سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فرماندار بهار: با همکاری سه دستگاه خدمات رسان انشعابات از کوچه های بین خانه های سازمانی و جمع آوری شد و به زودی تخریب خواهد شد تا دغدغه همسایگان مرتفع و از این محل به عنوان مرکز آموزشی رفاهی از آن استفاده شود.

شناسه خبر: 11382

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در شورای آموزش و پرورش گفت : با اجرای پروژه آموزشگاه آقامحمدی که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، شاهد وجود فضای آموزشی مطلوبی در شهر صالح آباد خواهیم بود.

زهرا شعبانی اضافه کرد: یکی از اقدامات  مطلوب در حوزه ایجاد درآمد پایدار توسط آموزش و پرورش، اخذ مجوز و ایجاد فضاهای تجاری در کنار فضاهای آموزشی بوده است.

وی به مشکل عمده فضای آموزشی در شهرک فرهنگیان به آن اشاره کرد و گفت:  فضای آموزشی موجود پاسخگوی تعداد جمعیت دانش آموزی نیست و متاسفانه در بحث مجتمع ولایت و مسکن مهر بهار فضای آموزشی پیش‌بینی نشده است و  این مسئله در شهرک فرهنگیان مشکل ساز شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم هدایت تعداد ۴۶ نفر از دانش آموزان شهرک فرهنگیان به مدارس غیر دولتی، جمعیت دانش آموزی آموزشگاه باباطاهر از مرز ۴۵۰ نفر گذشت که باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود و با مجوز شورای آموزش و پرورش دانش آموزان دوره اول (شامل کلاس های اول تا سوم) در مدرسه باباطاهر و دانش آموزان دوره دوم (شامل دانش آموزان چهارم تا ششم) به شیفت مخالفِ مدرسه امام مهدی (عج) شهرک فرهنگیان منتقل خواهند شد.

وی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را بسیار مهم برشمرد و گفت: با توجه به شرایط حاضر، قالب فعالیت ها به صورت غیر حضوری انجام می شود و دانش آموزان با فعالیت‌های کانون میعاد، دارالقران بقیه الله، کانون فرهنگی هنری شهرستان بهار، کانال های اوقات فراغت آموزشگاه ها و پژوهشسرای آیت الله بهاری، زمین چمن صالح آباد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سالن ورزشی شهید فهمیده به صورت غیرحضوری و حضوری همراه شده‌اند و این کلاسها با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حال برگزاری است‌.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان بهار به عنوان پایلوت در طرح نماد معرفی شده ۴۰ پایگاه مجازی یاریگران زندگی در شهرستان بهار فعال هستند.

وی افزود: بیشترین جذب دانش آموزان در کلاس های اوقات فراغت در استان به بهار اختصاص یافته است و ۷۰ مدرسه و ۴۲۰۰ دانش آموز جذب کلاسهای اوقات فراغت شهرستان بهار شده اند.

شعبانی به سنجش نوآموزان پیش دبستانی اشاره کرد و گفت در شهرستان بهار سنجش از دوره پیش دبستانی آغاز شده است و برای جلوگیری از ازدحام و طبق برنانه روزانه وضعیت ۳۶ نفر بررسی می شود و تاکنون ۶۴۹ نفر ازمتقاضیان سنجش شده اند.

در ادامه فرماندار بهار گفت: به زودی ۱۰ مورد از خانه های سازمانی خالی از سکنه آموزش و پرورش تخریب و تبدیل به احسن خواهند شد.

احسان قنبری اضافه کرد: با همکاری سه دستگاه خدمات رسان انشعابات از کوچه های بین خانه های سازمانی و جمع آوری شد و به زودی تخریب خواهد شد تا دغدغه همسایگان مرتفع  و از این محل به عنوان مرکز آموزشی رفاهی از آن استفاده شود.

وی بر تعیین تکلیف فضای آموزشی مسکن مهر و دبیرستان طرح برکت تأکید کرد و گفت با توجه به نیاز اساسی به فضای آموزشی در شهرک فرهنگیان، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

در پایان از برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار رونمایی شد.

انتهای پیام/ 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی