سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/5/2 17:00:30
از استان همدان؛

صادرات ۳۹ میلیون دلار صادرات محصولات صنایع دستی

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از صادرات رسمی و غیررسمی ۳۹ میلیون دلار صنایع‌دستی استان همدان خبر داد.

شناسه خبر: 11412

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ علی مالمیر گفت : این محصولات شامل سفال و سرامیک لالجین ، زیورآلات سنتی و مبل و منبت ملایر است.

وی با اشاره به اشتغال به کار ۲ هزار و ۷۸۷ نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی افزود : پارسال این تعداد شغل در قالب ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف شامل سفال و سرامیک، چرم، صنایع‌چوب ، گلدوزی، مروار ایجاد شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه  کرد : همچنین سال گذشته ۷۱۳ نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی ، آموزش دیده اند.
 
مالمیر از اختصاص اعتبار ۱.۴ میلیارد ریالی به آموزش و ترویج صنایع‌ دستی استان همدان در سال گذشته خبر داد و گفت : به منظور توسعه و ترویج صنایع‌دستی در زمینه آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش صنایع دستی کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی ، روستایی ، کرونا و بلاعوض به هنرمندان اعطا شده است، افزود: در  بخش مشاغل‌ خانگی ۶۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال ، در بخش کرونا ۱۴۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال ، به روستاییان ۳۷۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال تسهیلات و  ۲.۱میلیارد ریال وام بلاعوض پرداخت شده است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود : سال‌ گذشته هزار و ۶۶۴ مورد صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی و سه هزار و ۳۱۸ مورد پروانه تولیدکارگاهی در استان همدان صادر و تمدید شد.
 
مالمیر صدور و تمدید ۴۵ مورد کارت‌شناسایی ، ۱۴ مورد صدور و تمدید جواز تاسیس و ۴۷۰ مورد صدور و تمدید مجوز مشاغل‌خانگی را از دیگر فعالیت‌های معاونت صنایع‌دستی استان در سال گذشته بیان کرد.
 
انتهای پیام /

ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی