سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

میز خدمت‌ مشاوره های حقوقی رایگان در نهاد های عمومی یک اقدام ویژه جهت آگاه سازی، نهادینه نمودن حقوق ، افزایش معلومات ، کاهش ورود پرونده ها در محاکم ، احقاق حق نمودن و در آخر مبارزه با تضییع حق است.

شناسه خبر: 12518

به گزارش نشاط شهر، ظهر دیروز میز خدمت ارائه مشاوره حقوقی رایگان به نمازگزاران در نماز جمعه توسط  اعضای بسیج حقوق دانان بهار؛ با حضور وکیل و نمایندگان حقوقی سپاه ناحیه شهرستان بهار از جمله میلاد حیدر پور و علی ونایی، مرضیه خلوصی و سیده نعیمه موسوی گلبار(ارشد حقوق کیفری) در محوطه مصلی امام خمینی برپا شد. به همین منظور گفتگویی با مسئول دفتر یکی از شعبات حقوقی در شورای حل اختلاف بهار داشتیم.

 

وی در معرفی خود گفت: بنده مرضیه خلوصی، دارای مدرک کارشناسی فقه و حقوق و قریب به 18 سال سابقه کار در دفاتر رای و صلح شورا می باشم.

 

مرضیه خلوصی در پاسخ به این سوال که هدف از حضور خود در مصلی امام خمینی و شرکت در نماز جمعه چیست؟ گفت: علاقه مند ب فریضه نماز جمعه می باشم و ثانیا هدف از قرارگرفتن در میز خدمت بنده و سایر دوستان حقوق دان در کانون بسیج حقوق دانان این است که بر اساس تحصیلات حقوقی و تجربیات شغلی در حد توان علمی به همشهریان عزیز معاضدت نماییم و هدف ارائه مشاوره حقوقی رایگان به آحاد مردم است.

 

وی افزود: نماز جمعه یک نهاد عبادی سیاسی می باشد که بنده بسیار مصمم به حضور در نماز جمعه هستم. در نماز جمعه مشکلات جامعه در آن  مطرح می شود و هر قشر با توجه به نیازهای عمومی جامعه در صدد رفع آن تلاش می کند.

 

خلوصی، به سوابق کاری خود در شورای حل اختلاف پرداخت و گفت: بنده  ۱۸ سال سابقه کار در شورای حل اختلاف بهار را دارا هستم.

 

وی به پرونده هایی که منجر به صلح و سازش شده و پرونده های داوری در امور خانواده و تلاش در جهت حفظ کانون گرم خانواده اشاره نمود.

 

مرضیه خلوصی در پاسخ به این سوال که به نظر شما به چه میزان این فعالیت ها و برنامه ها برای آحاد مردم کمک دهنده است؟ عنوان کرد: اگر مردم در جریان اطلاع رسانی مشاوره حقوقی صحیح با متخصصین امر در نهاد های عمومی قرار بگیرند قطعا از پرداختن و مطرح نمودن پرونده های اشتباه و تکراری و ایجاد اطاله دادرسی در دادگاه ها جلوگیری می شود. 

 

وی در پایان اذعان کرد: علاقه مندیم چنین پایگاه های مشاوره حقوقی در نهاد نماز جمعه دایر باشد تا مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی