سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/15 17:51:33
امام جمعه شهر بهار:

آنچه حاج قاسم را،حاج قاسم کرد مردم داری و بندگی خالص حاج قاسم بود

حجت‌الاسلام مصباح در مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی : آنچه که انقلاب مارا مظلوم قرار داده است متاسفانه تقوای ماست، اگر می‌خواهیم حریم و امنیت ما و عزتی که به واسطه امام شهدا برای ما حاصل شده است حفظ شود این عزت ما در نگاه به ولایت است و عزت ما در همبستگی،انسجام، اتحاد و وحدت می‌باشد و باید باهم یکصدا، مشتی گره کرده بر دهان ابر قدرت ها و اَیادی کفر باشیم و از ندای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لحظه ای کوتاه نیاییم.

شناسه خبر: 13091

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت‌الاسلام مصباح امام جمعه بهار و با حضور پرشور، بسیجیان، خانواده های معظم شهدا، نیرو های نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و عموم مردم ولایتمدار و شریف شهرستان بهار، به همت معاونت فرهنگی و هنری سپاه ناحیه شهرستان در فرهنگسرای آیت الله بهاری(ره) شهر بهار برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا مصباح امام جمعه شهر بهار اظهار کرد: آنچه که ما از مکتب اهل بیت و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت یاد میگیریم معرفت است،  آنچه که می‌تواند به انسان بقا ببخشد دنیا نیست بلکه آنچه که بقا به انسان می‌دهد صفایی است که انسان در سایه بندگی و ولایت مداری و درس آموزی از آنچه که به اهل بیت عصمت و طهارت به انسان می‌بخشد می‌رسد. 

 

حجت‌الاسلام مصباح تصریح کرد: اگر ما بتوانیم قطره وجود خود را به دریای بیکران محبت الهی وصل کنیم این دوران، دوران حیات طیبه می‌شود و شجره نیز شجره ی طیبه می‌شود و همچنین کسی که می‌تواند از این دریای بیکران صید کند کسی است که خود را به آب محبت آمیخته است.

 

امام جمعه بهار خطاب به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: خداوند متعال معجزه ای را در قالب یک گل به نام "گل حاج قاسم" برای ما نگه داشته است و خداوند خواست که به ما بفهماند اگر میخواهید بدانید که شهید زین الدین چه کسی بوده و چه کاری انجام داده، بدانید که حاج قاسم از این قافله شهدا جدا افتاده و به شهدا ملحق شده و هر کدام از خانواده شهدا، شهید خود را دردانه ای می‌دانستند که امانتی خدا بوده اند.

 

حجت الاسلام مصباح با اشاره به  ویژگی های شاخص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: آنچه حاج قاسم را،حاج قاسم کرد مردم داری و بندگی خالص وی بود و آنچه که حاج قاسم را نورانی کرد مرام و منش حاج قاسم بود و این مرام و منش کارهایی که حاج قاسم انجام داد به مکتب تبدیل شد و راه جهاد و راه ابی عبدالله بسته نشده، راه جهاد باز است،  ما بایستی از ساحت شهدا و ولایت دفاع کنیم و خداوند باران رحمتش را به همه ارزانی داشته  و اگر خدای نکرده تصور کردیم در مکتب حاج قاسم، کسی هستیم آن نقطه، نقطه ی افول و تزلزل ماست.

 

امام جمعه بهار تصریح کرد: آنچه که انقلاب مارا مظلوم قرار داده است متاسفانه تقوای ماست،  اگر می‌خواهیم حریم و امنیت ما و عزتی که به واسطه امام شهدا برای ما حاصل شده است حفظ شود این عزت ما در نگاه به ولایت است و عزت ما در همبستگی،انسجام، اتحاد و وحدت می‌باشد و باید  باهم یکصدا، مشتی گره کرده بر دهان ابر قدرت ها و اَیادی کفر باشیم و از ندای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لحظه ای کوتاه نیاییم.

 

حجت‌الاسلام مصباح در پایان از بسیجیان، پیشکسوتان، مسئولین استانی و شهرستان و عموم مردم شریف شهرستان بهار بابت حضور پر شکوه خود در مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر و تشکر کرد.

 

لازم به ذکر است که این مراسم با اجرای برنامه های متنوع از جمله مدیحه سرایی، ادای احترام و تجلیل از مادران معزز شهدا و دکلمه خوانی و رجز خوانی  در وصف شهید سلیمانی همراه بود.

 

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم کلیک نمایید.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی