(ص) و امام علی (ع) بودند، با روی کار آمدن خلفا و فرهنگ حاکم از آرمان های پیامبر(ص) فاصله گرفته و به زر و زیور دنیا آلوده شده و بعد از به خلافت رسیدن امام علی (ع) از حکومت امام سهم خواهی کردند که امام مخالفت کردند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ی همدان با بیان تحلیل حوادث تاریخی عنوان کرد: رهبر جامعه اسلامی ایران با چهار طیف مواجه است؛ طیف اول انقلابیونی هستند که از سال ۴۲ تا کنون با امام بودند و از آرمان های امام تخطی نکردند  شخصیت هایی چون آیت الله جنتی، آیت الله مهدوی کنی و سایر بزرگواران که همواره در خط انقلاب پایدار ماندند.

وی در ادامه به طیف های دیگر اشاره کرد و افزود: سه طیف دیگر گروهی  هستند که اول: در حوزه مدیریتی مخالف رهبری مسلمین هستند و معتقدند امام جامعه باشد و از امام ادعای سهم می کنند. نظیر زبیر که بعد از ۲۵ سال با خلافت رسیدن امام ادعای حکومت بصره را کرد.دوم: گروهی که در حوزه استراتژیک مخالف رهبری مسلمین هستند و معتقدند امام باشد ، انقلاب باشد و خواهان صلح با آمریکا هستند. سوم: گروهی که در حوزه ایدئولوژیک با رهبری مخالف هستند.

چراغی در مورد دسته سوم اگفت: این طیف در طول چهل سال پس از انقلاب متاسفانه قدرت اجرایی کشور در دست آنان بوده و به نوعی در صدد تحریف اسلام ناب هستند و این جریان اختلاف مبنایی با اسلام دارند و در برخی حوزه ها نظیر حجاب و دین نظراتی داشته و اعتقاد دارند که اسلام را باید در عصر حاضر بدون پذیرش قرآن از قید و بند رها کرد. 

وی همچنین با تاکید بر حساسیت انتخابات در این برهه از زمان که در آغاز قرن جدید اتفاق می افتد، تصریح کرد: دشمنان  و بدخواهان می خواهند مردم در انتخابات شرکت نکنند و مشارکت پایین مردم در صحنه پایانی بر اسلامی بودن نظام باشد که در اینصورت امنیت کشور خدشه دار خواهد شد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه ی همدان در پایان گفت: باید مانند حضرت زهرا (س) خانه به خانه مردم را به احقاق حقوق خود در انتخابات ترغیب کرده و با بیان شاخصه های مقام معظم رهبری مردم را در انتخاب اصلح یاری نماییم و باید بدانیم که تنها در صورت انتخاب فرد اصلح با مشارکت حداکثری است که رئیس جمهور منتخب با پشتوانه مردمی می تواند اسلام را از انحراف و طمع دشمنان باز دارد و موجب رشد و پیشرفت کشور خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.