سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/13 09:09:39
در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار مطرح شد:

آمادگي کارخانجات تولیدی بهار در به کارگیری معتادین بهبودیافته

صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار در خصوص پیشگیری و برخورد با اعتیاد و اقدامات صورت گرفته در بحث ازدواج بحث و گفتگو شد.

شناسه خبر: 12149

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار به ریاست امام جمعه بهار در فرمانداری این شهر با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد.

 

در ابتدا سرهنگ نوری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهار به عملکرد این ارگان در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان بهار بیشترین گرایش مصرف مواد، سنتی است.

 

فرمانده نیروی انتظامي همچنین بیکاری جوانان ، عدم اشتغال و عادات ، اختلافات خانوادگی و فضای مجازی ، الگوی نامناسب والدین ، لذت های زودگذر مانند قلیان و سیگار، تفکر اشتباه در حوزه مواد مخدر مثل دارا بودن خواص درمانی و آرامبخش بودن آن، خرده فرهنگ ها مثل مصرف مواد در عروسی ها،  اوقات فراغت زیاد جوانان و مصرف در صحراها، سود هنگفت،  کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی، کمبود مهارت های اجتماعي،  وجود بسترهای مناسب مثل خرابه ها، خانه باغ ها و فقدان برنامه های فرهنگی را از مهمترین دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر در بهار بیان کرد.

 

وی همچنین به برنامه های پیشگیرانه و آموزشی نیروی انتظامی در این مورد اشاره کرد و گفت: مشاوره های موجود در کلانتری ها، دستگیری ها ، انتشار تیزر آموزشی و بنر در شبکه های اجتماعی، جلسات با دستگاه های متعدد در حوزه پیشگیری، اجرا ۵۳ مورد طرح پاکسازی، افزایش دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، افزایش ۳۱ درصدی کشفیات در ۹ ماه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته و جمع آوری معتادین در روستاها و شهرها از جمله اقدامات ما در این باره بوده است.

 

وی در ادامه در بیان راهکارها در این باره گفت:  در این زمینه ۲۶ دستگاه متولی باید دست به کار شود، چرا که عزم راسخ و جهادی در این باره می خواهد و صرفا بحث مقابله ای جوابگو نیست، توجه به نقاط محروم و کمتر برخوردار، استفاده از ظرفیت ائمه جماعات به خصوص در روستاها، َایجاد کسب و کار و اشتغال برای زندانیان آزاد شده ، آموزش مهارت های اجتماعی برای خانواده ها، استفاده از روانشناسان در حوزه بازپروری، نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه درتذکر لسانی، رفع خلاهای قانونی،  تلاش همه جانبه در رفع و از بین بردن خرده فرهنگ های مختلف، ایجاد زمینه ورزش برای جوانان همچون پیست موتورسواری و اماکن ورزشی، مهیا شدن فضاهای ورزشی در پارک ها، امکان استفاده جوانان از سالن های ورزشی با هزینه کم از جمله اقداماتی است که می توان در این باره انجام داد.

 

در ادامه منوچهر نوروزی ریاست بهزیستی شهرستان بهار نیز به اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد پرداخت و اظهار داشت:  در ۹ ماه اول سال تسهیلات اشتغالزایی برای ۲۲ نفر از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اعطا شده است، برای ۳۰۱۰ معتاد بهبود یافته آموزش با کمک فنی حرفه ای انجام گرفته است. 

 

کرمی، مدیر کمیته امداد شهرستان بهار در بیان اقدامات این ارگان در پیشگیری از اعتیاد به انتشار کلیپ های آموزشی در فضای مجازی پیام‌رسان ایتا، برگزاری نمایشگاه شناخت مواد مخدر برای خانواده ها و یگر اقدامات اشاره کرد و اطهار داشت: درمان از طریق گروه های na بسیار موثرتر از کمپ هاست، همچنین می بینیم که در روستاهایی که امام جماعت حضور داشته باشد، کمترین آسیب ها را داریم، حضور امام جماعت را در روستاها بیشتر کنیم. همچنین شاهدیم که هزینه ورزش برای جوانان امروز از مصرف مواد مخدر بیشتر است و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

 

عباسی، رئیس اداره ورزش و جوانان بهار در ادامه گفت: از اول امسال ریالی به اداره ورزش تخصیص داده نشده و ۳۰۰ میلیون بدهی داریم و ۲۷۰ میلیون اوراق قرضه به ما داده اند و همه سالن های ما فرسوده شده اند، نیاز به تعمیر دارند، اوضاع سالن های ورزشی خوب نیست ولی از طرفی بعد از کرونا همه سالن ها فعال هستند.

 

حجت الاسلام اصغر زارعی، مدیر حوزه علمیه بهار به بیان توجه به جایگاه روحانیت به انتشار متن های توهین آمیز به روحانیت اشاره کرد و گفت:  از داخل و خارج روحانیت در حال هجمه است، پیام‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که روحانیت را مورد بی مهری قرار داده است، فرهنگ زمان‌بر است ، اقبال از حوزه پایین آمده است، امسال ورودی ما کمتر از ده نفر شده اثر این مشکل را ۵ سال دیگر خواهیم دید، هر کدام از شما هر جایی که دستتان میرسد اگر مستعد ورود به حوزه می بینید تشویق کنید وارد حوزه شوند، چرا که طلبه ای که در حوزه علمیه خوب تربیت شود بسیار زیاد موثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام محمد جمشیدی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در مقوله اعتیاد بیشترین اعتبارات به درمان تخصیص داده می شود و برای فرهنگ پیشگیری اعتبار خاصی در نظرگرفته نمی شود، ۵۰ درصد مساجد ما امام‌جماعت دارند اما در بهار تنها ۷ خانه عالم ساخته شده و در ۷ سال گذشته تنها یک خانه عالم ساخته شده که آن هم نیمه کاره است، 

در ازدواج آسان آماری آمده که در بهار امسال ازدواج ۳۴ درصد رشد داشته است، چون به خاطر کرونا هزینه ها کم شده، در بحث ازدواج بیشترین بازدارندگی را بانک ها در وام ازدواج دارند، مگر ما چند نفر کارمند دولت داریم که ضامن زوج های جوان شوند با سفته امکان ارایه وام را فراهم کنند.

 

فرماندار بهار در ادامه جلسه گفت: در بازگشت معتادین به جامعه، برای اشتغال هیچ محدودیتی نداریم و تعدادی از کارخانجات به ما نامه می دهند و نیروی کار می خواهند، در کارخانجات متعدد ظرفیت به کارگیری کارگران را داریم و از نظر اشتغال معتادین ترک کرده مشکلی در شهرستان نداریم.

 

حجت الاسلام ارزنده در پایان به تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم پاسداشت شهادت حضرت زهرا را داشته باشیم باید در مراسم سردار به معنای واقعی حضور داشته باشیم.

 

امام جمعه بهار از برگزاری جلسات فرعی درباره مواد مخدر با نیروی انتظامی پیش از جلسه رسمی شورای فرهنگ عمومی گفت و اظهار داست: امروز بزرگترین مشکل بحث اقتصاد مردم است و اثرش در همه جا مشخص می شود.

 

وی در بیان جایگاه روحانیت در جامعه و اثراتش در جامعه گفت: مظلوم‌ترین قشر در این نظام‌روحانیت است، نگاه نکنید به آقایانی که قاضی و دادستان هستند، این طلبه ها و روحانیت با کمترین حقوق فعالیت می کنند و با  حقوق ۵ میلیونی آقایان و خواهران معلم قابل مقایسه نیست ، روحانیت بعد از ۱۵ سال علم اموزی نهایت شهریه اش در حوزه دو میلیون تومان است. هر جا صحبت می شود می گويند کشور دست روحانیت است، مقایسه کنید ببینید چند درصد مجلس روحانی است. چند درصد هیات دولت روحانی است آیا مملکت در دست شخصی هاست یا روحانیت است؟‌ با این وضعیت چند درصد مردم راضی هستند این حقوق را بگیرند و مدافع نظام و اسلام هم باشند با این وضعیت چطور می توان روحانیت را بیشتر کرد، اساتید حوزه دو و خرده پول می گیرند و مورد هجمه هم قرار میگیرند.

 

حجت الاسلام ارزنده ادامه داد: همگی اذعان دارند که هر کجا که روحانی رفته چقدر معضلات کمتر شده، اما خانه های عالم وضعیت خرابی دارند و اینگونه نمی توان از روحانیت حمایت کرد، مظلوم‌ترین اقشار در کشور روحانیت است و 

مظلوم‌تر از همه روحانیت ائمه جمعه هستند که یک ریال بودجه ندارند و همه هم از آنها انتظار دارند.

 

امام جمعه بهار در ادامه به برگزاری جلسه فرعی با حضور شورای شهر و شهردار برای تقویت زمینه های ورزشی تاکید کرد و در آخر جلسه به حذف پذیرایی از جلسات تاکید کرد و گفت: لزومی ندارد در همه جلسات پذیرایی باشد، پذیرایی را به یک چای یا شربت محدود کنید و این را از مصوبات این جلسه قرار دهید.

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی