سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/4 14:43:13
مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان برگزار شد؛

امسال سومین رویداد بزرگ هنری شهرستان بهار رقم خورد

مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور مدیر کل اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان همدان، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان سراسر استان همدان در مجمتع فرهنگی هنری آیت الله بهاری شهر بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13032

 

به گزارش نشاط شهر، روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان عنوان کرد: بسیار مفتخریم که جشنواره سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان را در شهرستان بهار برگزار کردیم و میزبان هنرمندانی هستیم که هنر خود را به اجرا گذاشتند .

 

وی افزود : تئاتر، عصاره هنر ها است و ملتی که در زمینه هنر تئاتر قوی دارد،سخن بیشتری برای بیان کردن دارد و بسیاری از مفاهیم، ارزش ها و مسائل جامعه را به آسانی با هنر تئاتر می‌توان مطرح کرد

 

فرماندار بهار بیان داشت: بسیاری از کشور های دنیا نوشتن و معرفی کتاب را ارزش می‌دانند و ما نیز باید برای تقویت در حوزه کتاب و نويسندگي تلاش کنیم چرا که کتاب بر عکس فضای مجازی  فکر انسان عمق و به شخصیت انسان بُعد می‌دهد  و بسیاری از کشور های دنیا هنر های خیابانی را به دید عموم قرار می‌دهند و باید ما برای تقويت آن تلاش کنیم 

 

وی خاطر نشان کرد: ما در کشور خود ارزش های بسیار والایی داریم و در قالب هنر و نويسندگي ارزش های انسانی انسانیت ،عشق به معنای واقعی را می‌خواهیم منتقل کنیم و درمورد ارزش های خاص کشور و ملت خود می‌خواهیم صحبت کنیم.

 

نباتی ادامه داد : یکی از ارزش هایی که در کشورمان داریم انقلاب اسلامی است، انقلابی که به‌ جوانان و نوجوانان عزت داد ما نیز باید ارزش های خود را بسازیم و به آنها افتخار کنیم 

 

وی در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان گروه های نمایشی که به برگزاری این جشنواره به میزبانی شهرستان بهار کمک کردند تقدیر و تشکر کرد. 

 

در ادامه کیانوش بهروز پور دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: خدا را شاکریم ستیم که سی و چهارمین مرکز تقویم تئاتر استان همدان رقم خورد و با دست و توان بیشتر سی و پنجمین جشنواره که در سال آینده برگزار می‌شود ، فراخوان این جشنواره از اردیبهشت ماه امسال صادر شد و تا بیستم آبان ماه سیزده گروه تئاتر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده و آثار خود را ارسال کردند.

 

 بهروز پور افزود: پس از بررسی آثار توسط هیئت انتخاب، ۷ گروه برای اجرا در دو روز جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری آیت الله بهاری شهر بهار حضور یافتند و هنر نمایشی خود را به اجرا گذاشتند.

 

دبیر جشنواره سی و چهارمین تئاتر استان همدان از عوامل مجموعه برگزار کننده این جشنواره هنرمندان و مسئولین شهرستانی و استانی تقدیر و تشکر کرد 

 

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر همدان گفت: نسبت هنر نمايشي ما به نسبت هنر های دیگر از جایگاه ویژه ای برخوردار است و همچنین رویدار های مختلفی که در استان همدان طی سال های اخیر پیشینه ای با ارزش و گرانقدر است که ما در عرصه نمایش استان همدان داریم و این نیز باعث شده که این جشنواره به نسبت سایر جشنواره های استانی از جایگاه مهمی برخوردار باشد

 

در ادامه دکتر مسعود ویژه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در بازدید هایی که به شهرستان های مختلف استان داریم، مفتخریم که رویداد های مختلفی در شهرستان ها برگزار شود، یکی از شهرستان هایی که مسئولین و هنرمندان آن همسو و همدل هستند شهرستان بهار است که امسال سومین رویدار بزرگ هنری این شهرستان رقم خورد و این یک رویداد استانی است که به میزبانی این شهرستان برگزار شد .

 

وی به اهمیت این جشنواره اشاره کرد و‌گفت: جشنواره نمایش و تئاتر فجر بزرگترین رویداد هنر نمایشی کشور است و اهمیت سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان این است که آثار برتر و برگزیده ای که به مرحله نهایی راه میابند شانص حضور در تئاتر فجر را دارند و این رویداد بزرگ است .

 

دکتر مسعود ویژه بیان کرد: تفاوتی که جشنواره تئاتر استان همدان با جشنواره های دیگر هنری دارد این است که ما به هنرمندان همدانی افتخار می‌کنیم زیرا به هر نقاطی از کشور که می‌رویم با افتخار از هنرمندان نمايشي استان همدان یاد می‌شود.

 

 وی نیز ادامه داد : نسبت هنر نمايشي ما به نسبت هنر های دیگر از جایگاه ویژه ای برخوردار است و همچنین رویدار های مختلفی که در استان همدان طی سال های اخیر پیشینه ای با ارزش و گرانقدر است که ما در عرصه نمایش استان همدان داریم و این نیز باعث شده که این جشنواره به نسبت سایر جشنواره های استانی از جایگاه مهمی برخوردار باشد .

 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از فرماندار شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و هنرمندان و هئیت داوران و مسئولین استانی و شهرستانی تقدیر و تشکر کرد.

 

در پایان به برترین نفرات گروه های نمایشی تقدیر  شد و نمایش‌های مانداک از شهرستان ملایر و داستان مجسمه از شهرستان نهاوند با رأی هیأت داوران به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی