سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/2/25 17:09:29
امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه

سختی ها می آید و باید تحمل بشود و همین ها اسباب سرکوبی سران کفر، ظلم و استکبار خواهد بود

در رابطه با اقتصاد واقعا وضعیت اقتصادی جامعه وضعیت مزمن و مشکلی است که میراث به جامانده از طاغوت تا کنون است و این تورم بر همه دولت ها آشکار بوده که با این وضعیت نمیشود مملکت را اداره کرد.

شناسه خبر: 12517

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه بهار حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره‌ به نامه ۷۲ نهج‌البلاغه اظهار کرد: مواظب باشید اگر با تلاش و کوشش به خواسته خود نرسیدید هرگز ناراحت نباشید زیرا این تقدیر خداوند تبارک تعالی است و همه چیز حساب و کتاب دارد و در پشت پرده حکمت ها، مقدراتی از ناحیه خداوند است که ما اطلاعی نداریم و در زندگی باید این نکته را مد نظر داشته باشیم بلکه این درس توحید و رضا به قضای الهی است و بايد تسلیم مقدرات و حکمت های خداوند بود.

 

وی افزود: این نامه حاوى نصایح مهمى است همه انسان ها باید از حرص و آز و دنیاپرستى بپرهیزند و تسلیم مقدرات الهی باشند و در برابر حوادث ناخواسته بى تابى و جزع و فزع نکنند.

 

امام جمعه بهار تصریح کرد: در آستانه ظهور خشکسالی و تنگی معیشت، هرج و مرج و کشت و کشتار می آید و در این وضعیت است که انسان مومن به معنای واقعی خود را آماده می کند تا از بین کوران حوادث، بتواند استقرار ایمان داشته باشد و جزو منتظران ظهور باشد، سختی ها می آید و باید تحمل بشود و همین ها اسباب سرکوبی سران کفر، ظلم و استکبار خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده اذعان کرد:  در رابطه با اقتصاد، واقعا وضعیت اقتصادی جامعه وضعیت مزمن و مشکلی است که میراث به جای مانده از طاغوت تا کنون است. بر همه دولت ها آشکار بوده که با این وضعیت نمی شود مملکت را اداره کرد و به دلایل مختلف دولت های پیشین سراغ اصلاح وضعیت نا به سامان اقتصادی نمیرفتند،چون به دنبال دردسر و تبعات سیاسی و اجتماعی نبودند، اما دولت کنونی واقعا مشکل اقتصادی جامعه را به معنای واقعی حل میکند و قطعا میداند که تبعاتی برای دولت خواهد داشت و دشمن در اشکال مختلف میخواهد در بحث محصولات استراژیک ضربه خود را بزند. شبکه های معاند روی بحث آرد، نان و گندم، جوسازی میکردند و مردم ناخواسته با گروه های معاند و بیگانه همراهی کردند و تنش هایی بوجود آمد اما مردم در نهایت متوجه توطئه دشمن و هدفمندی یارانه شدند.

 

وی در ادامه افزود : در بحث حذف ارز ترجیحی نیز دولت کنونی قصد دارد به جای سود بردن تعداد محدودی فرصت طلب از این ارز، به این وضعیت سروسامان دهد تا برای عموم مردم صرفه داشته باشد و باید توجه داشته باشید که وضعیت جهانی به ما هشدار میدهد تا برای خودکفایی،اقتصاد مقاومتی را مدنظر بگیریم و توجه کنیم که مخالفان طرح فقط سرمایه داران هستند که به جای ایجاد آسایش برای مردم، مشکلات و ناامنی به ارمغان آورده اند و مخالف نظام جمهوری اسلامی، موفقیت و پایداری دولت کنونی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم الحمدالله آگاهی دارند و قطعا با دولت همراهی میکنند و این طرح مردمی است چون به نفع مردم است و در چند ماه آینده مردم به فایده این طرح پی خواهند برد، مردم باید با بالا بردن آگاهی خود و تبیین مسائل برای دیگران در این طرح همراه دولت باشند اما مردم نیز از دولت درخواست هایی دارند که کنترل تورم و توزیع عادلانه، نظارت دقیق قیمت ها و برخورد قاطعانه با محتکرین را داشته باشند.

 

امام جمعه بهار در پایان گفت: نظام از مردم این درخواست را دارد که به تبلیغات دشمن توجه نکنند، به دولت مهلت دهند و تحلیل درستی از وضعیت فعلی داشته باشند تا دشمن سوء استفاده نکند.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی