سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/1/26 22:31:16
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه:

واجب ترین مطلب برای جوانان ما که از اوجب واجبات است، فرزند آوری می باشد

امام جمعه بهار ، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار عنوان کرد: اگر کسی می‌خواهد به امام حسن(ع) اقتدا کند باید بزرگانه برخورد کند و دین را کامل بفهمد و به آن خوب عمل کند تا به معنای واقعی در مسیر بندگي، توفیق معرفت شامل حالش شود.

شناسه خبر: 12449

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی و با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز تکریم خیرین به روایتی از امیرالمؤمنین پرداخت و گفت: محکم‌ترین وسیله کمال و قرب الهی در انسان کسب فضایل انسانی است که این فضایل به مرور زمان بدست می آید و انسان اگر استقامت کند ، خداوند عنايات کسب فضائل را به انسان می‌دهد. 

 

حجت الاسلام محمد علی ارزنده عنوان کرد: اگر فضل را بخواهیم در قامت انسانی مجسم کنیم که بروز و ظهور کند، قطعا آن شخص امام حسن (ع) است؛ اگر میبینیم که امام حسن بر سر سفره فقرا هم نشین می شود و با آنها غذا میخورد، این نشان از فضایل و کرم و بزرگی حضرت است، اگر کسی به ما بدی می‌کند از او بگذریم همچنین صلح و سازش ایجاد کنیم و به حضرت اقتدا کنیم.

 

وی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم بدانیم که از محبان اهل بیت هستیم باید بتوانیم در برابر مشکلات، کریمانه برخورد کنیم و اگر مشاهده می‌کنیم که بزرگان ما آیت‌الله بهاري ها و بهجت ها اسمشان دائم بر سر زبان است و همینطور افتخاری برای ما و اهل تشیع هستند؛ علت آن این است که در طول زمان پا بر روی نفس خود گذاشتند و کریمانه گذشت کردند، عنايات خداوند متعال شامل حالشان شد، همچنین اگر کسی می‌خواهد بر امام حسن اقتدا کند باید دین را بفهمد و به آن خوب عمل کند تا در مسیر بندگي به معنای واقعی توفیق معرفت شامل حالش شود.

 

حجت‌الاسلام ارزنده با تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن و خداقوت گفتن به مسئولان مربوطه گفت: حضرت امام (ره) در سال ۵۸ دستور تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را صادر کردند و این نهاد با ایجاد مسکن برای اقشار مستضعف، تهیه واحد های مسکونی و ارزان قیمت با مشارکت مردم، طرح هادی روستاها و باز سازی منازل نقش آفرینی می‌کنند و همانطور که رئیس جمهور قول اینکه سالی یک میلیون مسکن ساخته شود را دادند، وزارت راه و شهرسازی با وجود اینکه وزارتخانه است اما ساخت ۶۰۰ هزار واحد در سال را متعهد شده و بنیاد مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال را تعهد کرده است. بنا است در سال ۱۴۰۷ جشن مستحکم کردن همه ی خانه های روستایی در همدان گرفته شود.

 

وی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد : ارتش ما امروز ارتش اسلام است و این افتخار برای ما و ارتش است که ارتش ما زیر پرچم ولایت قرار دارد و شهید بالایی ها  و شیرودی ها در پرونده ارتش می درخشند و افتخاری برای همه هستند. باید درس زندگی از آنها بگیریم تا دنیا و آخرت را داشته باشیم.

 

امام جمعه بهار به خبری که اخیرا در روزنامه گاردین انگلستان منتشر شده اشاره کرد و گفت: حکایت از این داشت که جمهوری اسلامی ایران سامانه پدافندی باور ۳۷۳ را به همراه موشک به روسیه فروخته؛ ما با صحت این خبر کاری نداریم و این مطلب استنباط می شود که آقای جمهوری اسلامی میخواست موشک اف ۳۰۰ روسیه را بگیرد، آمریکا به خاطر تحریم اجازه نداد که روسیه به ایران تسلیحات دهد و دانشمندان ایرانی در وزارت دفاع تلاش کردند و باور داشتند که خودشان می‌توانند بسازند و موشکی پیشرفته تر از اف ۳۰۰ روسیه به نام باور ۳۷۳ را ساختند و اینجاست که باید باور کنیم، ما میتوانیم روی پای خود بایستیم و هرجا نیازی برای رفع مشکلات مردم چه در عرصه صنعت و اقتصاد و..... باشد می‌توانیم خودمان مشکلات را رفع کنیم. باید به عزیزان وزارت دفاع و نیرو های نظامی تبریک گفت که افتخار آفرینی می‌کنند و از سرزمين ما دفاع می‌کنند.

 

وی در پایان عنوان کرد : امروز یکی از مشکلات جامعه ما بحث فرزند آوری است که به اهميت آن پی نبرده ایم و همانطور که رشد جمعیت کاهش یافته، لازم است که از اهميت فرزند آوری مطلع شویم . در همین راستا کتاب "مثبت۳" را توصیه میکنم که کتابی جالب و قابل است و به ضرورت فرزند آوری اشاره کرده است و توصیه میکنم جوانان و همه اقشار این کتاب را مطالعه کنند.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی